
Trening przed GP Chin za nami. Jak przebiegał? Kto był w nim najszybszy? Przeczytajcie podsumowanie!
Mało zmian
Tylko 4 ekipy zdecydowały się na zmiany w swoich bolidach przed GP Chin:
McLaren: Nowe wloty powietrza do tylnych hamulców (osiągi)
Williams: Skrzydełko nad wydechem (specyfika toru)
RB: Przednie skrzydło, skrzydełko nad wydechem (specyfika toru)
Sauber: Pokrywa silnika (osiągi)
Wyniki
Oto wyniki tej jedynej sesji treningowej:
Prędkości
Dochodziły one do 340 km/h.
Sektory
Lando Norris bezkonkurencyjny we wszystkich.
Przebieg sesji
Pierwsza połowa treningu przebiegała dość spokojnie. Kierowcy przyzwyczajali się do toru i nawierzchni. Widzieliśmy wiele błędów na hamowaniach i sporo uślizgów.
Autorem kilku z nich był Lewis Hamilton, który ponownie miał problemy z komunikacją z inżynierem.
“To są dwie różne wiadomości, jakie teraz dostałem”
Tak odpowiedział Lewis Hamilton na długi komunikat swojego inżyniera dotyczący ustawień balansu hamulców.#F1 #F1pl #ViaF1 #Elevenf1 #ChineseGP #GPChin
— powrotroberta.pl (@powrotroberta) March 21, 2025
Lewis zaliczył też kopię swojego błędu z sezonu 2007.
Hamilton y recuerdos de ̷V̷i̷e̷t̷n̷a̷m̷ #ChineseGP 2007 (?) #F1 pic.twitter.com/tk5HSU9TR6
— Luciano Cuevas (@LGECuevas) March 21, 2025
Ale spore problemy miał też drugi z kierowców Ferrari, Charles Leclerc, który jako jedyny obrócił się podczas tej sesji.
Jako pierwszy problemy z autem zgłaszał Pierre Gasly, który mówił, iż przyciski na jego kierownicy nie działają prawidłowo. I to właśnie za sprawą Alpine mieliśmy jedyną czerwoną flagę w tym wyścigu. Tyle iż chodziło o bolid Jacka Doohana. W jego aucie najpierw padło wspomaganie kierownicy, a potem “wszystko zgasło”.
Na 8 minut przed upływem czasu sesję wznowiono. O najlepszy czas biły się Ferrari i McLaren i ostatecznie to ekipa z Woking wyszła górą z tego pojedynku. Czas Lando Norrisa, uzyskany po błędzie, pokazuje, iż przewaga McLarena może być ogromna w ten weekend.
Kwalifikacje do Sprintu ruszą o godz. 8:30. Pełny harmonogram GP Chin znajdziecie tutaj.