Chociaż nie poznaliśmy jeszcze oficjalnego kalendarza Track Masters na sezon 2024, włodarze czołowej polskiej serii time attack postanowili uchylić rąbka tajemnicy. Już oficjalnie, w przyszłym roku znów zawitamy na Węgry, na… Balaton Park!
Balaton Park Circuit to jeden z najnowszych obiektów na Starym Kontynencie, który oddano do użytku w pierwszej połowie 2023 roku. Za tor zaprojektowany przez Ferenca Gulacsiego odpowiedzialny jest Chanoch Nissany – biznesmen z Budapesztu, który ma na koncie dość krótki i raczej mało znaczący epizod w świecie królowej motorsportu. jeżeli wierzyć plotkom, koszt budowy toru mierzącego przeszło cztery kilometry wyniósł… dwieście milionów euro.
Tor budowano przez okres około czterech lat. FIA przyznała mu homologację FIA Grade 2, choć poziom infrastruktury odpowiada regulacjom odpowiednim dla FIA Grade 1. Włodarze nie chcieli jednak płacić dodatkowej opłaty, zaś jedyną różnicą przemawiającą na korzyść licencji Grade 1 jest możliwość organizacji Grand Prix Formuły 1. Jak stwierdzono, Balaton Park nie zamierza jednak gościć u siebie najszybszych bolidów jednomiejscowych… Poza hotelem oraz muzeum wybudowano jedną, całoroczną trybunę na dziesięć tysięcy kibiców.
Jakie są dokładne liczby nowej areny znajdującej się zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od stolicy Węgier? 4115 metrów, szerokość od 12 do 15 metrów. Kierunek jazdy przeciwny do ruchu wskazówek zegara, 16 zakrętów, aż 10 lewych. Najdłuższa prosta ma 900 metrów.
Co istotne, runda na Balaton Park nie wyklucza też wizyty Track Masters na Hungaroring.
Track Masters – Champions League time attack
W sezonie 2023 stawka serii Track Masters ścigała się na siedmiu torach wyścigowych w całej Europie. Były to: Autodrom Brno (Czechy), Silesia Ring (Polska), Slovakia Ring (Słowacja), Tor Poznań (Polska),Lausitzring (Niemcy), Autodrom Most (Czechy) oraz Hungaroring (Węgry, runda dodatkowa, wyniki nie były brane pod uwagę w „generalce”).
W czempionacie Track Masters zawodnicy podzieleni są na cztery grupy – w zależności od swoich umiejętności i posiadanej maszynerii. Jazda po torze odbywa się w pętli w ramach około piętnastominutowych minutowych sesji + okrążenie studzące. Kierowcy ruszają na sesję ustawieni w sektorach startowych odpowiadających pozycji jaką aktualnie zajmują w swojej grupie. Wyprzedzanie jest dozwolone, zarówno na odcinkach prostych i zakrętach.
Dzięki takiej organizacji kierowcy są w stanie pokonać „na ostro” do… trzystu kilometrów. Cykl Track Masters oferuje własny, profesjonalny pomiar czasu oparty o RFID z publikacją wyników live w dedykowanej aplikacji na telefon komórkowy. Punkty zebrane za wyniki w poszczególnych rundach sezonu wliczane są do oficjalnej klasyfikacji sezonowej pucharu.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu najnowszego, 41. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie i F1, po cross country, drifting, simracing, rallycross i karting. W Wasze ręce oddajemy ponad 150 stron przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuje Rally And Race także na Google News.