Sprint na Red Bull Ring – Zapowiedź GP Austrii

1 rok temu

Przed nami drugi w tym sezonie weekend ze sprintem w Formule 1. W GP Austrii może popadać. Przeczytajcie zapowiedź rywalizacji na Red Bull Ring.

Harmonogram

Czwartek, 29 czerwca
godz. 14:30 – Konferencje prasowe

Piątek, 30 czerwca
godz. 09:55 – 10:40 – Trening F3
godz. 11:05 – 11:50 – Trening F2
godz. 13:30 – 14:30 – Pierwszy trening F1
godz. 15:00 – 15:30 – Kwalifikacje F3
godz. 15:00 – 16:00 – Konferencja prasowa

godz. 15:55 – 16:25 – Kwalifikacje F2
godz. 17:00 – 18:00 – Kwalifikacje F1
godz. 18:00 – 18:30 – Konferencja prasowa
godz. 18:30 – 19:15 – Trening Porsche Mobil 1 Supercup

Sobota, 1 lipca
godz. 10:00 – 10:45 – Pierwszy wyścig F3
godz. 12:00 – 12:44 – Kwalifikacje do Sprintu
godz. 13:45 – 14:35 – Pierwszy wyścig F2
godz. 15:00 – 15:30 – Kwalifikacje Porsche Mobil 1 Supercup
godz. 16:30 – 17:00 – Sprint F1
godz. 17:00 – 18:00 – Konferencja prasowa

Niedziela, 2 lipca
godz. 08:25 – 09:15 – Drugi wyścig F3
godz. 09:55 – 11:00 – Drugi wyścig F2
godz. 11:40 – 12:15 – Wyścig Porsche Mobil 1 Supercup
godz. 12:25 – 12:45 – Parada Legend Red Bulla
godz. 12:50 – 13:20 – Parada kierowców
godz. 15:00 – 17:00 – WYŚCIG F1

Program TV

Pełny harmonogram transmisji z GP Austrii znajdziecie tutaj.

Zarówno Formułę 1 jak i Formułę 2 i Formułę 3 można oglądać Viaplay (tylko tu z polskim komentarzem) lub F1 TV Pro.

Pakiet miesięczny Viaplay to koszt 55 zł, a przy zakupie pakietu rocznego 44 zł. Zakupicie je tutaj z blogowego linka partnerskiego.

Pakiet miesięczny F1 TV Pro to koszt €5.99 i zakupicie go tutaj z blogowego linka partnerskiego.

Szczegółowo opcje oglądania F1 w Polsce opisuję tutaj. Warto przeczytać, o ile ktoś się jeszcze zastanawia.

O torze

Liczy on sobie 4318 metrów. Kierowcy jadą po nim w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. W tym roku przejadą 71 okrążeń czyli 306 452 metrów. Najdłuższa prosta liczy 868 m, a tor składa się z tylko 10 zakrętów. Występuje na nim różnica poziomów wynosząca aż 63,6 metra. Ponownie będziemy mieli na nim aż 3 strefy DRS. Nie ma zmian w porównaniu z poprzednim sezonem.


Grand Prix Austrii po raz pierwszy w historii pojawiła się w kalendarzu Formuły 1 w 1964 roku. Wyścig odbył się jednak tylko „jednorazowo” (nie stał się cykliczną imprezą) i zagościł na torze, zbudowanym na wojskowym lotnisku Zeltweg. Był to pierwszy i jedyny zarazem wyścig F1 na Zeltweg. Zwyciężył Lorenzo Bandini. Rok wcześniej także rozegrano tam Grand Prix, jednak nie znajdowała się ona wówczas w kalendarzu Mistrzostw Świata „Królowej Motorsportu”.

W latach 1965-69 nie rozgrywano wyścigu. FIA i lokalne władze chciały ograniczyć coraz większe ryzyko jakie wiązało się z zawodami F1. W tym czasie, nieopodal Spielbergu, budowano dużo bardziej profesjonalny, bezpieczny (jak na tamte czasy) i szybki Ostereichring. To właśnie tam, na okres od 1970 do 1987, przeniesiono Grand Prix Austrii. Wywołało to powszechną euforia wśród kierowców. Bardzo wyboisty i słabo zabezpieczony tor Zeltweg nie należał bowiem do ich ulubionych obiektów. W 1988 roku obiekt wypadł z kalendarza. Władze F1 uznały go za mało bezpieczny i z coraz bardziej starzejącą się infrastrukturą. Dopiero w 1995 roku torem Ostereichring zainteresowali się inwestorzy ze znanej telekomunikacyjnej spółki A-1. Sfinansowali oni przebudowę obiektu, w którą zaangażowany był choćby sam Herman Tilke. Remontu generalnego dokonano zimą 1995-96. Skrócono pętlę i postawiono na znaczne zwiększenie bezpieczeństwa. Na „nowym” A-1 Ringu rozgrywano zawody F1 w okresie 1997-2003. Ponowną przebudowę tor pod Spielbergiem przeszedł w 2004 roku. Wybudowano nową trybunę główną i garaże. Obiekt nazwano Spielberg New. Po początkowym fiasku przywracania do świetności austriackiego toru, właścicielem terenu został Dietrich Mateschitz, szef i założyciel koncernu Red Bull. W 2010 roku obiektowi przyznano licencję FIA najwyższego stopnia, a w 2011 odbyło się oficjalne otwarcie. W lipcu 2013 potwierdzono, iż od 2014 roku, Grand Prix Austrii powraca do kalendarza F1.

Oto onboard z toru:

Występy Kubicy

Robert trochę na Red Bull Ring pojeździł – również w ostatnich latach. Pełną historię jego występów znajdziecie tutaj.

Opony

Na Red Bull Ring Pirelli zdecydowało się na przywiezienie najbardziej miękkiego zestawu swoich opon.

Sędziowie

Podczas Grand Prix Austrii dyrektorem wyścigowym będzie Niels Wittich. Oto sędziowie tego wydarzenia:

Pogoda

Są spore szanse na deszcz podczas tego weekendu. Największe w sobotę.

Poprzednio

Ubiegłoroczny wyścig padł łupem Charlesa Leclerca.

Klasyfikacje

Klasyfikacja kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenRed Bull Racing 195
2Sergio PerezRed Bull Racing126
3Fernando AlonsoAston Martin Mercedes117
4Lewis Hamilton Mercedes102
5Carlos SainzFerrari68
6George RussellMercedes65
7Charles LeclercFerrari54
8Lance StrollAston Martin Mercedes37
9Esteban OconAlpine29
10Pierre GaslyAlpine15
11Lando NorrisMclaren Mercedes12
12Alex AlbonWilliams Mercedes7
13Nico HulkenbergHaas Ferrari6
14Oscar PiastriMcLaren Mercedes5
15Valtteri BottasAlfa Romeo Racing5
16Guanyu ZhouAlfa Romeo Racing4
17Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri2
18Kevin MagnussenHaas2
19Logan SargeantWilliams Mercedes0
20Nyck de VriesScuderia AlphaTauri0

Klasyfikacja konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1RedBull Racing RBPT321
2 Mercedes167
3Aston Martin Aramco Mercedes154
4Ferrari122
5Alpine Renault44
6McLaren Mercedes17
7Alfa Romeo Ferrari9
8Haas Ferrari8
9Williams Mercedes7
10AlphaTauri RBPT2

Punkty karne:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Pierre Gasly810/07/23 - 2 pkt
Daniel Ricciardo
7
George Russell
610/07/23 - 2 pkt
Lance Stroll523/10/23 - 2 pkt
Yuki Tsunoda503/07/23 - 2 pkt
Nicholas Latifi4
Alexander Albon
309/07/23 - 1 pkt
Fernando Alonso2
Guanyu Zhou310/07/23 - 1 pkt
Lando Norris310/07/23 - 1 pkt
Mick Schumacher323/10/23 - 1 pkt
Esteban Ocon223/07/23 - 1 pkt
Max Verstappen213/11/23 - 2 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
Sebastian Vettel210/07/23 - 1pkt
Sergio Perez202/10/23 - 2 pkt1
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Kevin Magnussen111/09/23 - 1 pkt1
Charles Leclerc
1
09/10/23 - 1 pkt
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika

KierowcaKrajZespółICE (limit 4)TC (4)MGUH (4)MGUK (4)ES(2)CE (2)Ex (8)
Max VerstappenRed Bull Racing2222113
Sergio PerezRed Bull Racing22223!!!3!!!3
Fernando AlonsoAston Martin2222223
Lance StrollAston Martin2222223
Lewis Hamilton>Mercedes2222223
George RussellMercedes2222223
Charles LeclercFerrari32223!!!4!!!3
Carlos SainzFerrari3222223
Guanyu ZhouAlfa Romeo2111112
Valtteri BottasAlfa Romeo2221113
Pierre GaslyAlpine4444115
Esteban OconAlpine2222114
Alexander AlbonWilliams3333223
Logan SargeantWilliams2222223
Yuki TsunodaAlphaTauri3333113
Nyck de VriesAlphaTauri2222222
Kevin MagnussenHaas F1 Team2223113
Nico HulkenbergHaas F1 Team2222123
Lando NorrisMcLaren3333224
Oscar Piastri
McLaren2222224

Hej! Miło iż trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter,
, YouTube,
Tik Tok, LinkedIn i Twitch!



Idź do oryginalnego materiału