To już ostatni dzwonek na zgłoszenie swojego udziału w cyklu MPAC Junior Cup 2024. Biletem wstępu do rywalizacji będzie czerwcowa selekcja na Torze Krzywa.
Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym… Drużyna Marka Paciorkowskiego wzięła sobie tę maksymę do serca, organizując drugą turę rekrutacji do cyklu MPAC Junior Cup. Zbliżający się, czerwcowy termin będzie finałową szansą na włączenie się do tegorocznej rywalizacji. Stawiając sprawę jasno, to już ostatni dzwonek na to, by Wasza pociecha zaprezentowała swoje umiejętności na wymagających trasach w Rościszowie, Złotym Stoku oraz Spalonej.
Organizatorzy przypominają, iż pierwszym krokiem powinno być dokładne przestudiowanie regulaminów czempionatu. Następny etap stanowi budowa jednej z trzech, dopuszczonych do rywalizacji konstrukcji (Toyota Aygo, Peugeot 107 lub Citroen C1). Młode talenty czeka też specjalny test na dolnośląskim Torze Krzywa, ostatni sprawdzian w tym roku odbędzie się już 24 czerwca. Juniorzy którzy pozytywnie przejdą proces rekrutacji dołączą do stawki sezonu 2024. Górską, motorsportową batalię toczy ze sobą już… siedemnastu kierowców!
Czas na zgłoszenia upływa 21 czerwca. Wniosek należy wysłać na adres [email protected], podając imię i nazwisko kierowcy, opiekuna i numer kontaktowy. Zapisy pozostaną otwarte na sezon 2025, chętnych do zgłoszenia swoich pociech odsyłamy do wypełnienia deklaracji.
Organizatorzy cyklu są otwarci na dyskusje, propozycje czy ewentualne pytania ze strony rodziców. Włodarze serii zachęcają do kontaktu telefonicznego (665 748 868) lub poprzez pocztę elektroniczną ([email protected]). Wszystkie informacje o pucharze (wraz z regulaminem sportowym i regulaminem technicznym) znajdziecie na bgmsport.pl.
MPAC Junior Cup – wyścigowa kuźnia talentów
MPAC Junior Cup to pierwsza tego typu inicjatywa, której głównym celem jest znalezienie talentów mogących w przyszłości zawalczyć o mistrzowskie laury zarówno na rodzimej, jak i zagranicznej scenie. Idąc śladem najlepszych serii pucharowych, zawodnicy rywalizują ze sobą w zbliżonych, praktycznie seryjnych maszynach. Niewielkie koszty budowy samochodu (15 – 17 000 złotych) oraz ograniczona możliwość jego modyfikacji wyeliminowały wyścig zbrojeń. Tutaj liczą się czyste umiejętności, nie zasobność portfela czy zaplecze techniczne.
Najważniejszym i absolutnie kluczowym aspektem zawodów jest bezpieczeństwo każdego zawodnika. Po pierwsze, samochody wyposażone są w pakiet z załącznika „J” – kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa oraz pasy szelkowe. Wymogiem dopuszczenia do startu jest również posiadanie odpowiedniego „rynsztunku” – kasku i kombinezonu. Na górskie trasy wyjechać mogą tylko Ci juniorzy, którzy zaliczą obowiązkowy test na torze wyścigowym.
Zachęcamy Was do zaobserwowania serii MPAC Junior Cup w mediach społecznościowych. Po najnowsze wiadomości ze świata wyścigów górskich zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!