Nowa klasa w polskim motorsporcie połączy wyścigi z rallycrossem

rallypl.com 2 godzin temu

Motorsport od zawsze rozwijał się dzięki innowacjom – zarówno technologicznym, jak i organizacyjnym. Teraz nadszedł czas na prawdziwą rewolucję w polskich sportach samochodowych. Klasa Automax F22 po raz pierwszy w historii połączy w jednym cyklu dwie dyscypliny – wyścigi płaskie i rallycross – tworząc wyjątkowe wyzwanie dla kierowców, zespołów i kibiców.

Nowa formuła ma być odpowiedzią na potrzeby zawodników szukających emocji, wszechstronności i rozwoju. Jak podkreślają organizatorzy, „każda z dyscyplin motorsportu ma coś charakterystycznego, za co kochają ją zawodnicy, ale każda ma też pewne ograniczenia”. Automax F22 ma połączyć to, co najlepsze w obu światach – precyzję i tempo wyścigów torowych z intensywnością i zmiennością rallycrossu.

Michał Kondrowski

Wszechstronność i emocje

Kierowcy Automax F22 będą musieli wykazać się wyjątkową adaptacyjnością. Na torach wyścigowych liczyć się będzie czysta linia przejazdu, stabilność i regularność, natomiast na odcinkach rallycrossowych – umiejętność jazdy po luźnej nawierzchni, kontrola poślizgu i szybkie reakcje w walce bok w bok.

Seria stanie się również brakującym ogniwem w drabince rozwoju kierowców. Z jednej strony będzie naturalnym krokiem w górę po seriach takich jak Seicento Cup, RWD Cup, Trofeo di Serie, 318 IS Cup czy Super S Cup, z drugiej – przystępną finansowo alternatywą dla klas o znacznie wyższych kosztach, takich jak Supernational, Supercars, TCR czy GT.

Michał Kondrowski

Jeden samochód, dwa światy

Podstawą klasy Automax F22 jest samochód BMW M235i przygotowany przez Automax Motorsport. Auto napędzane jest 3-litrowym silnikiem turbo o mocy niemal 400 KM, wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP ze sportowym sterownikiem. Pojazd korzysta z zawieszenia Reiger z pełną regulacją, sportowego dyferencjału oraz laminatowych elementów nadwozia wzorowanych na BMW M2, które nadają mu agresywny wygląd i obniżają masę.

Osiągi i niezawodność idą w parze z bezpieczeństwem – w kabinie znajduje się klatka z rury 25CrMo4, a wszystkie elementy spełniają wymagania homologacji FIA. Jak zapewnia producent, samochód oferuje „fantastyczny stosunek ceny do emocji i technologii”.

Michał Kondrowski

Harmonogram i struktura sezonu

Debiutancki sezon Automax F22 obejmie osiem rund, po cztery w ramach Mistrzostw Polski Rallycross i Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wyniki z obu dyscyplin będą łącznie liczone do klasyfikacji generalnej Automax F22, przy czym do końcowego wyniku wliczonych zostanie sześć najlepszych rezultatów.

Taki format oznacza, iż kierowcy mogą jednocześnie walczyć o trzy tytuły mistrzowskie – w Automax F22, w rallycrossie oraz w wyścigach torowych. Zawody odbędą się na sześciu różnych torach, w tym trzech zagranicznych, co zapewni zróżnicowane warunki i niepowtarzalne wyzwania.

Michał Kondrowski

Gwarancja równości i homologacja

Polski Związek Motorowy we współpracy z Automax Motorsport przygotuje pełną homologację techniczną dla samochodu Automax F22. Wszystkie egzemplarze zostaną dokładnie zmierzone, zważone i udokumentowane fotograficznie, aby zagwarantować identyczne osiągi i wyeliminować możliwość technicznych niejasności. Automax Motorsport będzie odpowiadać za spójność specyfikacji wszystkich aut w serii.

Michał Kondrowski

Nowa klasa Automax F22 ma szansę wprowadzić świeży powiew do polskiego motorsportu, łącząc dynamikę wyścigów i nieprzewidywalność rallycrossu. jeżeli projekt odniesie sukces, może stać się wzorem dla podobnych inicjatyw w Europie. Więcej informacji o klasie dostępnych jest na stronie www.automaxf22.pl.

Idź do oryginalnego materiału