Toyota Gazoo Racing ruszy do obrony tytułu mistrzów świata W2RC z odświeżonym składem i zupełnie nowym samochodem. W Rajdzie Dakar 2026, zaplanowanym na 3-17 stycznia w Arabii Saudyjskiej, zespół wystawi trzy premierowe DKR GR Hilux – konstrukcje lżejsze, sztywniejsze i mocniejsze niż ich poprzednik, przygotowane na najtrudniejszy rajd terenowy globu.

Toyota ma za sobą cztery kolejne tytuły mistrzów producentów oraz trzy mistrzostwa kierowców, ostatnie zdobyte w tym roku przez Lucasa Moraesa. Teraz japoński producent chce wrócić na najwyższy stopień podium Dakaru, po triumfach z lat 2019, 2022 i 2023.
Nowy skład na nowe wyzwania
Henk Lategan i Brett Cummings, autorzy świetnego drugiego miejsca w Dakarze 2025, poprowadzą samochód z numerem 202. Jak podkreśla Lategan, ambicje są jasne: „Naszym celem jest poprawa wyniku z poprzedniego roku. To ekscytujące być częścią nowego projektu i nie możemy się doczekać, aż zobaczymy, co potrafi nowy DKR GR Hilux w warunkach rajdowych”.
Amerykanin Seth Quintero, wschodząca gwiazda rajdów terenowych, wraca do Dakaru z numerem 203 i nową energią po swoim pierwszym zwycięstwie etapowym oraz debiutanckim miejscu w czołowej dziesiątce. „Czuję się pewnie, jestem gotów na wszystko, co Dakar nam zgotuje” – deklaruje.
Największą zmianą w składzie jest dołączenie Toby’ego Price’a, dwukrotnego zwycięzcy Dakaru na motocyklu, który rok temu zadebiutował za kierownicą samochodu. Teraz pojedzie fabryczną Toyotą, u boku znakomitego Armanda Monleóna. „To jeden z tych momentów, w które trudno uwierzyć. Wracam po odkupienie i jestem zmotywowany jak nigdy” – podkreśla Australijczyk.
Fot. ToyotaDKR GR Hilux – zupełnie nowa konstrukcja
Najnowsza generacja Dakaru od Toyoty to nie lifting, ale pełna przebudowa. Inżynierowie Overdrive, Christian Loriaux i Glyn Hall, stworzyli maszynę od podstaw. Auto otrzymało:
- nową ramę rurową o większej sztywności,
- mniejszą masę,
- lepszy dostęp serwisowy – najważniejszy podczas odcinków maratońskich,
- wzmocnioną skrzynię biegów zdolną wytrzymać ekstremalne obciążenia.
Samochód przechodzi właśnie intensywny program testowy. To konieczność: Dakar 2026 to 15 dni zmagań, około 5000 km odcinków specjalnych i 2500 km dojazdówek, dwie próby maratońskie i surowe warunki Arabii Saudyjskiej. Trasa wystartuje i zakończy się w porcie Yanbu, a najważniejsze etapy przejdą przez rozległe wydmy i pustynie w centrum kraju.
Sezon W2RC 2026
Dakar otworzy pięciorundowy sezon W2RC, który później przeniesie się do Portugalii, Argentyny, Maroka i Abu Zabi. Toyota chce rozpocząć kampanię najmocniejszym możliwym akcentem: zwycięstwem.
Nowy skład, nowy samochód i wciąż ten sam cel – odzyskać koronę najtrudniejszego rajdu świata. Toyota jedzie do Arabii Saudyjskiej w pełni przygotowana, pewna swojej formy i gotowa na kolejną legendarną pustynną bitwę.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.
















