VTEC Cup Poland 2025 zakończył sezon: rekordowa frekwencja i emocje do samego końca

rallyandrace.pl 5 godzin temu
Zdjęcie: VTEC Cup Poland 2025 zakończył sezon: rekordowa frekwencja i emocje do samego końca


Szósty sezon VTEC Cup Poland dobiegł końca! Ostatnia runda cyklu odbyła się 6 października na Torze Łódź, gdzie aż 58 kierowców walczyło o najlepsze czasy i ostatnie punkty w klasyfikacjach sezonowych. Pogoda dopisała, atmosfera – jak zwykle w VCP – była fantastyczna, a rywalizacja wyjątkowo zacięta, bo to właśnie tutaj rozstrzygały się losy mistrzowskich tytułów.

Organizatorzy podkreślają, iż był to najlepszy sezon w historii VTEC Cup Poland pod względem frekwencji i poziomu sportowego. „Praktycznie każda runda miała zamkniętą listę startową, było bardzo dużo jazdy, jeszcze więcej dobrej zabawy. Masa nowych twarzy, które – mamy nadzieję – zostaną z nami na dłużej” – podsumowali przedstawiciele cyklu.

Nie zabrakło też podziękowań dla zawodników i partnerów: „Taki sukces i rozwój nie byłyby możliwe bez wsparcia sponsorów i najbardziej zaangażowanych zawodników naszego pucharu. To oni przyczynili się do zmian w regulaminie, które poprawiły balans i otworzyły rywalizację także dla kierowców, którzy jeszcze nie mają Hond”.

W tym roku VTEC Cup Poland połączył siły z GT Series Polska, co pozwoliło w pełni wykorzystać potencjał torów i dodało rywalizacji charakteru między­markowego. Co ciekawe, w Łodzi pojawiło się aż pięciu kierowców Mazd MX-5 – to efekt eksperymentalnego otwarcia cyklu na inne marki.

Emocje na Torze Łódź

Na finałowej rundzie, rozegranej w świetnych warunkach, najlepsi okazali się:

  • Hubert Pękala (Honda Civic EG4) – zwycięzca w klasie Street,
  • Aleks Brzuszko (Honda Civic FN2) – triumfator klasy Street+,
  • Jacek Rosiński (Honda Civic FK2) – najlepszy w Top Street,
  • Adrian Dziewulak (Honda Civic EJ9) – zwycięzca w Pro,
  • Piotr Bartwicki (Mazda MX5 NC) – zwycięzca klasy Pro+,
  • Piotr Kuriata (Opel Speedster) – zwycięzca klasy Elite.

Mistrzowie sezonu 2025

Po sześciu rundach rozegranych na torach Silesia Ring, Krzywa, Ułęż, Kielce, Jastrząb i Łódź poznaliśmy końcowe wyniki sezonu. W poszczególnych klasach tytuły zdobyli:

  • Street – remis punktowy między Kamilem Piaseckim i Hubertem Pękalą, ale dzięki lepszemu łącznemu czasowi zwyciężył Hubert Pękala (652,505 s wobec 655,237 s Piaseckiego),
  • Street+Aleks Brzuszko,
  • Top StreetMichał Kisiel,
  • ProAdrian Dziewulak,
  • Pro+Krzysztof Światłowski,
  • EliteRobert Twardowski,
  • SpeedpointDariusz Mrok.

Rekordy, rozwój i plany

Szósty sezon okazał się przełomowy pod wieloma względami – nie tylko rekordową liczbą uczestników, ale też rosnącą różnorodnością aut i zacieśnioną współpracą między organizatorami różnych serii. VTEC Cup Poland pozostaje jednak wierny swoim korzeniom i społeczności Hondy, która stanowi trzon tej inicjatywy.

Choć pucharowa część sezonu dobiegła końca, to nie koniec ścigania – już 8 listopada organizatorzy zapraszają na otwarty trening na Torze Kielce, w którym będą mogli wystartować kierowcy wszystkich marek.

„To był fantastyczny rok. Dziękujemy wszystkim, którzy tworzą tę społeczność. Mamy nadzieję, iż w przyszłym sezonie frekwencja będzie jeszcze wyższa – i może w końcu wrócimy na Tor Poznań!” – zapowiedzieli organizatorzy.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału