Wyniki 3 treningu przed GP Australii 2025

news.5v.pl 5 godzin temu
Oscar Piastri rozbudził oczekiwania australijskich kibiców w Melbourne, osiągając najszybszy czas w ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami. Kierowca McLarena pokazał imponujące tempo, choć różnice w czołówce były minimalne. George Russell z Mercedesa oraz Max Verstappen z Red Bulla ukończyli sesję ze stratą zaledwie jednej dziesiątej sekundy do Australijczyka, co zapowiada niezwykle wyrównaną walkę w kwalifikacjach.
Wczorajszy lider Charles Leclerc uplasował się na czwartym miejscu, co oznaczało, iż w pierwszej czwórce znalazły się samochody czterech różnych zespołów. Kierowca Ferrari narzekał jednak na zmianę balansu auta w porównaniu do poprzedniego dnia, określając swoje auto jako „podsterowne”. Mimo niewielkiej straty do Piastriego, nie był zadowolony ze sposobu, w jaki jego samochód reagował na torze.
Sesja nie przebiegła pomyślnie dla kierowców, którzy najbardziej potrzebowali dodatkowych okrążeń. Oliver Bearman, który po wczorajszym wypadku przejechał zaledwie kilkanaście okrążeń, ponownie miał problemy. Brytyjczyk od razu wyjechał na tor po zapaleniu się zielonych świateł w alei serwisowej, ale gwałtownie wypadł z trasy i utknął w żwirze na jedenastym zakręcie, wywołując kolejną przerwę w sesji.
Liam Lawson, nowy kierowca Red Bulla, również nie miał szczęścia. Po zajęciu siedemnastego miejsca w piątkowym treningu ponownie nie miał okazji poprawić swojego tempa. Po krótkim pobycie na torze wrócił do garażu z problemami z jednostką napędową i nie pojawił się już ponownie. Tymczasem Verstappen, korzystający z nowszej specyfikacji przedniego skrzydła w porównaniu do swojego zespołowego kolegi, poprawił swoje tempo o ponad sekundę względem piątku.
Andrea Kimi Antonelli zanotował bezproblemową sesję, kończąc ją na piątej pozycji w Mercedesie. Williams potwierdził swoje aspiracje do rywalizacji w środku stawki – Carlos Sainz Jnr zakończył trening ze stratą trzech dziesiątych sekundy do lidera, a Alexander Albon był tylko sześć tysięcznych sekundy za nim. Lewis Hamilton uplasował się na ósmej pozycji, a jego inżynier wyścigowy Ricardo Adami wielokrotnie przekazywał mu informacje o stratach czasowych, szczególnie w szybkim prawym zakręcie numer sześć, gdzie w tym roku powiększono pułapkę żwirową. Yuki Tsunoda wprowadził Racing Bulls do pierwszej piątki, a Lando Norris, mimo szansy na lepszy wynik, musiał przerwać swoje najszybsze okrążenie na przedostatnim zakręcie, kończąc w czołowej dziesiątce.

Wyniki sesji

Poz Nr Kierowca Zespół Bolid Czas Strata Okr
1 81 Oscar Piastri McLaren-Mercedes MCL39 1’15.921 16
2 63 George Russell Mercedes W16 1’15.960 0.039 17
3 1 Max Verstappen Red Bull-Honda RBPT RB21 1’16.002 0.081 18
4 16 Charles Leclerc Ferrari SF-25 1’16.188 0.267 22
5 12 Andrea Kimi Antonelli Mercedes W16 1’16.206 0.285 20
6 55 Carlos Sainz Jnr Williams-Mercedes FW47 1’16.252 0.331 23
7 23 Alexander Albon Williams-Mercedes FW47 1’16.258 0.337 4
8 44 Lewis Hamilton Ferrari SF-25 1’16.378 0.457 21
9 22 Yuki Tsunoda Racing Bulls-Honda RBPT 02 1’16.455 0.534 4
10 4 Lando Norris McLaren-Mercedes MCL39 1’16.597 0.676 20
11 5 Gabriel Bortoleto Sauber-Ferrari C45 1’16.707 0.786 18
12 10 Pierre Gasly Alpine-Renault A525 1’16.719 0.798 22
13 6 Isack Hadjar Racing Bulls-Honda RBPT 02 1’16.732 0.811 18
14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes AMR25 1’16.948 1.027 22
15 7 Jack Doohan Alpine-Renault A525 1’16.993 1.072 18
16 27 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari C45 1’17.146 1.225 15
17 14 Fernando Alonso Aston Martin-Mercedes AMR25 1’17.270 1.349 22
18 31 Esteban Ocon Haas-Ferrari VF-25 1’17.373 1.452 18
19 87 Oliver Bearman Haas-Ferrari VF-25 No time 2
20 30 Liam Lawson Red Bull-Honda RBPT RB21 No time 2
Idź do oryginalnego materiału