Bez kary dla Russella, ale jest dyskwalifikacja i kary – w tym na Arabię

1 dzień temu



George Russell zachował 2. miejsce Grand Prix Bahrajnu, mimo iż sędziowie uznali, iż użył DRS-u w niedozwolonym miejscu. Sędziowie mieli sporo pracy po tym wyścigu.

Russell bez kary

W końcówce wyścigu George Russell musiał bronić się przed Charlesem Lecleckiem oraz Lando Norrisem, a zadania nie ułatwiały mu problemy techniczne w aucie.

W pewnym momencie Anglik otworzył system DRS nie będąc do tego uprawnionym. Russell po wyścigu tłumaczył, iż DRS aktywował się przez przypadek, kierowca gwałtownie go wyłączył, a następnie odpuścił, tracąc na tym więcej niż zyskał.

Myślę, iż rozejdzie się po kościach. Pytanie jak długo George z tym jechał i jak bardzo odpuścił. Russell zdawał się bagatelizować sprawę, Toto Wolff był poważniejszy.#F1 #F1pl #ViaF1 #Elevenf1 #BahrainGP #GPBahrajnu pic.twitter.com/vpxwIZt9RX

— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 13, 2025

Sędziowie zajęli się sprawą i uznali, iż rzeczywiście doszło do przewinienia użycia DRS-u wbrew przepisom. Russell z powodu problemów z elektroniką i systemem brake-by-wire, użył zapasowego przycisku radia na kierownicy, który aktywował system DRS. Problemy techniczne były spowodowane sprzętem dostarczanym przez firmę zewnętrzną.

Russell jechał z otwartym DRS-em przez 37 metrów, a sędziowie wyliczyli, iż zyskał na tym 0,02 sekundy. Telemetria udowadnia jednak, iż kierowca Mercedesa odpuścił potem, tracąc 0,28 sekundy.

Wobec przewinienia spowodowanego problemami technicznymi zewnętrznego dostawcy oraz brakiem zysku sportowego, sędziowie odstąpili od kary dla Russella.

Dyskwalifikacja

Nico Hulkenberg dojechał do mety GP Bahrajnu na 13. pozycji i był to jego drugi najlepszy wynik w tym sezonie. Niestety, Niemiec nie utrzyma tego miejsca. Wszystko za sprawą zbyt dużego zużycia deski pod jego autem.

Minimalna grubość deski to 9 mm, a tymczasem w aucie Hulkenberga miała ona 8,4 – 8,5 mm. W związku z tym sędziowie nie mieli wyjścia i musieli postąpić identycznie jak w przypadku bolidu Lewisa Hamiltona po GP Chin – zdyskwalifikować Hulkenberga.

Wyniki tego wyścigu wyglądają zatem następująco:

Nie zmieniają się klasyfikacje generalne Formuły 1, które zobaczycie tutaj.

Na Arabię

Wydawało się po wczorajszych kwalifikacjach, iż Carlos Sainz może wreszcie w tym sezonie złapać wiatr w żagle i osiągać lepsze wyniki. Wyścig o GP Bahrajnu był jednak bardzo słaby w jego wykonaniu. Stracił wiele miejsc i wikłał się w sporo pojedynków, a jeden z nich – z Andreą Kimim Antonellim – zakończył się karą za wypchnięcie rywala poza tor. Sainz dostał za to 10 sekund i 2 punkty karne.

Problem w tym, iż za sprawą uszkodzeń boku auta Carlos musiał zjechać do boksów przez co nie odbył kary. Została ona zamieniona przez sędziów na cofnięcie o 3 miejsca na starcie do GP Arabii Saudyjskiej.

Punkty karne

Oprócz Sainza, punkty karne w ten weekend zgarnął też Liam Lawson – i to podwójnie. Za kolizję z Lance Strollem Nowozelandczyk dostał 1 punkt karny, a za kolizję z Nico Hulkenbergiem dostał 2.

Tok wygląda aktualna tabela punktów karnych kierowców F1:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Max Verstappen830/06/25 - 2 pkt
Logan Sargeant7
Fernando Alonso520/04/25 - 2 pkt
Liam Lawson501/12/25 - 2 pkt
Lance Stroll421/04/25 - 2 pkt
Nico Hulkenberg430.06.25 - 2 pkt
Jack Doohan422/03/26 - 2 pkt
Esteban Ocon304/05/25 - 1 pkt
Daniel Ricciardo321/04/25 - 2 pkt
Lando Norris301/12/25 - 3 pkt
Carlos Sainz306/05/25 - 1 pkt
Oscar Piastri203/11/25 - 2 pkt
Franco Colapinto228/10/25 - 2 pkt
Oliver Bearman203/11/25 - 2 pkt
Alexander Albon
201/12/25 - 2 pkt
George Russell
101/12/25 - 1 pkt
Sergio Perez126/05/25 - 1 pkt
Yuki Tsunoda01



Idź do oryginalnego materiału