WRC2: Solberg, Rossel czy Pajari? Sprawdzamy możliwe scenariusze

rallyandrace.pl 1 miesiąc temu
Zdjęcie: WRC2


Kto zostanie mistrzem WRC2 2024? Szanse na triumf ma trzech kierowców – Oliver Solberg, Yohan Rossel oraz Fin, Sami Pajari. Kalkulatory w dłoń – sprawdzamy tabelę i możliwe scenariusze!

Sytuacja w tabeli WRC2 jest, delikatnie rzecz ujmując, arcyciekawa… Aktualnym liderem jest Oliver Solberg. Szwed zgromadził sto dwadzieścia trzy punkty i wykorzystał już limit siedmiu startów. Drugie miejsce piastuje Yohan Rossel, zawodnik DG Sport ma na koncie sto jedenaście „oczek”. Francuz pojawi się na Rajdzie Europy Centralnej, gdzie zakończy kampanię 2024. Wirtualne podium uzupełnia Sami Pajari (sto osiem punktów). Podobnie jak Yohan, Fin ma jeszcze jeden start w zanadrzu i na pewno pojawi się w Rajdzie Japonii.

fot. Rally and Race

Układ sił w WRC2 jest zatem dość prosty. Oliver zostanie mistrzem w przypadku, w którym zarówno Rossel jak i Pajari popełnią poważne błędy w swoich finałowych występach. o ile Rossel chce myśleć o tytule, musi zdominować zmagania w Czechach, Niemczech i Austrii, zdobywając komplet „oczek”. Krótko mówiąc, Francuz z DG Sport zagra pewnie va banque.

W najlepszej sytuacji jest Sami Pajari. o ile Fin zwycięży w kraju kwitnącej wiśni, sięgnie po koronę WRC2 niezależnie od wyników rywali. Młodzian przymierzany do hybrydowego GR Yarisa Rally1 będzie miał ułatwione zadanie – zarówno Solberg jak i Rossel nie staną z nim do bezpośredniego pojedynku. Idąc dalej, „wycieczka” do Japonii nie należy do tanich, a gdy większość kart będzie rozdana, frekwencja w finałowej rundzie może być… niska. To znacznie zwiększa szanse na „spokojną” wiktorię. Spoglądając na wskazania kalkulatorów, o ile Rossel nie stanie na najwyższym stopniu podium Rajdu Europy Centralnej, Pajari nie musi wygrywać w domowym Rajdzie Toyoty. W takim wypadku wystarczy mu druga lokata.

Rajd Europy Centralnej – święto trzech krajów

Na starcie zobaczymy dziesięć wozów Rally1. Liderzy klasyfikacji konstruktorów dostarczą do parku serwisowego trzy egzemplarze i20N. Wsiądą do nich Neuville/Wydaeghe, Tanak i Jarveoja oraz Mikkelsen i Eriksen. Dla Norwegów będzie to ostatni występ w tym sezonie. W pogoń za stajnią z Alzenau ruszy kwartet Gazoo Racing – Ogier i Landais, Evans i Scott, Katsuta i Johnston oraz Pajari i Malkonen. Finowie otrzymali kolejną szansę w królewskiej kategorii WRC, wygląda na to, iż Pajari jest już blisko „etatu” w Toyocie… Pod namiotami M-Sportu zaparkują trzy Fordy Puma Rally1. Do Fourmauxa/Corii i Munstera/Louki dołączy istny weteran oraz najmilszy „gentleman driver” w całej stawce – Grek Jourdan Serderidis.

Przeczytaj również: Enyaq RS Race – elektryczna wyścigówka z rajdowym rodowodem

W Czechach, Austrii i Niemczech zobaczymy trzy zespoły z Polski. O kolejne punkty WRC2 oraz WRC2 Challenger powalczą Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Dołączają do nich świeżo upieczeni brązowi medaliści FIA ERC, Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Biało-czerwone trio uzupełnią tegoroczni mistrzowie RSMP w klasie 4. – Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz. Reprezentacja Plon Rally Teamu została zgłoszona do klasyfikacji WRC3.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Idź do oryginalnego materiału