Zespół Inter Europol Competition zakończył sezon 2025 Europejskiej Serii Le Mans w wielkim stylu, zdobywając tytuł wicemistrzowski w klasie LMP2 oraz trzecie miejsce w klasyfikacji LMP3. Polska ekipa po raz kolejny potwierdziła, iż należy do ścisłej europejskiej czołówki, prezentując tempo, regularność i profesjonalizm na poziomie najlepszych zespołów kontynentu.
Wicemistrzostwo w LMP2 po pasjonującym sezonie
Załoga #43 w składzie Jakub Śmiechowski, Nick Yelloly i Tom Dillmann ukończyła finałową rundę w Portimão na drugim miejscu, przypieczętowując tym samym tytuł wicemistrzów ELMS 2025. Śmiechowski znakomicie wystartował z trzeciej pozycji, już na pierwszym okrążeniu awansując na drugie miejsce. W dalszej fazie wyścigu tempo utrzymali jego zmiennicy, a precyzyjnie wykonany pit stop podczas neutralizacji pozwolił zespołowi wrócić do walki o zwycięstwo.
Dillmann w ostatnim stincie dowiózł samochód do mety na drugim miejscu, dzięki czemu Inter Europol Competition zakończył sezon z imponującą serią pięciu miejsc na podium w sześciu wyścigach. Po triumfie w 24h Le Mans i zwycięstwie w Sebring, był to bez wątpienia najlepszy rok w historii zespołu.
„Mieliśmy bardzo dobry sezon. Pięć razy finiszowaliśmy na drugim miejscu w ELMS i wygraliśmy Le Mans, więc nie mamy się czego wstydzić. Nie udało się sięgnąć po mistrzostwo, ale wrócimy silniejsi i będziemy walczyć o zwycięstwo” – podsumował Jakub Śmiechowski.
„To był świetny rok – dziesięć miejsc na podium, pięć w ELMS i zwycięstwo w Le Mans. To największe osiągnięcie w LMP2. Dla mnie wygrana w Sebring też była wyjątkowa. Dziękuję całemu zespołowi za ciężką pracę. Wrócimy, by walczyć o tytuł” – dodał Tom Dillmann.
Nick Yelloly również nie krył satysfakcji: „Pięć podiów w ELMS i zwycięstwo w Le Mans to wspomnienia, które zostaną z nami na zawsze. Byliśmy bardzo blisko mistrzostwa, ale cieszymy się z tego, co osiągnęliśmy. Dziękuję zespołowi za ogromny wysiłek przez cały sezon”.
Trzecie miejsce w LMP3 – nagroda za regularność
Drugą częścią sukcesu Inter Europol Competition był program w klasie LMP3. Załoga #88 – Tim Creswick, Reece Gold i Douwe Dedecker – zakończyła sezon na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej. W Portimão zespół stoczył trudną, ale skuteczną walkę o punkty.
Creswick rozpoczął wyścig z czwartego pola i prezentował dobre tempo, jednak kontakt z samochodem LMP2 zepchnął ekipę w głąb stawki. Kolejne stinty w wykonaniu Golda i Dedeckera pozwoliły odzyskać pozycje, a piąte miejsce na mecie wystarczyło do utrzymania trzeciej lokaty w mistrzostwach.
Pechowa końcówka dla #34
Trzeci samochód zespołu – Oreca #34 prowadzona przez Lucę Ghiotto, Jean-Baptiste’a Simmenauera i Pedro Perino – zapowiadał solidny wynik po awansie z dziesiątego na szóste miejsce. Niestety, awaria w końcowej fazie wyścigu przekreśliła szanse na ukończenie sezonu punktami.
Sezon pełen sukcesów i motywacji
Menadżer zespołu, Sascha Fassbender, podsumował kampanię z dumą: „Kiedy patrzę na ten sezon, czuję ogromną wdzięczność i dumę z tego, co osiągnęliśmy. Każdy wyścig był dowodem naszego poświęcenia, pracy zespołowej i nieustannego dążenia do doskonałości. Przez cały rok robiliśmy postępy, a atmosfera w zespole napędzała nas do jeszcze większego wysiłku. To była fantastyczna podróż pełna nauki i niezapomnianych momentów”.
Wspólna kolacja zespołu w sobotni wieczór po wyścigu w Portimão była symbolicznym zakończeniem najlepszego sezonu w historii Inter Europol Competition. Rok 2025 przyniósł polskiemu zespołowi nie tylko sukcesy sportowe, ale także potwierdzenie, iż zielono-żółte barwy na stałe wpisały się w krajobraz europejskiego motorsportu.
Inter Europol Competition już rozpoczął przygotowania do sezonu 2026, z jasno wyznaczonym celem – sięgnąć po mistrzostwo Europejskiej Serii Le Mans i ponownie stanąć na najwyższym stopniu podium w Le Mans.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.