11 stycznia Igor rozpoczął sezon od spektakularnego zwycięstwa w RGC Pucharze Zimy na Torze Kielce, za kierownicą rajdowego GR Yarisa! Jego triumf to już trzecia wygrana – w październiku i listopadzie 2024 roku na tym samym torze zwyciężył w WWTECH SuperOES oraz Super Barbórce.
Obecna forma Igora to efekt nie tylko determinacji i wieloletniego doświadczenia w kartingu, ale także doskonałego przygotowania do nowego sezonu. Na początku 2025 roku młody zawodnik ze Skarżyska-Kamiennej uczestniczył w treningu na lodowym torze w Alpach austriackich, gdzie ćwiczył również pod okiem Pawła Dytko z zespołu DYTKO SPORT. Zdobyte tam umiejętności pozwoliły mu świetnie odnaleźć się w trudnych, zimowych warunkach w Kielcach i rozpocząć nowy sezon od spektakularnego sukcesu, pokonując kilkanaście innych GR Yaris oraz samochodów z napędem 4WD!
Igor już jako 4-latek wsiadł do gokarta halowego, a od 7. roku życia ścigał się w wyczynowych gokartach na torach całej Europy. Startował w takich cyklach jak Rotax Max Challenge Poland i CEE Rotax Max Challenge, odwiedzając tory w Polsce, Włoszech, Austrii, Czechach, Hiszpanii i na Węgrzech. Następnie przesiadł się do sportowych samochodów. Po zdobyciu licencji wyścigowej rozpoczął starty w rallysprintach, gdzie regularnie zajmował miejsca na podium.
Pierwsze doświadczenie w sportowym aucie Igor zdobył w wieku 13 lat, startując w Seicento, po czym gwałtownie przesiadł się do mocniejszej rajdówki. Już w 2023 roku, w Renault Clio 4 RS, brał udział w zawodach, szlifując swoje umiejętności pod okiem Marcina Markowicza. Karierze kierowcy ze Skarżyska Kamiennej bacznie przygląda się także mistrz Polski – Mikołaj Marczyk, z który Igor jeździł na wielu obiektach. Praca i determinacja gwałtownie przyniosły efekty – Igor wygrał w dwóch klasach podczas Classicauto Cup, a w kolejnych rundach kontynuował pasmo sukcesów. W 2024 roku przesiadł się do profesjonalnej Toyoty GR Yaris z napędem 4×4.
Debiut Igora w Yarisie podczas prestiżowych zawodów WWTECH SuperOES na Torze Kielce miał miejsce w sierpniu 2024 roku, gdy po raz pierwszy mógł wystartować dzięki osiągnięciu minimalnego wieku 14 lat. Już w swojej pierwszej rundzie Igor zaskoczył wszystkich, osiągając najlepszy czas jednego z przejazdów w klasyfikacji generalnej. Ostatecznie uplasował się tuż za podium, pokazując, iż może rywalizować z najlepszymi kierowcami w Polsce.
Pierwsze zwycięstwo Igor zaliczył w październiku 2024 roku i przeszło ono do historii motorsportu! W wieku 14 lat został pierwszym zawodnikiem w 20-letniej historii cyklu, który w tak młodym wieku wygrał klasyfikację generalną rundy, zostawiając w tyle 120 zawodników. Jego bezbłędna jazda i fenomenalne czasy na wszystkich przejazdach zapewniły mu zasłużone 1. miejsce. Kibice i rywale byli pod wrażeniem jego niesamowitego talentu i determinacji.
Igor stale podnosi swoje umiejętności i z niecierpliwością patrzy w przyszłość. Jego najbliższe plany na 2025 rok obejmują starty w pełnych cyklach WWTECH SuperOES, RGC 4PRKT, Classicauto Cup oraz Toyota GR Cup, z ambicją walki o najwyższe lokaty.
W niedalekiej przyszłości brane są również pod uwagę starty autem rajdowym 2WD w krajach bałtyckich, w których regulaminy dopuszczają do rywalizacji zawodników w tak młodym wieku. Podobną ścieżkę z sukcesami przeszło już kilku innych zawodników z Polski.
Igor Kuczyński to przykład młodego, niezwykle utalentowanego kierowcy, który łączy pasję, determinację i ciężką pracę, by osiągać sukcesy w motorsporcie. Dzięki wsparciu partnerów – Krówka i Połówka Skarżysko-Kamienna oraz Smartgraf – może kontynuować swoją sportową pasję i spełniać marzenia.
#IgorKuczyński #Motorsport #YoungTalent #WWTECHSuperOES #ClassicautoCup
#ToyotaGRCup #MotorsportPolska #PasjaDoWyścigów