Walka o najwyższe pozycje nie będzie łatwa – zapowiedź 6h Spa WEC

14 godzin temu



Czas na trzecią rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata w okresie 2025. Na takim torze jak Spa zawsze jest ciekawie, ale dla Ferrari to może być trudna runda.

Harmonogram

Czwartek, 8 maja:
godz. 11:30 – 13:00 – Pierwszy trening
godz. 16:30 – 18:00 – Drugi trening

Piątek, 9 maja:
godz. 11:00 – 12:00 – Trzeci trening
godz. 14:40 – 16:00 – Kwalifikacje

Sobota, 10 maja:
godz. 14:00 – 20:00 – Wyścig

Gdzie oglądać?

Opcji będzie sporo. 3. trening będzie do obejrzenia za darmo na YouTube. Kwalifikacje pokaże Polsat Sport 3. Wyścig będzie można oglądać w:

Wypowiedzi

Choć kierowcy AF Corse nie mogą doczekać się jazdy na torze Spa, wiedzą, iż może to nie być najłatwiejsza runda dla nich. Wypowiedzi kierowców przeczytacie tutaj.

Kto pojedzie?

W każdej z kategorii pojedzie 18 samochodów. Astony i BMW wystawią po dwóch kierowców:

Zmiany BoP

Bardzo ważnym aspektem są zmiany, jakie zaszły przed tym wyścigiem w Balance of Performance WEC. Ferrari zostało dociążone i będzie mogło używać znacznie mniej mocy niż w poprzednich rundach. O wszystkich zmianach w BoP przeczytacie tutaj.

O torze

Spa to legendarny obiekt, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest to drugi najdłuższy tor w kalendarzu WEC, liczący 7004 metry i składa się z 19 zakrętów. Tor charakteryzuje się dużymi zmianami wysokości. Różnica poziomów na Spa wynosi 97 metrów.

Po raz pierwszy, idea organizacji wyścigu w tym miejscu zrodziła się w 1922 roku. Dopiero w 1925 roku, na torze SPA odbył się pierwszy wyścig bolidów jednomiejscowych. Zorganizowano tam Grand Prix Europy Wyścigów Automobilowych. W zawodach triumfował Antonio Ascari, ojciec późniejszego kierowcy i mistrza świata F1 – Alberto. Formuła 1 zadebiutowała pod Malmedy do razu, w pierwszym sezonie swego istnienia.

Oto mapa toru:

Hypercary Ferrari osiągały tu najwyższe prędkości w ubiegłym roku – ponad 321 km/h. Czas okrążenia wynosił 2:00.8.

Tak wygląda onboard auta Hypercara Ferrari ze Spa:

W ubiegłym roku rywalizację tu zdominowało Porsche.

Pogoda

Nie będzie gorąco, ale nie ma też szans na deszcz.

Występy Roberta Kubicy

Robert Kubica bardzo często startował na torze Spa i to w wielu różnych seriach. Jego historię na tym obiekcie zobaczycie tutaj.

Klasyfikacje

Klasyfikacja kierowców:

MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi50
2AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson39
3Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen38
4BMW M Team20BMW M Hybrid V8Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde27
5BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor26
6Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa25
7Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries18
8Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher15
9Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens7
10Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne5
11Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor4
12Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet2
13Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne0
14Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles0
15Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone0
16Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button0
17Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieRoman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen0
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

Klasyfikacja producentów:

MProducentPunkty
1Ferrari66
2BMW35
3Toyota33
4Cadillac9
5Peugeot6
6Porsche5
7Alpine0
8Aston Martin0

Klasyfikacja zespołów prywatnych:

MZespółPunkty
1AF Corse #8338
2Proton #9927

fot. DPPI – WEC



Idź do oryginalnego materiału