Kalle Rovanperä wykorzystał Rajd Arktyczny, by dopracować formę przed Rajdem Szwecji. Ten rajd, będący częścią Fińskich Mistrzostw Rajdowcyh, posłużył mu jako najważniejszy test, pozwalając mu poczuć nowe opony z kolcami Hankook.
Problemy z przyczepnością w głębokim śniegu
Przykładem tego był odcinek Sarriojärvi, który był przejeżdżany dwukrotnie w sobotę. Za pierwszym razem, przy dobrej pogodzie, Rovanperä ustanowił najszybszy czas, pokonując Tuukkę Kauppinena o 20,6 sekundy. Był to oczekiwany rezultat, biorąc pod uwagę, iż Rovanperä jechał samochodem Toyota Rally1, a Kauppinen Toyotą Rally2. Jednak, gdy odcinek był powtarzany wieczorem, w obfitych opadach śniegu, Rovanperä nie był w stanie dorównać tempu samochodów Rally2. Jego czas był o minutę i 41 sekund wolniejszy niż rano, co dawało mu 40 sekund straty do Roope Korhonena, który uzyskał najlepszy czas na tym odcinku.
Zobacz też: Rajd Arktyczny: Rovanpera uderza w bandę przez kibica na trasie
Kalle Rovanperä testuje opony Hankook
Porównując to z występem Kauppinena, młody kierowca był o 50 sekund wolniejszy niż rano, co wskazuje, iż Rovanperä miał znacznie większe problemy na oponach Hankook w głębokim śniegu. Jednym z oczywistych minusów Rovanperä w porównaniu z samochodami Rally2 było to, iż opony specyfikacji WRC używają znacznie krótszych kolców niż te w fińskich mistrzostwach. Mimo to, imponujące było zobaczyć dwukrotnego mistrza świata, który ostatecznie zajął drugie miejsce za Kauppinenem.
„Bez komentarza” – Rovanperä o oponach Hankook
Przed rajdem Kalle Rovanperä zauważył, iż opony Hankook z kolcami są bardziej czułe na luźnym śniegu, co prowadzi do większej utraty przyczepności w miękkich warunkach. Jego występ w Rovaniemi zdawał się potwierdzać to wstępne wrażenie. Na koniec imprezy Rovanperä został zapytany wprost: czy opona Hankook z kolcami jest zbyt wolna dla samochodu Rally1? „Cóż, nie będę tego więcej komentował” – odpowiedział Rovanperä.
„Ostatecznie, opady śniegu były obfite, a przy naszych krótkich kolcach, to była spora walka”. – powiedział Fin dla RallyJournal.com
Niezależnie od wyzwań, Rovanperä zebrał cenne dane na temat opon podczas dwudniowej imprezy. Jego rywale nie będą mieli okazji przetestować opon Hankook w rzeczywistych warunkach przed Rajdem Szwecji. Nie było powodu, by fińska gwiazda była zbyt zaniepokojona po tym wydarzeniu.
„Myślę, iż to był istotny weekend, by nabić dodatkowe kilometry. Jest sporo pracy z samochodem i wszystkim innym. Opona jest zupełnie inna od tego, co widzieliśmy wcześniej, więc dobrze było tu być” – powiedział Rovanperä.
Rovanperä odbędzie jeszcze jeden dzień testowy w przyszłym tygodniu przed wyruszeniem na Rajd Szwecji, który odbędzie się za niecałe dwa tygodnie.
Źródło: rallyjournal.com