Test na palący problem. Zespoły mają wątpliwości

21 godzin temu



Podczas GP Hiszpanii w Barcelonie przeprowadzony zostanie testy nowych mocowań deski pod podłogami bolidów Formuły 1. Wszystko po to by poradzić sobie z problemem zapalania się traw na torach Formuły 1.

W dwóch dotychczasowych rundach serii wystąpił problem z pożarami traw. Sesje były przerywane za sprawą iskier wydobywających się spod aut, które zapalały choćby krótko ściętą trawę.

Problem jest szczególnie widoczny w tym roku ponieważ ekipy nauczyły się mocno zmniejszać prześwit swoich aut, a to powoduje ocieranie tytanowych mocowań deski pod bolidami i iskry. Tytan mocno się nagrzewa i dłużej trzyma temperatury, a jego oderwane kawałki z mocowań lądując w suchej trawie podpalają ją.

Podczas rywalizacji w Barcelonie przetestowane zostaną stalowe mocowania, które mają tak nie iskrzyć ze względu na niższe temperatury i szybsze chłodzenie.

Są jednak pewne wątpliwości co do takiej zamiany. Po pierwsze użycie takich mocowań zwiększa wagę bolidu o około 750 gramów. A jak wiemy, w F1 każdy gram jest istotny o ile chodzi o osiągi.

Dodatkowo stalowe mocowania będą zużywać się znacznie szybciej i to może mieć swoje poważne konsekwencje. Jak wiemy w ostatnich latach były już dyskwalifikacje w F1 z powodu zbyt dużego zużycia deski pod bolidem.

Jeżeli te obawy się potwierdzą to ekipy będą musiały podnieść swoje auta wyżej, a to wpłynie na osiągi i model aerodynamiczny aut.

Zespoły zauważają, iż znacznie prostszym rozwiązaniem byłoby polewanie traw wodą przed sesjami.

Na podstawie: the-race.com



Idź do oryginalnego materiału