Ashley Holloway to jeden z najbardziej cenionych tunerów żużlowych. Mieszka na obrzeżach Bydgoszczy i niedawno, po 18 latach życia w Polsce otrzymał nasze obywatelstwo. Wielu żużlowców ceni sobie współpracę z tym fachowcem. Z jego silników korzystał w okresie 2025 Patryk Dudek. Jeden z liderów PRES Grupa Deweloperska Toruń musiał być zadowolony ze sprzętu, którym dysponował. W końcu wykręcił średnią 2,352 (2. w PGE Ekstralidze), miał ogromny udział w mistrzowskim sezonie „Aniołów” Piotra Barona i awansował do Grand Prix.
Patryk Dudek musi wybrać. Holloway stawia sprawę jasno
Ashley Holloway zaprosił do swojego domu Mateusza Kędzierskiego, autora programu „Home Track”. Panowie rozmawiali m.in. o współpracy Brytyjczyka z polskim obywatelstwem z Patrykiem Dudkiem. Czołowy żużlowy tuner twierdził, iż 90% wyścigów Dudka z sezonu 2025 było odjechanych na jego sprzęcie. Nie tak dawno trener Piotr Baron przekazał swoje obawy, iż po awansie do SGP 2026, „Duzers” nie będzie mógł liczyć na sprzęt najwyższej jakości. Tymczasem Holloway wyraźnie określił warunki ewentualnej, dalszej współpracy.
– Patryk, czy Darek (Sajdak – dop. red.) muszą zdecydować. W tym roku mieli do dyspozycji dwa silniki z 2023 roku. Powiedziałem Sławomirowi Dudkowi, iż mogą schować moje silniki i testować sprzęt od Flemminga Graversena i Finna Rune Jensena. W kwietniu lub w maju Dudek zaczął jeździć na naszych. One były nowe, świeże – zdradził Ashley Holloway.
A jak będzie w okresie 2026? Tuner postawił sprawę jasno i zaznaczył, iż pracuje tak od 5 lat. – Nie mogę mu dać 100% od siebie, jeżeli w kolejnym wyścigu pojedzie na silniku od innego tunera. Z perspektywy mojego biznesu nie miałoby to sensu. jeżeli zrobiłby wszystko, co w jego mocy, aby dojść do porozumienia z naszymi silnikami, ale ostatecznie stwierdziłby, iż musi użyć innych, to nie miałbym mu tego za złe. Tym bardziej, jeżeli widziałbym te starania – podkreślił Holloway.
Widać jak na dłoni, iż w grę wchodzi kooperacja na wyłączność. Rozmówca Mateusza Kędzierskiego zaznaczył też, iż w najgorszym dla Dudka scenariuszu, będzie miał do dyspozycji dwa silniki z 2023 roku. w okresie 2026 Holloway na pewno będzie współpracował z Brady’m Kurtzem, Danem Bewleyem, Taiem Woffindenem oraz Robertem Lambertem.
W programie Home Track autor poruszył wiele ciekawych wątków! Link do odcinka z tunerem zamieszczamy poniżej.

















