Andrea Mabellini dyktuje tempo we Włoszech

rallypl.com 3 godzin temu

Andrea Mabellini pokazał znakomitą formę, notując najlepszy czas na odcinku kwalifikacyjnym przed JDS Machinery Rali Ceredigion, przedostatnią rundą sezonu FIA ERC 2025.

Kierowca Škody Fabii RS Rally2 pokonał 6,34-kilometrową próbę Pendam, pełną zmiennych warunków i zmian przyczepności, o 2,3 sekundy szybciej od najbliższego rywala, Jona Armstronga z M-Sport Ford World Rally Team.

Kara czasowa dla Mabelliniego

Mimo świetnego wyniku, Włoch rozpocznie rajd z dwuminutową karą czasową. Decyzja sędziów zapadła po wykryciu członków jego zespołu na odcinkach specjalnych nr 10 i 12 w czasie, gdy obowiązywał zakaz. Sam kierowca podkreśla, iż nie wiedział o naruszeniu.

„Kiedy grasz w gry komputerowe masz poziomy: łatwy, średni, a teraz ekstremalny. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy” – skomentował Mabellini.

Armstrong i Jürgenson w czołówce

Drugie miejsce w kwalifikacjach zajął Jon Armstrong, który wcześniej narzekał na tempo w treningu, ale później znalazł odpowiedni rytm. – „To runda blisko domu, więc wiemy, czego spodziewać się po nawierzchni i warunkach. To był zdecydowanie lepszy przejazd niż na treningu” – powiedział Brytyjczyk.

Trzeci czas uzyskał Romet Jürgenson, mistrz Junior WRC i reprezentant programu FIA Rally Star, jadący Fordem Fiestą Rally2. Estończyk stracił 3 sekundy do lidera.

Lokalni bohaterowie i mistrzowska walka

Dwukrotny zwycięzca Rali Ceredigion, Osian Pryce (Hyundai i20 N Rally2), uplasował się tuż za podium, wyprzedzając o 0,1 sekundy Willama Creightona (Toyota GR Yaris Rally2). Szósty był Jakub Matulka, a lider klasyfikacji generalnej Miko Marczyk uzyskał dopiero siódmy wynik, 5,6 sekundy wolniejszy od swojego największego rywala – Mabelliniego.

„To był czysty przejazd, ale bardzo wymagający. Już po zapoznaniu wiedzieliśmy, iż ten odcinek będzie najtrudniejszy” – przyznał Marczyk.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Meirion Evans, Callum Devine (debiutujący w barwach MRF Tyres) i Garry Pearson.

Próbę zakłócił wypadek Martina Vlčka, co wpłynęło na czasy zawodników jadących za nim. Max McRae musiał zatrzymać się zgodnie z regulaminem, a jego początkowy wynik – o 45,9 sekundy gorszy – został później skorygowany.

Start rajdu w Aberystwyth

Prawdziwe ściganie rozpocznie się wieczorem od widowiskowego odcinka pokazowego w centrum Aberystwyth (1,25 km). To tam kibice będą mogli zobaczyć pierwsze pojedynki czołówki ERC 2025 w walijskim wydaniu.


Źródło: fiaerc.com

Idź do oryginalnego materiału