BSK Tech Wyścig Górski Kamionki – zapowiedź

rallyandrace.pl 1 rok temu

Przesunięcie terminu zakończenia remontu drogi w Srebrnej Górze zmusiła organizatorów do zmiany kolejności trzeciej i czwartej rundy BSK TECH Wyścigów Górskich 2023. W związku z tym to właśnie najbliższa edycja odbędzie się w Kamionkach, a cykl zamkną zmagania w Srebrnej Górze.

” W niedzielę 27 sierpnia zapraszamy do Kamionek. Trasa na Przełęcz Jugowską liczy sześć kilometrów, co przy pięciu podjazdach daje ponad trzydzieści kilometrów prawdziwych wyścigowych zmagań” – mówi dyrektor zawodów, Szymon Mazur. „Formularz zgłoszeń jest cały czas otwarty. Do udziału w zmaganiach można także zgłaszać w dniu zawodów, ale wówczas wpisowe jest wyższe”.

Zmagania w Kamionkach po wakacyjnej przerwie rozpoczną rywalizację w ramach drugiej połowy kalendarza. Cykl zakończony zostanie 24 września na pięknej strasie w Srebrnej Górze, gdzie zawodnicy będą ścigali się do Przełęczy Srebrnej. Wpisowe to tylko 400 zł.

„Na liście zgłoszeń ponownie pojawiają się nazwiska czeskich zawodników, co bardzo nas cieszy” – dodaje Szymon Mazur. „Mam nadzieję, iż spełnią się ich zapowiedzi i będą licznej przybywali na nasze zawody”.

Przydatne linki:

  • strona internetowa czempionatu – link
  • profil Facebook BSK Tech Wyścigi Górskie – link
  • zapisy na rundę w Kamionkach – link

BSK Tech Wyścigi Górskie

Nsze wyścigi to cykl 4–5, jednodniowych imprez w okresie sportowym rozgrywanych co miesiąc od maja do września. Każdy wyścig składa się z 5 podjazdów – treningowego i 4 zaliczanych do końcowego wyniku i zaczyna się o 7 rano od odbioru administracyjnego, dokładnego badania technicznego i odprawy. O godzinie 9:30 odbywa się pierwszy podjazd.
W żaden sposób nie ograniczamy zapoznania z trasą. o ile chcesz, możesz przyjechać dzień wcześniej – w sobotę, i jeździć trasą do woli. Oczywiście zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Każdy wyścig liczy od 24 do 30 km. Zawodnicy w odstępie 30 sekund. startują podjeżdżając na szczyt i na końcu podjazdu wszyscy w kolumnie zjeżdżają za safety carem.

W 2023 roku ścigamy się w czterech lokalizacjach: Złoty Stok–Lądek Zdrój, Jodłownik–Przełęcz Woliborska (te wyścigi już za nami), Kamionki – Przełęcz Jugowska oraz Wolibórz – Przełęcz Srebrna.
Wszystkie trasy to rajdowe klasyki znane z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Każda trasa ma również asfalt w dobrej jakości.
Czas mierzony jest elektronicznie, a wyniki można na bieżąco sprawdzać na stronie internetowej.

Start z pilotem
Jeżeli chcesz, możesz w naszych zawodach wystartować również z pilotem. Wtedy wszystko odbywa się jak na wyścigu, masz mierzony czas itd., ale nie możesz zdobywać pucharów w swojej klasie (w klasyfikacji generalnej tak).

Podział samochodów na klasy:

Klasa 1 – do 1099 cm3
Klasa 2 – od 1100 cm3 do 1400 cm3
Klasa 3 – od 1401 cm3 do 1600 cm3
Klasa 4 – od 1601 cm3 do 2000 cm3 (+ silniki TDI o pojemności do 2000 cm3 z napędem na jedną oś i doładowane „benzyniaki” o pojemności do 1600 cm3 z napędem na jedną oś).
Klasa 5 – od 2000 cm3
Klasa RWD – samochody z napędem na tylną oś
Klasa Historyczna – dla maszyn historycznych
Klasa 126p – dla „małych” Fiatów 126p
Klasa CC/SC – dla Fiatów Cinquecento oraz Seicento

Organizator może zezwolić również na tworzenie klas markowych, którą muszą tworzyć minimum 3 samochody tej samej marki, typu i pojemności skokowej silnika. W przypadku rund cyklu klasa markowa musi być prowadzona przez cały cykl rozgrywek. W sytuacji, kiedy w kolejnej rundzie cyklicznej nie zostanie skompletowana klasa markowa, kierowca do niej zgłoszony musi być klasyfikowany w klasie wynikającej z pojemności silnika. Ewentualne punkty zdobyte w tej klasie nie będą liczone w zestawieniach punktowych.

Niezbędne wymagania dotyczące samochodu:

  • montaż foteli i pasów rajdowych zgodnie z załącznikiem „J”,
  • klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem „J”,
- jednoczęściowy kombinezon,
  • zalecane jest stosowanie systemu HANS,
- kaski z homologacją min. drogową
  • do udziału w wyścigu nie jest wymagane badanie techniczne pojazdu, bowiem całość zawodów odbywa się na drodze zamkniętej dla ruchu
  • rodzaj opon na osi musi być taki sam. Dozwolone są opony bez homologacji E. Zabrania się korzystania z kocy grzewczych

Źródło: materiały prasowe organizatora

Idź do oryginalnego materiału