Strategia wagowa Red Bulla naraża Pereza na niebezpieczeństwo podczas GP Singapuru

1 tydzień temu

Upalne warunki na Grand Prix Singapuru doprowadziły kierowców Formuły 1 na starcie do granic ich wytrzymałości fizycznej. Marina Bay Street Circuit, znany ze swoich wymagań fizycznych, był praktycznie piecem z temperaturami oscylującymi wokół 32°C (89,6°F) i wilgotnością przekraczającą 70%. W tak brutalnych warunkach nawodnienie jest koniecznością. Ale jeżeli komentarz Sergio Pereza wygłoszony przez radio jest jakimkolwiek wyznacznikiem, brzmi to tak, jakby meksykańskiemu kierowcy nie dano napoju na jego kampanię w Singapurze.

Wyścig Pereza był trudny. Kwalifikując się na 13. miejscu, zaczął z tyłu i ukończył wyścig dopiero na dziesiątym miejscu, za takimi kierowcami jak Nico Hulkenberg z Haasa i Fernando Alonso z Aston Martina. Jednak po wyścigu kierowca przyznał przez radio, iż nie pił alkoholu: „Tak, bez alkoholu też było ciężko”, powiedział swojemu inżynierowi wyścigowemu Hugh Birdowi.

Sergio Perez nie pił alkoholu podczas Grand Prix Singapuru#F1 #GP Singapuru fot.twitter.com/15Y52qY8bj

— MultiViewer (@f1multiviewer) 22 września 2024 r.

Pomimo braku systemu nawadniającego Perez nie zgłaszał żadnych problemów zdrowotnych. Jego wytrzymałość i koncentracja są imponujące, biorąc pod uwagę, iż kierowcy mogą stracić choćby 5 kilogramów płynów ustrojowych podczas tak wymagającego wyścigu. Jednak jeżeli to prawda, ryzyko Red Bull Racing budzi obawy. Konwencjonalne systemy nawadniające w samochodach F1, zwykle składające się z 1,5-litrowego worka na płyn z rurką do picia aktywowaną przyciskiem na kierownicy, są ważne dla utrzymania wydajności i koncentracji kierowcy. Dla Pereza brak tego systemu prawdopodobnie oznaczał walkę z odwodnieniem przez cały czas trwania wyścigu.

Intensywność wyścigu była widoczna na całym polu, ponieważ wielu kierowców wykazywało oznaki zmęczenia pod koniec. Lando Norris, który wygrał dziś swoje trzecie Grand Prix, zmagał się z barierami z powodu wyczerpania, podczas gdy George Russell opisał swój kokpit jako „jak sauna”.

Decyzja Red Bulla o nadaniu priorytetu masie samochodu nad nawodnieniem w RB20 była oczywiście przemyślaną decyzją, ale . Odwodnienie może gwałtownie się nasilać, prowadząc do takich objawów jak zawroty głowy, osłabienie wydajności, a w ciężkich przypadkach utratę przytomności. W sporcie, w którym czas reakcji ułamka sekundy i szczytowa kondycja fizyczna mają ogromne znaczenie, ryzyko błędów spowodowanych odwodnieniem jest namacalnym zagrożeniem.

Wyniki Grand Prix Singapuru 2024

1. Lando Norris
2. Max Verstappen
3. Oskar Piastri
4. George Russell
5.Charles Leclerc
6. Lewis Hamilton
7. Carlos Sainz
8. Fernando Alonso
9. Nico Hülkenberg
10. Sergio Perez
11. Franco Colapinto
12.Yuki Tsunoda
13. Esteban Ocon
14. Spacer Lance’a
15. Zhou Guanyu
16. Valtteri Bottas
17. Pierre Gasly
18. Daniel Ricciardo – najszybsze okrążenie
19. Kevin Magnussen – Nieukończony
20. Alex Albon – Nie ukończył

Idź do oryginalnego materiału