Bez rewolucji, ale z dość istotnymi zmianami dla kibiców – to podsumowanie decyzji, jakie zapadły podczas posiedzenia Komisji F1 przy FIA.
Zorganizowanemu w Londynie spotkaniu przewodniczyli szef Formuły 1 Stefano Domenicali oraz szef single seaterów FIA, Nikolas Tombazis. Rozmowy dotyczyły kilku ważnych kwestii.
Regulacje sportowe
Póki co nie zostanie zrealizowany pomysł obowiązkowych dwóch pit-stopów w każdej rundzie, choć będzie on jeszcze analizowany, również pod kątem żywotności opon.
Jedynym wyścigiem z dwoma obowiązkowymi zmianami opon będzie zatem GP Monako.
Barwy bolidu
Istotną zmianą jest wprowadzenie minimalnej powierzchni bolidu pokrytej malowaniem/nalepkami sponsorskimi. Będzie to 55%. Regulacja taka ma ograniczyć czerń karbonu na autach, wprowadzić bardziej czytelne wizualnie auta.
Jak sprawdzane będzie owe 55%? Wykonywane będą rzuty z góry i z boku i na żadnym z nich powierzchnia “gołego” karbonu nie może być większa niż 55%.
W przyszłości ma następować dalsze ograniczanie karbonowych elementów w wyglądzie aut.
Zmiany numerów
Dotychczas kierowcy wchodząc do Formuły 1 wybierali sobie numer, z którym będą jeździć i nie mogli ich zmieniać. Teraz będzie istniała taka możliwość raz w okresie za zgodą FIA i F1.
System chłodzenia
W związku z negatywnymi opiniami kierowców czy problemami z systemem chłodzenia podczas upalnych wyścigów, zostaną ponownie przeanalizowane przyjęte dotychczas rozwiązania, a pod uwagę wzięty będzie feedback kierowców.

2 godzin temu













