Lando Norris nie zwalnia tempa po zwycięstwie w Monako i po przybyciu do Barcelony okazał się najszybszy w pierwszym treningu. Brytyjczyk w pierwszej piątkowej sesji popisał się dużo lepszym wynikiem niż Max Verstappen i Lewis Hamilton.
Pierwszy trening na torze pod Barceloną był zarazem pierwszą okazją dla zespołów do sprawdzenia nowych regulacji technicznych, które wprowadziła FIA odnośnie do elastyczności tylnych i przede wszystkim przednich skrzydeł.
Circuit de Barcelona-Catalunya to także doskonały obiekt, na którym ekipy wprowadzają poprawki do swoich samochodów i czego efekty widać było od początku FP1. Williams i Racing Bulls w swoich samochodach zamontowali kratownice mierzące przepływ powietrza wokół aut, celem sprawdzenia zgodności danych z symulatora i tunelu aerodynamicznego w przełożeniu do tego, co prezentuje się na torze.
Testing, testing
The aero rakes are deployed straight away on the Williams of Victor Martins and the Racing Bulls of Liam Lawson! #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/xzj87cCTq0
— Formula 1 (@F1) May 30, 2025
Podczas dziewiątej rundy sezonu w pierwszym treningu część zespołów zdecydowała się również powierzyć aktywność na torze kierowcom, którzy nie przejechali w swojej karierze więcej, niż dwóch Grand Prix i tak w Haasie Estebanca Ocona zastąpił Ryo Hirakawa, a Alexa Albona wyręczył kierowca F2 Victor Martins.
Pierwsze minuty w nowym dla siebie samochodzie nie poszły po myśli Hirakawy, który wypadł w żwirową pułapkę w pierwszej sekcji zakrętów, ale na jego szczęście zdołał gwałtownie się z niej wydostać.
Ryo Hirakawa runs wide into the gravel, but he gathers it up and continues onwards #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/GPIq28wFoS
— Formula 1 (@F1) May 30, 2025
Kłopotów z utrzymaniem się we adekwatnej linii przejazdu nie miał Fernando Alonso, który po pierwszych okrążeniach przewodził w tabeli z czasami, uzyskując 1:15.480 na twardej mieszance.
W odpowiedzi na rezultat ulubieńca publiczności Lando Norris po rekordach w dwóch pierwszych sektorach poprawił wynik zawodnika Astona Martina i po kwadransie aktywności zwycięzca poprzedniej rundy w Monako znalazł się na szczycie zestawienia.
Po dłuższej chwili względnego spokoju na torze George Russell na mieszance pośredniej jako pierwszy zszedł poniżej wyniku 1:15, ustanawiając czas 1:14.751. gwałtownie swoje okrążenie pokonał także Nico Hulkenberg, który jako pierwszy wyjechał na miękkich oponach Pirelli i zdołał awansować na P2 ze stratą nieco ponad 0,1 sekundy.
Z mieszanki C3 po Niemcu zaczął korzystać także Charles Leclerc, który poprawił o pół sekundy czas Russella, a jeszcze lepiej na najbardziej przyczepnej oponie poradził sobie Verstappen, urywając z czasu kierowcy z Maranello 0,153 sekundy.
W odpowiedzi na rezultaty zawodników Ferrari i Red Bulla Lando Norris uzyskał rekordy we wszystkich sektorach i powrócił na czoło tabeli z czasem 1:13.718. W międzyczasie Lewis Hamilton zdołał przesunąć się na P3, tuż przed swojego zespołowego kolegę.
Niezłe próby na swoich przejazdach zaliczyli również kierowcy Racing Bulls i Oliver Bearman. Liam Lawson na miękkiej mieszance awansował na P6, a Isack Hadjar na P8, natomiast brytyjski kierowca Haasa wbił się ze swoim czasem między duet z Faenzy.
W ostatnim kwartale zawodnicy poświęcili swoje przejazdy na sprawdzenie tempa z dużym obciążeniem paliwa, przez co w tabeli nie zaszły zmiany na pozycjach.
Wyniki FP1 przed Grand Prix Hiszpanii:
Lando out front in FP1
Here's the full classification from our first session in Spain, with two super-subs getting their eye in! #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/ruzQKAc9bf
— Formula 1 (@F1) May 30, 2025