WRC 93. Rallye Monte-Carlo 2025 – harmonogram, lista zgłoszeń

rallypl.com 12 godzin temu

Naszedł najwyższy czas, aby przerwać styczniowy marazm i obudzić się z rajdowego snu zimowego… Już za kilkanaście godzin rozpocznie się prawdziwa perła w kalendarzu WRC – 93. Rallye Monte-Carlo.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w premierowej rundzie Mistrzostw Świata zobaczymy aż dziesięć konstrukcji Rally1. Hyundai desygnuje do gry trzy, etatowe załogi. Z „jedynką” wystartują oczywiście Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, do zeszłorocznych czempionów dołączą Ott Tanak i Martin Jarveoja oraz Adrien Fourmaux i Alexandre Coria. Szarżę Toyoty poprowadzą Sebastien Ogier i Vincent Landais, Elfyn Evans i Scott Martin oraz Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen. Do GR Yarisa Rally1 wsiądą także Pajari/Salmonen (punktujący dla „drugiego garnituru” Gazoo Racing) i Katsuta/Johnston. Nowych kolorów M-Sportu bronić będą zaś Gregoire Munster i Louis Louka oraz najnowszy, wyspiarski „narybek” Richarda Millenera – Josh McErlean i Eion Tracy.

Zobacz też: Marcin Majcher: „To była walka na miarę Millers Oils HRSMP!”

Niezwykle ciekawie jest w kategorii Rally2. Po raz trzeci z rzędu, o zwycięstwo powalczą Oliver Solberg i Elliott Edmondson, podopieczni Printsportu nie będą jednak punktować w WRC2. Ich śladem poszli też Greensmith i Andersson (Fabia RS Rally2). W szranki o pierwsze punkty staną Gryazin/Aleksandrov (Fabia RS Rally2), bracia Rosselowie (obaj w C3 Rally2), Camilli/de la Haye (i20N Rally2), Cerny/Krajca (C3 Rally2), czy Kohn i Whittock (Fabia RS Rally2). Wśród ponad trzydziestu zgłoszeń Rally2 znalazło się kilka ciekawostek. W akcji zobaczymy na przykład… Eliotta Delecoura (syna Francisa Delecoura) oraz Pablo Sarazzina (syna Stephane’a Sarazzina). Maszyny Rally3 poprowadzi ośmiu kierowców, zaś faworytami są zeszłoroczni mistrzowie, Dominguez/Penate. Mimo wstępnych plotek i spekulacji, w parku serwisowym nie zobaczymy niestety żadnej załogi znad Wisły…

93. WRC Rajd Monte-Carlo – oficjalna lista zgłoszeń

Szczypta nowości, klasyczny fundament

Podobnie jak w poprzednich latach, bazą rajdu pozostanie Gap, rodzinna miejscowość Sebastiena Ogiera. Gdy mechanicy zajmą się rozstawianiem namiotów parku serwisowym, zawodnicy wyjadą na zapoznanie z trasą. W środę zaplanowano oficjalną „rozgrzewkę”, której areną będzie dobrze znany sprawdzian „Route de la Garde”.

Wedle tradycji, czwartkowa ceremonia startu odbędzie się w samym sercu Księstwa Monako, zgłoszone duety przejadą przez rampę startową usytuowaną przed głównym wejściem Casino de Monte Carlo. Na czwartkowy wieczór zaplanowano trzy próby – „Digne-les-Bains – Chaudon-Norante”, „Faucon-du-Caire – Breziers” oraz „Avancon – Notre-Dame-du-Laus”. Pierwszy etap kampanii 2025 liczyć będzie ponad pięćdziesiąt kilometrów. Mamy nadzieję iż kibice staną na wysokości zadania, rozświetlając zmrożone, alpejskie zbocza wokół Monako.

Przeczytaj również: „Oldboje” na podbój Starego Kontynentu. Nowe rozgrywki w ramach ERC

Prowincje Hautes-Alpes i Alpes-de-Haute ugoszczą zawodników podczas piątkowego etapu. Wytyczono trzy próby sportowe – „Saint-Maurice – Aubessagne”, „Saint-Leger-les-Melezes – La Batie-Neuve ” i „La Breole – Selonnet”. Każda z nich pokonywana będzie dwukrotnie. Sobota wydaje się być najtrudniejszym wyzwaniem, stawka 93. Rallye Monte-Carlo zmierzy się z trasą o długości przeszło stu trzydziestu kilometrów. Organizator imprezy przygotował także dwa, zupełnie nowe sprawdziany – „Aucelon – Recoubeau-Jansac i „La Batie-des-Fonts – Aspremont”. Dla równowagi, niedziela będzie prawdziwym, oesowym „sprintem” złożonym z zaledwie trzech odcinków. Zwycięzców zawodów poznamy pewnie około godziny 13:00 – po finałowym power stage’u.

WRC 93. Rallye Monte-Carlo 2025 – harmonogram

Środa, 22.01
– shakedown „Route de la Garde” – 16:01

Czwartek, 23.01
– ceremonia startu – 14:30
– OS1 „Digne-les-Bains – Chaudon-Norante” – 18:05
– OS2 „Faucon-du-Caire – Breziers” – 19:53
– OS3 „Avancon – Notre-Dame-du-Laus” – 21:06
– serwis A – 22:06

Piątek, 24.01
– serwis B – 8:00
– OS4 „Saint-Maurice – Aubessagne” – 9:31
– OS5 „Saint-Leger-les-Melezes – La Batie-Neuve” – 10:34
– OS6 „La Breole – Selonnet” – 11:42
– serwis C – 13:27
– OS7 „Saint-Maurice – Aubessagne” – 15:23
– OS8 „Saint-Leger-les-Melezes – La Batie-Neuve” – 16:26
– OS9 „La Breole – Selonnet” – 17:34
– serwis D – 18:59

Sobota, 25.01
– serwis E – 6:58
– OS10 „La Motte-Chalancon – Saint-Nazaire” – 8:59
– OS11 „Aucelon – Recoubeau-Jansac” – 10:05
– OS12 „La Batie-des-Fonts – Aspremont” – 11:08
– serwis F – 12:33
– OS13 „La Motte-Chalancon – Saint-Nazaire” – 14:59
– OS14 „Aucelon – Recoubeau-Jansac” – 16:05
– OS15 „La Batie-des-Fonts – Aspremont” – 17:08
– serwis G – 18:33

Niedziela, 26.01
– serwis H – 5:48
– OS16 „Avancon – Notre-Dame-du-Laus” – 6:39
– OS17 „Digne-les-Bains – Chaudon-Norante” – 8:32
– OS18 „La Bollene-Vesubie – Peira-Cava” (Power Stage) – 12:15
– ceremonia mety – 16:15

Wszystkie informacje o 93. edycji alpejskiego klasyka znajdziecie na stronie organizatora. Po więcej emocji z rodzimych i zagranicznych odcinków specjalnych zapraszamy na rallypl.com i nasze media społecznościowe.

Rallypl to społeczność prawdziwych pasjonatów. Zapraszamy Was więc do dyskusji, wyrażania własnej opinii i wymiany argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz biało-czerwony motorsport!

Idź do oryginalnego materiału