Triumph TF 450-X 2026 wjeżdża na tory MX i do salonów [nowość, opis, film, dane techniczne]

3 dni temu

Triumph nieustannie poszerza swoją ofertę motocykli offroadowych. Oto TF 450-X, zupełnie nowy motocykl motocrossowy. Sprawdź komunikat premierowy.

Nowy Triumph TF 450-X 2026 w skrócie

  • Triumph Motorcycles dodaje nowy model TF 450-X do swojej gamy off-roadowej na rok 2026.
  • Nowa, wysokowydajna piasta sprzęgła Exedy i nowa sprężyna talerzowa sprzęgła Belleville Spring dla zwiększonej trwałości i udoskonalonego działania sprzęgła w ekstremalnych warunkach wyścigowych.
  • Nowe mocowania silnika dostrojone pod kątem lepszych osiągów podwozia oraz nowa gwiazda selektora skrzyni biegów dla poprawy zmiany biegów i solidnego załączania.
  • Dominujący w segmencie dzięki mocy szczytowej 62,4 KM przy 9500 obr./min, czterosuwowy jednocylindrowy silnik Triumpha o pojemności 450 cmł zapewnia najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie.
  • Zupełnie nowy schemat graficzny na 2026 rok, z efektownymi, wtryskiwanymi w formę naklejkami w przyciągającym wzrok kolorze Triumph Performance Yellow.

Klip promocyjny – Triumph TF 450-X 2026

Triumph Motorcycles dodał nowy model TF 450-X do swojej gamy off-roadowej na rok 2026, wprowadzając do klasy 450 cmł swoje najnowsze, opracowane na torze wyścigowym rozwiązania w zakresie mocy, precyzyjnego sterowania i fabrycznej technologii. W nawiązaniu do zeszłorocznej premiery edycji specjalnej TF 450-RC, która oznaczała debiut Triumpha w klasie 450, ta specjalnie zbudowana maszyna do motocrossu korzysta z najnowszych aktualizacji technicznych wprowadzonych w modelu TF 250-X.

Zdjęcia – Triumph TF 450-X 2026

Nowo zaprojektowana piasta sprzęgła Exedy ma zoptymalizowane porty smarowania, co dodatkowo zwiększa trwałość i poprawia przenoszenie momentu obrotowego w ekstremalnych warunkach wyścigowych. Nowa sprężyna talerzowa sprzęgła zapewnia udoskonalone działanie sprzęgła i stałe załączanie. Nowe mocowania silnika zostały dostrojone, aby zapewnić bardziej wyrafinowane osiągi podwozia, podczas gdy nowa gwiazda selektora skrzyni biegów oferuje poprawioną zmianę biegów i solidne załączanie. Nowy zestaw grafik Performance Yellow, z naklejkami wtryskiwanymi w formę, nadaje TF 450-X odważny, gotowy do wyścigu wygląd.

Z maksymalną mocą 62,4 KM przy 9500 obr./min i ultralekkim podwoziem ważącym zaledwie 108,3 kg, nowy TF 450-X oferuje stosunek mocy do masy, który przewyższa konkurencję i zapewnia wyjątkową zwinność i równowagę. Aby zapewnić zawodnikom wszystko, czego potrzebują prosto z pudełka, TF 450-X posiada komponenty premium, w tym hamulce Brembo, zawieszenie KYB, kierownicę Pro Taper i koła D.I.D w standardzie, a także zoptymalizowaną pod kątem wyścigów elektronikę, w tym kontrolę startu, kontrolę trakcji, quickshifter i podwójne mapy silnika.

Dyrektor handlowy Triumph Motorcycles, Paul Stroud, powiedział: „Nasz program motocrossowy już przyniósł miejsca na podium zarówno w Supercrossie, jak i MXGP, a reakcja na nasze modele TF 250-X i TF 450-RC była znakomita. Nowy TF 450-X bazuje na tym sukcesie, oferując te same, opracowane na torze wyścigowym osiągi w standardowym modelu produkcyjnym. Opracowany i przetestowany, aby zapewnić wydajność, kontrolę i niezawodność dla jeźdźców o wszystkich umiejętnościach, ten model został zaprojektowany tak, aby był dostępny dla weekendowych jeźdźców, jednocześnie pomagając zawodnikom wyczynowym osiągać najwyższy poziom.”

Zawodnicze osiągi – Triumph TF 450 X

Stworzony do wyścigów, by zapewnić nieustępliwy moment obrotowy, układ napędowy 450 dostarcza brutalnej siły z wyrafinowaną kontrolą. Mapowanie silnika zostało przeniesione z edycji RC, poprawiając reakcję przepustnicy i zwiększając moment obrotowy w niskim zakresie obrotów, co daje jeźdźcom większą kontrolę na wyjściach z zakrętów i mocniejsze starty. Zaprojektowany z myślą o konkurencyjnych osiągach, silnik wyposażono w kuty aluminiowy tłok König zapewniający wytrzymałość i trwałość przy wysokich obrotach. Zoptymalizowane pod kątem przepływu tytanowe zawory Del West są ultralekkie, co pozwala na wyższe obroty i lepszą reakcję, podczas gdy dźwigienki zaworowe i wałki rozrządu z powłoką DLC minimalizują tarcie, zwiększając trwałość i płynność pracy przy wysokich obciążeniach. Oszczędzające masę magnezowe pokrywy silnika zostały opracowane na potrzeby wyścigów w celu zapewnienia wytrzymałości, chłodzenia i łatwej konserwacji.

Zaawansowany układ paliwowy i powietrzny wyposażono w przepustnicę Dell’Orto 44 mm i wtryskiwacz Keihin dla maksymalnej atomizacji paliwa, a airbox i tłumik, po raz pierwszy zastosowane w edycji TF 450-RC, poprawiają przepływ powietrza i reakcję przepustnicy, jednocześnie spełniając przepisy dotyczące hałasu FIM i AMA. Ulepszono piastę sprzęgła Exedy o dużej pojemności, zwiększając przenoszenie momentu obrotowego i zapewniając płynniejsze załączanie oraz stałą wydajność. To trwałe, gotowe do wyścigów sprzęgło mieści się w stalowym koszu sprzęgłowym i jest połączone z hydrauliką Brembo dla stałego załączania. Zaprojektowana z myślą o precyzji, sprężyna talerzowa sprzęgła oferuje lepsze wyczucie sprzęgła tam, gdzie jest to wymagane. Quickshifter jest również montowany w standardzie, umożliwiając zmianę biegów w górę bez użycia sprzęgła od 2. do 5. biegu. Hamulce Brembo z tarczami Galfer zapewniają mocne i stałe hamowanie. Lekkie aluminiowe obręcze D.I.D DirtStar serii 7000 są wyposażone w opony Pirelli MX32 na średnio-miękki teren, oferując doskonałą przyczepność i trwałość. Opcjonalna osłona tarczy jest dostępna dla dodatkowej ochrony w wymagających warunkach.

PODWOZIE I PROWADZENIE – Triumph TF 450 X

TF 450-X zachowuje unikalną aluminiową ramę grzbietową Triumpha – ultralekką, podwójną kołyskową konstrukcję, która równoważy sztywność i elastyczność dla pewnego prowadzenia. Hydroformowany wahacz i opracowany na potrzeby wyścigów system dźwigni redukują wagę, maksymalizując jednocześnie przyczepność i trakcję, co przyczynia się do doskonałej przyczepności tylnego koła i wyczucia zawieszenia. Ustawienia KYB również zostały przeniesione z edycji RC, opracowane w celu poprawy kontroli w środkowym zakresie skoku, balansu podwozia i stabilności w zakrętach. Udoskonalone dzięki sugestiom z wyścigów, aby zapewnić profesjonalne osiągi, zawieszenie premium KYB zostało dostrojone do dużych uderzeń i technicznych sekcji rytmicznych. Widelec sprężynowy KYB AOS 48 mm i amortyzator typu piggyback z trójstopniową regulacją są dostrojone do stałego tłumienia, kontrolowanych lądowań i lepszego wyczucia przodu na szerokiej gamie terenów.

SPECYFIKACJA NAJWYŻSZEJ KLASY – Triumph TF 450 X

Wzbogacony o komponenty premium, TF 450-X posiada półki Neken, kierownicę ProTaper ACF z rdzeniem węglowym i chwyty ODI lock-on, które uzupełniają kokpit zaprojektowany z myślą o kontroli i komforcie. Napęd końcowy wyposażono w łańcuch D.I.D 520 SDH i lekkie zębatki JT, opracowane wspólnie w celu dalszej redukcji masy. Kompleksowy pakiet elektroniki obejmuje kontrolę startu, kontrolę trakcji i podwójne mapy silnika. Jeźdźcy mogą przełączać się między trybami mocy dzięki przełączników na kierownicy lub opcjonalnej aplikacji MX Tune Pro, która odblokowuje również do dziesięciu dodatkowych map silnika po sparowaniu z akcesoryjną jednostką zarządzania silnikiem. Panel czujników dostarcza dane silnika na żywo, diagnostykę i alerty serwisowe, podczas gdy dyskretny licznik godzin śledzi czas pracy silnika. ECU Athena kontroluje zapłon, start, trakcję i ustawienia mapy i jest zintegrowana z GET Power Assist dla płynnej kontroli trakcji i startu.

ZBUDOWANY DO RYWALIZACJI – Triumph TF 450 X

Oprócz wysokiego poziomu specyfikacji zawartej już w standardzie, Triumph nawiązał współpracę z największymi, premium markami, aby stworzyć dedykowaną gamę akcesoriów wyczynowych w celu dalszego zwiększenia wydajności i możliwości.

Akcesoria te obejmują:

  • Pełny tytanowy układ wydechowy Akrapovič
  • Urządzenie XTrig do startu (hole shot device)
  • Moduł kontroli startu Athena LC-GPA z wybieranymi przez jeźdźca ustawieniami ulepszonej kontroli trakcji i kontroli startu oraz wskaźnikiem LED prędkości obrotowej silnika
  • Moduł wi-fi MX Tune Pro z dziesięcioma dodatkowymi mapami
  • Wysokowydajne siedzenie i pokrowiec na siedzenie
  • Zestaw do wymiany nadwozia

Specjalistyczne centra Triumph Motocross i Enduro

Triumph posiada globalną sieć 300 specjalistycznych centrów Motocross i Enduro w Europie, Australii i USA, zapewniających fachową sprzedaż, serwis, części i wsparcie wyścigowe. We współpracy z Alpinestars, Triumph oferuje również pełną gamę odzieży motocrossowej i enduro. Unikalny, działający 24/7 system online do zamawiania części i akcesoriów, zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, pozwala jeźdźcom zamawiać bezpośrednio z toru z opcją ekspresowej dostawy lub odbioru osobistego.

Na torze

Zaktualizowany TF 450-X jest dostępny z nowym zestawem grafik na 2026 rok, z efektownymi, wtryskiwanymi w formę naklejkami w kolorze Performance Yellow. Z ceną zaczynającą się od 9 995 funtów, TF 450-X jest już dostępny u wybranych dealerów motocrossowych Triumpha. Odwiedź stronę internetową Triumpha, aby uzyskać więcej informacji.

Specyfikacja – Triumph TF 450 X 2026

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
TypJednocylindrowy, 4-suwowy SOHC
Pojemność449,5 cmł
Średnica cylindra95 mm
Skok tłoka63,4 mm
Stopień sprężania13,1:1
Moc62,4 KM @ 9500 obr./min
Moment obrotowy49,9 Nm @ 7000 obr./min
ZasilaniePrzepustnica Dellorto, EMS Athena
WydechPojedynczy tłumik
Przełożenie końcowe13/49
SprzęgłoMokre, wielotarczowe, sprężyna talerzowa, hydraulika Brembo
Skrzynia biegów5-biegowa
PODWOZIE
RamaAluminiowa, grzbietowa i podwójna kołyskowa
WahaczAluminiowy, spawany
Koło przednie21″ x 1,6″
Koło tylne19″ x 2,15″
Opona przednia80/100 – 21
Opona tylna110/90 – 19
Zawieszenie przednieWidelec sprężynowy KYB 48mm, regulacja kompresji/odbicia, skok 310 mm
Zawieszenie tylneAmortyzator KYB, regulacja kompresji (wysoka i niska prędkość), regulacja odbicia, skok 305 mm
Hamulce przednieZacisk Brembo z dwoma tłoczkami 24 mm, tarcza 260 mm
Hamulce tylneZacisk Brembo z pojedynczym tłoczkiem 26 mm, tarcza 220 mm
Wyświetlacz i funkcjeLicznik godzin, wielofunkcyjne przełączniki
WYMIARY I MASA
Szerokość kierownicy836 mm
Wysokość bez lusterek1270 mm
Wysokość siedzenia960 mm
Rozstaw osi1492 mm
Kąt główki ramy27,4°
Wyprzedzenie116 mm
Masa na mokro108,3 kg
Pojemność zbiornika paliwa7 litrów
Idź do oryginalnego materiału