Decyzje sędziów po kwalifikacjach. Jak wygląda ustawienie na starcie?

3 godzin temu



Czterech kierowców nie było pewnych swoich miejsc wywalczonych w kwalifikacjach ze względu na przewinienia swoje i zespołów. Ostatecznie “rozeszło się po kościach”.

Kwalifikacje do Grand Prix Las Vegas były bardzo ciekawym widowiskiem ze względu na opady deszczu im towarzyszące. W trudnych warunkach kierowcy używali opon deszczowych i dopiero na Q3 założyli przejściowe.

Wielu z zawodników popełniało błędy, wywołując żółte flagi zbyt szerokimi wyjazdami. Jednym z nich był Carlos Sainz, który był pod lupą sędziów za niebezpieczny powrót na tor.

Sainz

Zawodnik Williamsa spisał się dziś rewelacyjnie, zajmując 3. miejsce. Wyjechał jednak dość agresywnie z pobocza toru w Las Vegas i mógł przeszkodzić Lance Strollowi.

Przed karą Sainza uratował sam Stroll, który wraz z Astonem Martinem stwierdził, iż manewr Sainza nie wpłynął na okrążenie Kanadyjczyka. Była to główna, ale nie jedyna okoliczność łagodząca dla Hiszpana. Sędziowie wzięli też pod uwagę słabą widoczność ze względu na deszcz oraz obecność żółtych flag, które obligowały Strolla do zwolnienia w miejscu wyjazdu Sainza.

Mercedes

Poważne konsekwencje groziły Mercedesowi i jego kierowcom. Ekipa z Brackley nie złożyła na czas wypełnionych blankietów dotyczących ustawień zawieszenia przed kwalifikacjami.

Mercedes uniknął jednak kary dowodząc, iż na czas wysłał e-mailem do odpowiedniego działu FIA wymagane dokumenty. Jak piszą sędziowie, Federacja nie otrzymała ich “ze względu na problemy z bezpieczeństwem IT”. Można więc założyć, iż “wpadły do SPAMu”.

Colapinto

Kary nie uniknęło Alpine, które nie dokonały “elektronicznego zwrotu” kompletu opon po 3. treningu do Pirelli. Opony zostały zdane fizycznie, ale zespół do tego ma obowiązek dokonania takiego zwrotu “elektronicznie” za pośrednictwem specjalnego formularza.

Za niedopełnienie tego obowiązku ekipa została ukarana kwotą €5000 ale obyło się bez kary sportowej.

Pełne zestawienie grzywien dla zespołów i kierowców w okresie 2025 znajdziecie tutaj.

Ustawienie na polach startowych

W związku z brakiem zmian w wynikach kwalifikacji i brakiem kar, tak wygląda prowizoryczne ustawienie na starcie GP Las Vegas:



Idź do oryginalnego materiału