
Eyvind Brynildsen przystępuje do ostatniej pętli Rajdu Skandynawii z minimalną przewagą 3,8 sekundy nad Isakiem Reiersenem, który nie ustaje w próbach odebrania Norwegowi prowadzenia. Trwa niesamowita batalia na szwedzkich, szybkich odcinkach specjalnych, gdzie setne sekundy decydują o losach lidera.
Brynildsen pod presją – każda sekunda ma znaczenie
Rajdowy poranek rozpoczął się od odcinka Ängebäckstorp 1, gdzie Reiersen odrobił 1,1 sekundy. Następnie, na ekstremalnie śliskim OS11 Bjurerud, zbliżył się do lidera o kolejną jedną dziesiątą sekundy. Na drugiej próbie Ängebäckstorp obaj kierowcy uzyskali identyczne czasy, co tylko podkreśliło, jak wyrównana jest ta rywalizacja.
W ostatnim przejeździe Bjurerud Reiersen ponownie znalazł przewagę – tym razem o kolejną dziesiątą sekundy. Dzięki temu, przed popołudniowymi odcinkami, różnica między nimi wynosi zaledwie 3,8 sekundy.

Reiersen: „To mnie rozwija jako kierowcę”
Młody Szwed, reprezentujący lokalnych kibiców i jadący Škodą Fabią RS Rally2 na oponach Hankook, także podkreśla, jak inspirująca jest ta rywalizacja:
„To musi być jakiś rekord z tymi dziesiątymi częściami w przód i w tył przez cały czas. Uwielbiam to. To bardzo rozwija mnie jako kierowcę” – powiedział Reiersen.
Korhonen na trzecim miejscu, Larsen traci tempo
Na najniższym stopniu podium niezmiennie znajduje się Roope Korhonen. Zwycięzca rundy na Węgrzech zdołał zbudować 7-sekundową przewagę nad Frankiem Torem Larsenem, który nie mógł znaleźć tempa w swoim Volkswagenie Polo GTI R5.
Mabellini w natarciu, Johansson wyprzedza Marczyka
Na piątej pozycji plasuje się Andrea Mabellini, który po świetnym poranku – w tym najszybszym czasie na OS11 – zbliżył się na 8,7 sekundy do Larsena. Jednocześnie wypracował sobie przewagę 16,1 sekundy nad Mille Johanssonem, który przesunął się na szóste miejsce, wyprzedzając Miko Marczyka jadącego na oponach Michelin.
Czołowa dziesiątka i walka w klasach ERC
Doświadczony Mads Østberg nie krył braku pewności na szybkich szutrowych trasach i zajmuje ósme miejsce. Dziesiątkę zamykają Simone Tempestini oraz Stéphane Lefebvre, który również zmagał się z trudnościami w Toyocie GR Yaris Rally2.
W klasie ERC Masters prowadzi Henning Solberg, natomiast w ERC3 liderem pozostaje Tymek Abramowski, choć jego przewaga nad Tristanem Charpentierem stopniała do 6,2 sekundy.
Klasyfikacja generalna po OS13
1 | Brynildsen Eyvind – Listerud J. | Toyota GR Yaris Rally2 | 1:05:48.3 |
2 | Reiersen Isak – Gustavsson S. | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:05:52.1 |
3 | Korhonen Roope – Viinikka Anssi | Toyota GR Yaris Rally2 | 1:05:59.1 |
4 | Larsen F. – Lundgreen L. | Volkswagen Polo GTI R5 | 1:06:06.5 |
5 | Mabellini Andrea – Lenzi V. | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:06:15.2 |
6 | Johansson Mille – Grönvall J. | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:06:30.6 |
7 | Marczyk M. – Gospodarczyk S. | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:06:37.4 |
8 | Østberg Mads – Karlsson Lucas | Citroën C3 Rally2 | 1:06:54.2 |
9 | Tempestini Simone – Itu Sergiu | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:07:08.1 |
10 | Lefebvre Stéphane – Malfoy A. | Toyota GR Yaris Rally2 | 1:07:34.4 |
11 | Matulka Jakub – Syty Damian | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:07:59.1 |
12 | Armstrong Jon – Byrne Shane | Ford Fiesta Rally2 | 1:08:17.7 |
13 | Abramowski T. – Wróbel J. | Ford Fiesta Rally3 | 1:09:13.9 |
14 | Charpentier Tristan – Barral F. | Ford Fiesta Rally3 | 1:09:20.1 |
15 | Rzeźnik Adrian – Kozdroń K. | Ford Fiesta Rally3 | 1:09:21.5 |
Źródło: fiaerc.com