Jeżeli robić promocję “nieco” mniej interesującego tematu niż wyścigi, to właśnie w taki sposób. Orlen opublikował bardzo interesujący “teleturniej” o Baltic Power.
Bardzo cieszę się, iż po niemal roku, Orlen przypomniał sobie o “perełce” marketingowej w postaci Roberta Kubicy i bardzo pozytywnie wykorzystuje szum powstały po zwycięstwie naszego kierowcy w 24h Le Mans.
Po serii krótkich wstawek w social mediach, wyjątkowej sesji zdjęciowej i starcie Roberta w Orlen Tour de Pologne Amatorów, teraz przyszedł czas na marketing jednego z projektów Orlenu.
“Fakty, mity, pytania i odpowiedzi… Robert Kubica i Mikołaj Sokół powracają w teleturnieju „Jeden z Dwóch”, by przyjrzeć się bliżej farmie Baltic Power. Morska energetyka wiatrowa nie ma już przed nimi tajemnic!” – reklamuje swój filmik Orlen.
Kubica i Sokół w bardzo luźnej formie przystąpili do połączenia teleturniejów Jeden z Dziesięciu i Va Banque. Co z tego wyszło? Zobaczcie:
Baltic Power to najbardziej zaawansowana inwestycja w morską energetykę wiatrową na polskich wodach Bałtyku, która już w przyszłym roku pokryje choćby 3 proc. krajowego zapotrzebowania na energię. Instalacje na morzu rozpoczęły się z początkiem roku. W styczniu zainstalowano pierwsze fundamenty, w kwietniu elementy przejściowe, z kolei w lipcu pierwszą turbinę wiatrową.
Uruchomienie farmy jest planowane w 2026 roku. Baltic Power, o mocy zainstalowanej 1,2 GW, ma potencjał dostarczania odnawialnej energii dla ponad 1,5 mln gospodarstw domowych. Równolegle Grupa ORLEN planuje rozwój w partnerstwach kolejnych projektów o mocy ok. 5.5 GW. Do udziału w grudniowej aukcji przygotowywany jest w tej chwili Baltic East, najbardziej zaawansowany projekt drugiej fazy offshore, realizowany przez ORLEN Neptun. Kolejne inwestycje będą realizowane już niedługo. Morska energetyka wiatrowa jest jednym ze strategicznych kierunków rozwoju Grupy ORLEN, wspierającym proces zrównoważonej i sprawiedliwej transformacji energetycznej.