
Eyvind Brynildsen objął prowadzenie w BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia, wyprzedzając swojego rodaka Mads’a Østberga o zaledwie 1,2 sekundy po piątkowych porannych oesach. Rywalizacja w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC) w Szwecji od początku toczy się w zawrotnym tempie, a liderzy nie dają sobie chwili wytchnienia.
Reiersen odpada z prowadzenia po emocjonującym początku
Poranek należał do młodego Isaka Reiersena, który po świetnych czasach na odcinkach Grönlund i Värmskog objął prowadzenie za kierownicą Škody Fabii RS Rally2 na oponach Hankook. Przewaga nad Brynildsenem wynosiła zaledwie 0,5 sekundy. Jednak w drugiej pętli Norweg w Toyocie GR Yaris Rally2 na oponach Pirelli zdołał odrobić straty i wyjść na prowadzenie.
Østberg wraca do gry po wolnym starcie
Do walki o zwycięstwo dołączył również doświadczony Mads Østberg, który po wygranym piątym odcinku Värmskog przesunął się na drugą pozycję, wyprzedzając Reiersena. Østberg przyznał, iż wciąż dostosowuje się do nowego pilota, Lucasa Karlssona.
Przewaga Brynildsena zagrożona – ciasna czołówka
Po pięciu odcinkach specjalnych Reiersen traci tylko 2,4 sekundy do lidera, ale musi uważać na Franka Tore Larsena i Roope Korhonena. Ten ostatni – zwycięzca Rajdu Węgier – plasuje się na piątej pozycji jako najlepszy zawodnik na oponach MRF, ze stratą ośmiu sekund.

Niestety, Philip Allen, który był najszybszy w kwalifikacjach, miał poważny wypadek na piątym oesie. Na szczęście zarówno on, jak i jego pilot Craig Drew, wyszli z tego bez obrażeń.
Problemy techniczne mieszają w klasyfikacji
Andrea Mabellini awansował na szóste miejsce, mimo uszkodzenia opony na pierwszym odcinku dnia. Czołową dziesiątkę uzupełniają Miko Marczyk, Mille Johansson, Simone Tempestini (z uszkodzonym kołem na piątym oesie) i Stéphane Lefebvre.
Max McRae miał poważne kłopoty – uszkodzona opona doprowadziła do wypadnięcia z trasy, co zakończyło się awarią układu kierowniczego i półosi w jego Citroënie C3 Rally2. Jon Armstrong, który był najszybszy na oesie, gdzie McRae miał problemy, chwilę później sam musiał zmienić koło, co zepchnęło go z 9. na 19. miejsce.
Liderzy klas – emocje także poza czołówką generalną
W klasie ERC Masters prowadzi Jos Verstappen, po tym jak Henning Solberg otrzymał karę dwóch minut za złamanie przepisów dotyczących opon.
Tymek Abramowski jest liderem w kategorii FIA ERC3, jadąc Fordem Fiestą Rally3 na oponach Pirelli. W klasie FIA ERC4 tempo narzuca Victor Hansen w Peugeocie 208 Rally4.
Klasyfikacja generalna po OS5
1 | Brynildsen Eyvind – Listerud J. | Toyota GR Yaris Rally2 | 27:30.5 |
2 | Østberg Mads – Karlsson Lucas | Citroën C3 Rally2 | 27:31.7 |
3 | Reiersen Isak – Gustavsson S. | Škoda Fabia RS Rally2 | 27:32.9 |
4 | Larsen F. – Lundgreen L. | Volkswagen Polo GTI R5 | 27:34.5 |
5 | Korhonen Roope – Viinikka Anssi | Toyota GR Yaris Rally2 | 27:38.5 |
6 | Mabellini Andrea – Lenzi V. | Škoda Fabia RS Rally2 | 27:41.3 |
7 | Marczyk M. – Gospodarczyk S. | Škoda Fabia RS Rally2 | 27:43.6 |
8 | Johansson Mille – Grönvall J. | Škoda Fabia RS Rally2 | 27:48.8 |
9 | Tempestini Simone – Itu Sergiu | Škoda Fabia RS Rally2 | 27:57.2 |
10 | Lefebvre Stéphane – Malfoy A. | Toyota GR Yaris Rally2 | 28:06.8 |
11 | Matulka Jakub – Syty Damian | Škoda Fabia RS Rally2 | 28:26.0 |
12 | Jylhä Tommi – Nevapäntä Mika | Škoda Fabia RS Rally2 | 28:39.4 |
13 | Abramowski T. – Wróbel J. | Ford Fiesta Rally3 | 28:51.7 |
14 | Rzeźnik Adrian – Kozdroń K. | Ford Fiesta Rally3 | 28:53.6 |
15 | Charpentier Tristan – Barral F. | Ford Fiesta Rally3 | 29:01.0 |
Źródło: fiaerc.com