Po emocjonującym otwarciu sezonu na Silesia Ring i kwietniowej rundzie na torze Krzywa, czas na trzecią odsłonę VTEC Cup Poland 2025. Tym razem zawodnicy zawitają na Moto Park Ułęż – torze znanym z szybkich prostych, ciasnych nawrotek i zróżnicowanej nawierzchni, która nie wybacza błędów. Już 7 czerwca czeka nas dzień pełen dźwięku wysokoobrotowych silników, zapachu opon i walki o ułamki sekund!
Tor, który nie wybacza
Moto Park Ułęż to miejsce szczególne w kalendarzu VTEC Cup. Obiekt zlokalizowany na terenie byłego lotniska oferuje układ, który wymaga od kierowców nie tylko odwagi, ale i precyzji. Przejścia z szybkich odcinków w techniczne zakręty nie pozostawiają miejsca na przypadek – tutaj każda strata tempa odbija się echem na całym okrążeniu. To tor, który nagradza płynność i doskonałą znajomość auta.
Lista zgłoszeń mocna jak nigdy
Na starcie trzeciej rundy stanie ponad 50 zawodników w aż sześciu klasach. W każdej z nich pojawią się znane nazwiska, aktualni liderzy klasyfikacji oraz zawodnicy, którzy liczą na odrobienie punktów po mniej udanych poprzednich rundach.
W klasie STREET liderem po dwóch wygranych pozostaje Kamil Piasecki, ale w Ułężu nie zabraknie również Huberta Pękali, Piotra Wichra i Cezarego Stępienia – czyli całej czołówki punktowej. W klasie tej znajdziemy także wyjątkowy pojazd: Honda Jazz GD5 Piaseckiego oraz… Hondę Logo Pawła Rostka!
STREET+ zapowiada się niezwykle ciekawie – pojawi się czołówka: Emil Walczyk (Civic FN2), Robert Matuszczak (Civic FN2), Radosław Wszelaki (Accord TypeS), a także znany z poprzednich sezonów Michał Siwik (Prelude BB9). Tu walka zapowiada się zacięta i wyrównana – każde okrążenie może przesądzić o podium.
TOP STREET to kolejna petarda: na liście mamy lidera sezonu Jarosława Grabowskiego, goniących go Artsioma Mikhasiou i Michała Kisiela (wszyscy Civic FK8), a także Marcelego Kramarczuka i Aleksandrę Grabowską. Do tego outsider – Toyota GR Yaris Kamila Florczaka, która może namieszać w czołówce.
W PRO również komplet mocnych nazwisk. Obok lidera – Adriana Dziewulaka – pojawią się doświadczeni gracze: Tomasz Kosewski, Adrian Mierzwiński, Maciej Bednarek, Paweł Cychowski czy Jan Mistarz. Do walki dołącza także Ania Wrzesińska, zwyciężczyni poprzedniej rundy.
PRO+ prawdopodobnie przyniesie nowego lidera punktacji: na starcie zabraknie Krzysztofa Światłowskiego, ale będą jego najbliżsi rywale – Artur Kowalik i Szymon Ruta, ale nie zabraknie też powracającego Pawła Żelazo czy Tomasza Komorowskiego. Szykuje się naprawdę mocna sesja.
W klasie ELITE lideruje Robert Twardowski, a jego dominację będzie próbował przerwać powracający po przerwie Przemek Wrona. W ich rywalizacji może namieszać przenoszący się z klasy PRO+ Michał Borek, ale nie należy też skreślać bardzo szybkiego Piotra Kapusty czy Macieja Żebrowskiego, którzy z pewnością mają apetyt na podium.
Pełna walka o punkty
Choć to dopiero trzecia z sześciu rund, walka o tytuły w każdej klasie zaczyna się zaostrzać. Różnice punktowe są wciąż niewielkie, a na Moto Park Ułęż wszystko może się wydarzyć. Wyjazd z Ułęża z kompletem punktów może ustawić resztę sezonu – zwłaszcza w klasach, gdzie frekwencja jest wysoka i konkurencja niezwykle wyrównana.

Nie tylko Honda
Choć to VTEC Cup Poland, przypomnijmy: rywalizacja jest otwarta także dla zawodników w innych markach – co pokazują m.in. starty BMW E46 Arka Mrowca i Pawła Wichrowskiego, czy wspomnianych Toyot GR Yaris. Choć to auta spoza „jedynie słusznej” marki, są dopuszczone na równych zasadach, co tylko podnosi atrakcyjność zawodów.
Rywalizacja i wspólnota
To, co niezmiennie wyróżnia VTEC Cup, to nie tylko rywalizacja, ale i atmosfera. Zawodnicy – choćby ci z przeciwnych końców stawki – pomagają sobie nawzajem w padoku, dzielą się wiedzą i wspólnie rozwijają swoje projekty. Instytucja „starszych braci VCP”, czyli mentorów dla debiutantów, z rundy na rundę działa coraz sprawniej, co owocuje coraz większą liczbą nowych zawodników na liście startowej.
Półmetek sezonu
Po Ułężu sezon przeniesie się kolejno na:
- Tor Kielce – 5 lipca
- Autodrom Jastrząb – 30 sierpnia
- Tor Łódź – 20 września
Każda z tych lokalizacji ma swój charakter i swoją historię – ale to Ułęż może być rundą przełomową dla wielu klas.
Do zobaczenia w Ułężu
Jeśli jeszcze nie odwiedziliście żadnej rundy VTEC Cup Poland – to świetna okazja. Wstęp dla kibiców jest darmowy, a atmosfera – gwarantowana. Emocje, dźwięk Hondy na pełnym ogniu i widowiskowa jazda na limicie – to wszystko czeka już 7 czerwca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.