Thierry Neuville powiększył właśnie swoją kolekcję rajdówek. Do garażu rodzinnej stajni LiveLife trafił kolejny, monstrualny „wurc”.
Świeżo upieczony mistrz świata znany jest ze swojej miłości do wyczynowych konstrukcji. Neuville posiada bogatą kolekcję różnych maszyn – w jego garażu znajdują się takie perły jak BMW M3 E30, Peugeot 306 Maxi F2 Kit Car, Citroen C2 R2 Max, Opel Corsa A GSi (w którym zadebiutował na odcinkach specjalnych w Rajdzie Luksemburgu 2007) czy… Ford Fiesta WRC, w którym Thierry sięgnął po srebro WRC 2013 wraz z Qatar World Rally Team. Do przepastnej kolekcji Belga trafiło właśnie kolejne auto powodujące szybsze bicie serca.
Na nowopowstałym kanale YouTube podopieczny Hyundaia pochwalił się odbiorem swojej najnowszej „zabawki”. Belg udał się do Alzenau po Hyundaia i20N Coupe WRC, którym rywalizował w latach 2017-2021. Dla wielu sympatyków jazdy na opis model i20N Coupe WRC należy do grona ostatnich, „prawilnych” samochodów WRC. Samochód wyróżniał się genialnym brzmieniem, wyposażony był w sześciobiegową skrzynię obsługiwaną łopatką i niedostępny dziś, centralny dyferencjał. Silnik 1.6 generował moc prawie czterystu koni.
Pięcioletnia przygoda z i20N Coupe WRC przepełniona była sukcesami. Maszyna Hyundaia wygrała siedemnaście rund Mistrzostw Świata (w tym trzynaście zwycięstw Neuville’a!), w latach 2019 i 2020 koreańska marka sięgnęła też po upragnione mistrzostwo producentów.
Neuville – zerwać z łatką „mister second place”
Neuville i Wydaeghe wystartowali we wszystkich rundach sezonu 2024, prowadząc szarżę Hyundaia. Belgowie objęli prowadzenie po pierwszej rundzie (komplet punktów w Rajdzie Monte-Carlo) i nie oddali pałeczki lidera aż do ostatnich zawodów w kraju kwitnącej wiśni.
Finalnie panowie wygrali tylko dwie imprezy (wspomniane Monte i Portugalia), finiszując z dorobkiem dwustu czterdziestu dwóch punktów. Srebro padło łupem Evansa oraz Martina (aż trzydzieści dwa „oczka” straty), podium minionej kampanii uzupełnili Tanak i Jarveoja.
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
To największy sukces w karierze belgijskiego kierowcy. Thierry ostatecznie zerwał z łatką „mistera second place”, sięgając po wymarzone złoto… Od swojego debiutu w 2012 roku Neuville aż pięciokrotnie kończył sezon na drugim miejscu (2013 w M-Sporcie, 2016-2019 w Hyundaiu). Do tego dołożył również trzy brązowe medale (2021, 2022 i 2023 – Hyundai). Pierwszy, mistrzowski laur miał wyjątkowy smak. Dziś wiemy, iż Belg ma apetyt na więcej, jego zespołowymi partnerami w okresie 2025 będą Tanak i Jarveoja oraz Fourmaux i Coria.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!