Szkoda, iż nas nie było w tej walce… Ale są pozytywy

4 godzin temu



To będzie wyścig do zapomnienia dla AF Corse #83. Awaria bardzo gwałtownie wyeliminowała ich z walki o zwycięstwo. A ta była rewelacyjna.

Przebieg

Wyścig padł łupem Ferrari #51. Oznacza to trzeci wyścig w tym sezonie i trzecią wygraną Ferrari. Nie ma póki co mocnych na ekipą z Maranello.

Rywalizacja była niezwykle emocjonująca aż do ostatnich minut. Nie zabrakło walki strategicznej, a przede wszystkim bardzo ciekawych pojedynków na torze. Było mnóstwo “twardej gry”, ale na szczęście nie kończyła się ona wypadkami czy częstymi neutralizacjami.



Zwłaszcza walka o pozycje 2-6 była momentami rewelacyjna, pokazując, iż na dobrym torze, WEC potrafi być niezwykle interesującą serią.

Świetnie walczyło Alpine, dojeżdżając tuż za Ferrari i podobnie jak BMW, nie można ich skreślać przed Le Mans. Wysoko był również Cadillac, a lepszym tempem wyścigowym popisała się Toyota.

W trakcie rywalizacji mieliśmy trzy wyjazdy samochodu bezpieczeństwa, ale krótkie i nie wiążące się z poważnymi wypadkami czy drastycznymi zmianami kolejności.

AF Corse

Już po około 20 minutach wyścigu Phil Hanson zaczął mocno tracić prędkość na prostych i przy wyjściach z zakrętów. Wraz z tym szły straty pozycji, a gdy AF Corse #83 było na 11. miejscu, zdecydowano się na zjazd do boksów. Tam okazało się, iż jedna z turbin nie działa na pełnej mocy co sporo kosztuje o ile chodzi o prędkość.


Po kilku okrążeniach Hanson wyjechał na tor, ale po stwierdzeniu, iż problem nie ustąpił, wrócił do garażu na dłużej.

Po 35 okrążeniach udało się naprawić problem i Yifei Ye wyjechał na tor, przejeżdżając 30 okrążeń. Potem do auta wsiadł Robert Kubica, który kręcił naprawdę dobre czasy okrążeń i przejechał łącznie 51 okrążeń. Na 2 okrążenia przed końcem uzyskał najlepszy czas 2. sektora w wyścigu. Co ciekawe, AF Corse #83 miało najlepszy “optymalny” czas rywalizacji.

Pod koniec wyścigu pojawił się kolejny problem w #83 – tym razem z tyłu auta i znów była potrzebna szybka interwencja w garażu. Niestety nie dała ona wiele i ostatnie okrążenie Kubica “toczył się” po torze.

Ostatecznie Kubica uzyskał 12. czas wyścigu wśród kierowców.



Tak przedstawiają się pełne wyniki wyścigu:


Klasyfikacje

Biorąc pod uwagę brak punktów dla Ferrari #83, spadek na 3. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców jest łagodnym wymiarem kary. Strata do fabrycznych Ferrari robi się jednak spora.

MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi75
2Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen57
3AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson39
4Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa37
5Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher30
6BMW M Team20BMW M Hybrid V8Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde27
7BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor27
8Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries24
9Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens17
10Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button8
11Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor6
12Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne5
13Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles4
14Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet2
15Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne0
16Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone0
17Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieRoman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen0
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

AF Corse powiększyło swoją przewagę w klasyfikacji aut niefabrycznych.



MZespółPunkty
1AF Corse #8388
2Proton #9945

A to klasyfikacja producentów:

MProducentPunkty
1Ferrari136
2Toyota71
3BMW64
4Alpine34
5Cadillac29
6Peugeot10
7Porsche5
8Aston Martin0

Le Mans

Teraz przed załogami miesiąc na przegrupowanie szyków przed 24h Le Mans. Za niecały miesiąc (8 czerwca) odbędą się oficjalne testy przed najważniejszą rundą sezonu. Sam wyścig odbędzie się w dniach 14-15 czerwca.

W najbliższych godzinach na blogu powinien pojawić się komentarz Roberta Kubicy i jego kolegów po tym wyścigu.



Idź do oryginalnego materiału