Elektryczna ofensywa Subaru

rallypl.com 2 miesięcy temu

Subaru wkracza w erę elektromobilności z impetem. Szefowa brytyjskiego oddziału marki, Lorraine Bishton, zdradza, jak japoński producent zamierza podbić rynek elektrycznych SUV-ów.

Subaru – od rajdowych legend do elektrycznej przyszłości

Nazwa Subaru większości z nas kojarzy się z kultowymi modelami rajdowymi z lat 90. Jednak, jak podkreśla Lorraine Bishton, dyrektor zarządzająca UK, firma spogląda w przyszłość, a ta zdecydowanie należy do elektromobilności. Bishton, doświadczona menedżer, związaną wcześniej z McLarenem i JLR, widzi w elektryfikacji szansę na wzmocnienie pozycji Subaru na rynku.

Wzmianka o tych samochodach rajdowych wywołuje szeroki uśmiech na twarzy Lorraine Bishton, dyrektor zarządzającej w Wielkiej Brytanii, która dołączyła do firmy rok temu z producenta supersamochodów McLaren. Bishton ma również duże doświadczenie w zakresie napędu 4×4 ze swojego czasu spędzonego w JLR, ale okazja, by wziąć silną markę i poprowadzić ją w erę elektryfikacji, była zbyt dobra, by ją przegapić.

Subaru Outback

Elektryczna przyszłość: Od Forestera po rewolucję EV

„Wszyscy mamy wspomnienia o Subaru w czasach swojej świetności” – mówi Bishton. „Jest w sytuacji, w której myślę, iż w Wielkiej Brytanii niektórzy ludzie nie są w stu procentach pewni, co marka reprezentuje dzisiaj – i rozpoczyna dość ekscytującą podróż”. Ta podróż, oczywiście, oznacza elektryfikację, ale nie wcześniej, niż jeden z filarów gamy zostanie odświeżony. Forester odgrywa dużą rolę w generowaniu przychodów dla marki i jej dealerów.

Subaru UK

W ubiegłym roku marka sprzedała 2419 samochodów – o dziesięć więcej niż w 2023 roku – a Bishton ujawniła, iż popyt przewyższał podaż. w tej chwili jedynym samochodem elektrycznym Subaru jest Solterra – samochód opracowany wspólnie z Toyotą w ramach joint venture, a Toyota sprzedaje go jako bZ4X.

Forester

Solterra: Początek elektrycznej ofensywy

Solterra to samochód, który już zrobił wrażenie na Bishton ze względu na swoje adekwatności terenowe. „Solterra zaskoczyła mnie w terenie” – powiedziała Bishton. „Jest lepsza, niż myślę, iż większość ludzi by się spodziewała. Byłam pod wrażeniem i z pewnością jest w stanie zrobić to, co większość ludzi chciałaby zrobić z tym samochodem – testowaliśmy go na tym samym torze, co Outback i Forester”. Solterra to dopiero początek elektrycznej ofensywy Subaru, a Bishton ujawnia zakres gamy modeli, które niedługo trafią do lojalnych dealerów.

Subaru Solterra

Nadchodzące modele: Cztery elektryczne SUV-y do 2026 roku

„Globalnie do 2026 roku będziemy mieli cztery pojazdy elektryczne, w tym Solterrę” – powiedziała Bishton. „Trzy z nich będą dostępne w Wielkiej Brytanii. Potem mamy kolejne cztery, które pojawią się do 2028 roku”. Chociaż gama Subaru będzie rosła wykładniczo w nadchodzących latach, Bishton przez cały czas uważa, iż ​​marka pozostanie niszowa. „W Wielkiej Brytanii przez cały czas będziemy marką niszową, ale mamy możliwość zwiększenia wolumenu znacznie powyżej tego, co jest obecnie”.

Bishton potwierdziła, iż ​​nowa gama elektrycznych Subaru będzie składać się z SUV-ów i iż wszystkie będą zgodne z solidnym wizerunkiem marki. Niektóre z nich będą również podążać za Solterrą i pojawią się dzięki relacjom firmy z Toyotą. „Niektóre z nich to joint venture” – powiedziała Bishton. „Oczywiście od dwudziestu lat mamy sojusz z Toyotą i możemy spojrzeć na ich bogaty asortyment pojazdów elektrycznych, które są w tej chwili na rynku, aby uzyskać pewną wizję tych modeli”. Oznacza to, iż wersje Subaru niedawno ogłoszonego elektrycznego modelu Toyota Urban Cruiser EV – samochodu, który będzie konkurował z Volvo EX30 i Hyundai Kona – oraz modeli bZ3, zaprezentowanych w Chinach w ubiegłym roku, są całkiem możliwe.

Subaru Crosstrek

Współpraca z Toyotą i autorskie modele Subaru

Jednak nie wszystkie z siedmiu elektrycznych aut, które trafią do Wielkiej Brytanii, będą klonami Toyoty. „Istnieją produkty, które są wynikiem joint venture, w których Subaru odgrywa wiodącą rolę” – powiedziała Bishton. „Niektóre będą budowane w zakładach Subaru, a także pojawią się dedykowane produkty Subaru. Więc to nie tylko produkty joint venture w przyszłości, będziemy mieli również dedykowane produkty Subaru”.

Zobacz też: Kalle Rovanperä milczy w sprawie opon Hankook

Bishton jest przekonana, iż ​​tradycyjna baza klientów również zaakceptuje przejście na EV. „Nasi dealerzy to dobrze ugruntowane firmy rodzinne, w których od pokoleń rodziny kupują swoje samochody od tego samego sprzedawcy. W miarę przechodzenia przez transformację EV, może to być siłą, ponieważ nasi klienci potrzebują zaufania i wiedzą, iż dealer przez cały czas będzie tam za pięć lat. Otrzymają dobre, solidne porady od tego sprzedawcy”.


Źródło: independent.co.uk

Idź do oryginalnego materiału