Ulubiony tor wielu kierowców. Czy da emocje? Zapowiedź GP Japonii

6 miesięcy temu



Wszyscy liczymy na to, iż Grand Prix Japonii będzie bardzo ciekawą rundą. Co trzeba wiedzieć przed tym wyścigiem? Przeczytajcie!

Harmonogram

Piątek, 5 kwietnia:
godz. 2:00 – 2:45 – Trening Ferrari Challenge Japan
godz. 4:30 – 5:30 – Pierwszy trening F1
godz. 6:00 – 6:45 – Trening Porsche Carrera Cup Japan
godz. 6:30 – 7:30 – Konferencja prasowa zespołów
godz. 8:00 – 9:00 – Drugi trening Formuły 1
godz. 9:30 – 10:00 – Kwalifikacje Ferrari Challenge Japan

Sobota, 6 kwietnia:
godz. 3:20 – 3:50 – Kwalifikacje Porsche Carrera Cup Japan
godz. 4:30 – 5:30 – Trzeci trening Formuły 1
godz. 6:10 – 6:45 – 1. wyścig Ferrari Challenge Japan
godz. 8:00 – 9:00 – Kwalifikacje Formuły 1
godz. 9:00 – 10:00 – Konferencja po kwalifikacjach



Niedziela, 7 kwietnia:
godz. 2:40 – 3:15 – Drugi wyścig Ferrari Challenge Japan
godz. 4:05 – 4:40 – Wyścig Porsche Carrera Cup Japan
godz. 5:00 – 5:30 – Parada kierowców
godz. 7:00 – 9:00 – Wyścig Formuły 1



Program TV

Pełny harmonogram transmisji znajdziecie tutaj.

Zarówno Formułę 1 jak i Formułę 2 i Formułę 3 można oglądać Viaplay (tylko tu z polskim komentarzem) lub F1 TV Pro.

Pakiet miesięczny Viaplay to koszt 55 zł, a przy zakupie pakietu rocznego 44 zł.

Pakiet miesięczny F1 TV Pro to koszt €7.49 i zakupicie go tutaj z blogowego linka partnerskiego. Trwa w tej chwili promocja – 7 dni za darmo, o której więcej tutaj.

Szczegółowo opcje oglądania F1 w Polsce opisuję tutaj. Warto przeczytać, o ile ktoś się jeszcze zastanawia.

O torze

Tor Suzuka liczy sobie 5807 metrów i jest jednym z dłuższych w kalendarzu. Wyścigi Formuły 1 realizowane są na nim od 32 lat. Najdłuższa prosta liczy 994 metry, a kierowcy osiągają na niej 337 km/h. Średnia prędkość, z jaką pokonywane jest okrążenie to 223 km/h. Rekordzistą okrążenia jest Lewis Hamilton, który pokonał nitkę toru podczas wyścigu w czasie 1:30.983 w 2019 roku. W kwalifikacjach w 2017 roku jednak, Sebastian Vettel uzyskał 1:27.064.

Tor wymaga wysokiej przyczepności aerodynamicznej oraz niskiego chłodzenia. Bolidy zużywają tu 1,98 kg paliwa na okrążenie, a kierowcy jadą przez 68% okrążenia z w pełni otwartą przepustnicą. W tym roku kierowcy pokonają 53 okrążenia, co złoży się na dystans 307,47 km.

Na torze znajduje się tylko 1 strefa DRS. W ubiegłym roku mieliśmy tu 81 manewrów wyprzedzania.

Grand Prix Japonii odbywa się od 1976 roku, ale z przerwami. Dwie pierwsze edycje odbyły się na torze Fuji, a od 1987 roku kierowców do 2006 roku gościł tor Suzuka. Potem mieliśmy dwa lata toru Fuji i znów powrót do Suzuki. Więcej historii toru Suzuka i GP Japonii przeczytacie tutaj.

Tor Suzuka jest jedynym torem w kalendarzu F1, który kształtem przypomina „Ósemkę”. Suzuka została zbudowana przez… Hondę jako tor testowy w 1962 roku. Ferrari wygrywało na Suzuce 5 razy rzędu od 2000 do 2004 roku, ale później nie wygrało już ani razu. Najwięcej zwycięstw w Grand Prix Japonii ma Michael Schumacher. Grand Prix Japonii było wygrywane przez kierowcę startującego z pole position mniej niż 50% razy. Więcej statystyk z GP Japonii znajdziecie tutaj.

W ubiegłym roku…

Opony

Na GP Australii Pirelli zdecydowało się na miękkiego zestawu swoich opon. Są to mieszanki o stopień miększe niż przed rokiem.

Sędziowie

Dyrektorem wyścigu ponownie będzie Niels Wittich, oto sędziowie tego wyścigu:



Występy Roberta Kubicy

Robert Kubica i GP Japonii to kilka niezapomnianych występów. Historię jego startów przypomnicie sobie tutaj.

Pogoda

Prognozy się poprawiają i szanse na deszcz maleją, ale przez cały czas występują.



Poprzednio…

Ubiegłoroczny wyścig padł łupem Maxa Verstappena, który startował z pole position.

Klasyfikacje

Klasyfikacja kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Max VerstappenRed Bull Racing 51-
2Charles LeclercFerrari47+1
3Sergio PerezRed Bull Racing46-1
4Carlos SainzFerrari43+2
5Oscar PiastriMcLaren Mercedes28=
6Lando NorrisMclaren Mercedes27+2
7George RussellMercedes18-3
8Fernando AlonsoAston Martin Mercedes16-1
9Lance StrollAston Martin Mercedes9+3
10Lewis Hamilton Mercedes8-1
11Yuki TsunodaVisa CashApp RB6+7
12Oliver BearmanFerrari6-2
13Nico HulkenbergHaas Ferrari3-2
14Kevin MagnussenHaas1+1
15Alex AlbonWilliams Mercedes0-2
16Guanyu ZhouKick F1 Team0-2
17Daniel RicciardoVisa CashApp RB0-1
18Esteban OconAlpine0-1
19Pierre GaslyAlpine0+2
20Valtteri BottasKick F1 Team0=
21Logan SargeantWilliams Mercedes0=

Klasyfikacja konstruktorów:

Poz. ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1RedBull Racing RBPT97=
2Ferrari93=
3McLaren Mercedes55=
4 Mercedes26=
5Aston Martin Aramco Mercedes25=
6Visa CashApp RB6+3
7Haas Ferrari4-1
8Williams Mercedes0-1
9Kick F1 Team0-1
10Alpine Renault0

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant603/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll509/07/24 - 2 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Kevin Magnussen309/03/25 - 1 pkt1
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika

KierowcaKrajZespółICE (limit 4)TC (4)MGUH (4)MGUK (4)ES(2)CE (2)Ex (8)
Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT1111111
Sergio PerezRed Bull Racing Honda RBPT1111111
Fernando AlonsoAston Martin Aramco Mercedes1111111
Lance StrollAston Martin Aramco Mercedes1111111
Lewis Hamilton>Mercedes1111111
George RussellMercedes1111111
Charles LeclercFerrari1111111
Carlos SainzFerrari1111111
Guanyu ZhouKick Sauber Ferrari1111111
Valtteri BottasKick Sauber Ferrari1111121
Pierre GaslyAlpine Renault1111111
Esteban OconAlpine Renault1111111
Alexander AlbonWilliams Mercedes1111221
Logan SargeantWilliams Mercedes1111111
Yuki TsunodaRB Honda RBPT1111111
Daniel RicciardoRB Honda RBPT1111111
Kevin MagnussenHaas Ferrari1111111
Nico HulkenbergHaas Ferrari1111111
Lando NorrisMcLaren Mercedes1111221
Oscar Piastri
McLaren Mercedes11111

Pojedynki zespołowe w okresie 2024 zobaczycie tutaj.

Hej! Miło iż trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter,
, YouTube,
Tik Tok, LinkedIn i Twitch!



Idź do oryginalnego materiału