Motorsport od zawsze rozwijał się dzięki innowacjom – zarówno technologicznym, jak i organizacyjnym. Teraz nadszedł czas na prawdziwą rewolucję w polskich sportach samochodowych. Klasa Automax F22 po raz pierwszy w historii połączy w jednym cyklu dwie dyscypliny – wyścigi płaskie i rallycross – tworząc wyjątkowe wyzwanie dla kierowców, zespołów i kibiców.
Nowa formuła ma być odpowiedzią na potrzeby zawodników szukających emocji, wszechstronności i rozwoju. Jak podkreślają organizatorzy, „każda z dyscyplin motorsportu ma coś charakterystycznego, za co kochają ją zawodnicy, ale każda ma też pewne ograniczenia”. Automax F22 ma połączyć to, co najlepsze w obu światach – precyzję i tempo wyścigów torowych z intensywnością i zmiennością rallycrossu.
Michał KondrowskiWszechstronność i emocje
Kierowcy Automax F22 będą musieli wykazać się wyjątkową adaptacyjnością. Na torach wyścigowych liczyć się będzie czysta linia przejazdu, stabilność i regularność, natomiast na odcinkach rallycrossowych – umiejętność jazdy po luźnej nawierzchni, kontrola poślizgu i szybkie reakcje w walce bok w bok.
Seria stanie się również brakującym ogniwem w drabince rozwoju kierowców. Z jednej strony będzie naturalnym krokiem w górę po seriach takich jak Seicento Cup, RWD Cup, Trofeo di Serie, 318 IS Cup czy Super S Cup, z drugiej – przystępną finansowo alternatywą dla klas o znacznie wyższych kosztach, takich jak Supernational, Supercars, TCR czy GT.
Michał KondrowskiJeden samochód, dwa światy
Podstawą klasy Automax F22 jest samochód BMW M235i przygotowany przez Automax Motorsport. Auto napędzane jest 3-litrowym silnikiem turbo o mocy niemal 400 KM, wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP ze sportowym sterownikiem. Pojazd korzysta z zawieszenia Reiger z pełną regulacją, sportowego dyferencjału oraz laminatowych elementów nadwozia wzorowanych na BMW M2, które nadają mu agresywny wygląd i obniżają masę.
Osiągi i niezawodność idą w parze z bezpieczeństwem – w kabinie znajduje się klatka z rury 25CrMo4, a wszystkie elementy spełniają wymagania homologacji FIA. Jak zapewnia producent, samochód oferuje „fantastyczny stosunek ceny do emocji i technologii”.
Michał KondrowskiHarmonogram i struktura sezonu
Debiutancki sezon Automax F22 obejmie osiem rund, po cztery w ramach Mistrzostw Polski Rallycross i Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wyniki z obu dyscyplin będą łącznie liczone do klasyfikacji generalnej Automax F22, przy czym do końcowego wyniku wliczonych zostanie sześć najlepszych rezultatów.
Taki format oznacza, iż kierowcy mogą jednocześnie walczyć o trzy tytuły mistrzowskie – w Automax F22, w rallycrossie oraz w wyścigach torowych. Zawody odbędą się na sześciu różnych torach, w tym trzech zagranicznych, co zapewni zróżnicowane warunki i niepowtarzalne wyzwania.
Michał KondrowskiGwarancja równości i homologacja
Polski Związek Motorowy we współpracy z Automax Motorsport przygotuje pełną homologację techniczną dla samochodu Automax F22. Wszystkie egzemplarze zostaną dokładnie zmierzone, zważone i udokumentowane fotograficznie, aby zagwarantować identyczne osiągi i wyeliminować możliwość technicznych niejasności. Automax Motorsport będzie odpowiadać za spójność specyfikacji wszystkich aut w serii.
Michał KondrowskiNowa klasa Automax F22 ma szansę wprowadzić świeży powiew do polskiego motorsportu, łącząc dynamikę wyścigów i nieprzewidywalność rallycrossu. jeżeli projekt odniesie sukces, może stać się wzorem dla podobnych inicjatyw w Europie. Więcej informacji o klasie dostępnych jest na stronie www.automaxf22.pl.















