Swoją historię zaczęli pisać już od 1990 roku, kiedy to do istnienia powołano francuski klub Moto Club de Tayac. Wybudowany tor nie był jednak przeznaczony do rywalizacji w klasycznej odmianie speedway’a, a popularnego grasstracka, czyli po polsku mówiąc – żużla na trawie. Corocznie na tym owalu odbywała się przynajmniej jedna taka impreza w roku, głównie krajowa. W ciągu jednego dnia na torze potrafili ścigać się właśnie grasstrackowcy oraz sidecary, a kibice na stadionie mogli spędzić kilka godzin.
Pierwsza impreza międzynarodowa w Tayac odbyła się w 2011 roku, a była to batalia o Złote Trofeum w klasie 250cc na długim torze. Złoty medal powędrował wtedy w ręce Richarda De Biasiego, srebro Anthony’ego Caldo (obaj Francuzi), natomiast brąz wywalczył Niemiec Andre Majewsky. Na kolejne podobne wydarzenie fanom przyszło zaczekać aż sześć lat. W 2017 roku FIM Europe powierzyło organizację finału Mistrzostw Europy sidecarów.
W późniejszych latach tutejsi działacze otrzymywali też finały Indywidualnych Mistrzostw Europy na trawie (2018, 2020, 2024) czy półfinał (2023). Sam owal charakteryzował się dość krótką długością jak standardy długiego toru, bo ta wynosiła tylko 400 metrów. Niestety na obecny sezon nie zaplanowano żadnej imprezy, a kierownictwo klubu jeszcze pod koniec ubiegłego roku przekazała druzgocące wieści – ośrodek przechodzi do historii i to koniec grasstracku w tymże malutkim miasteczku.
Jakiś czas temu media społecznościowe obiegła informacja, iż Moto Club de Tayac stawia na zupełnie nowy projekt, jakim są wyścigi motocrossowe. Pod tym kątem toczyła się także przebudowa, a więc z ciężkim sercem musimy powiedzieć, iż tor żużlowy przeszedł do historii.
Drodzy przyjaciele,
Kilka miesięcy temu ogłosiliśmy naszą decyzję o zakończeniu działalności naszego klubu żużlowego.
Teraz, po kilku tygodniach rozważań i dyskusji, z euforią przedstawiamy nowy, bardzo ambitny projekt sportowy, który, mamy nadzieję, zapewni trwałą przyszłość klubowi Moto Club de Tayac, działającemu już od 1990 roku!
W tym celu, w nadchodzących miesiącach Moto Club de Tayac rozpocznie największą przemianę w swojej historii.
W 2025 roku nasz kompleks zostanie gruntownie przebudowany, a obiekt przeznaczony do zawodów żużlowych zostanie stopniowo zastąpiony areną SX, która będzie dostępna do treningów i zawodów.
Aby zrealizować ten ambitny plan i zorganizować pierwsze zawody już w 2026 roku, projekt nowego toru zostanie powierzony ekspertom w tej dziedzinie, Cedricowi LUCASOWI i Loicowi BONNEFONDOWI.
Z wielką determinacją cały zespół Moto Club de Tayac przygotowuje się w tej chwili do rozpoczęcia tego wielkiego projektu.
To prawdziwe wyzwanie na przyszłość, którego jedynym celem jest umożliwienie naszemu wspaniałemu klubowi pokonanie takiej samej drogi, jaką przebył do tej pory.
—> WYNIKI OSTATNICH ZAWODÓW <—
—> REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY <—
