Na przestrzeni lat marka Jordan była wyraźnie definiowana przez różne pokolenia.
Po przełomowym wpływie Michaela Jordana na świat butów sportowych, w 1997 r. powołano do życia drużynę Team Jordan, w skład której weszli Ray Allen, Michael Finley, Eddie Jones, Vin Baker i Derek Anderson, występujący na specjalnie zaprojektowanych butach PE.
Przenosząc się do roku 2024, marka ma całą gamę charakterystycznych sportowców, na czele z jednymi z najjaśniejszych młodych gwiazd ligi, takimi jak Luka Dončič, Zion Williamson i Jayson Tatum — każdy z nich ma na rynku własne, charakterystyczne buty sportowe.
Jednak w 2003 roku, tuż po ostatecznym przejściu Jordana na emeryturę, marka stanęła na rozdrożu w poszukiwaniu nowej twarzy, która mogłaby nosić logo Jumpman.
Nike zrobiło furorę tego lata, podpisując kontrakty z Kobe Bryantem, LeBronem Jamesem, Dwyane’em Wade’em, Chrisem Boshem i Anthonym. Gdy Wade i Bosh zostali wybrani na gwiazdy Converse, Jordan wkroczył, aby uczynić Anthony’ego twarzą Jordan Brand.
Po zdobyciu tytułu mistrza kraju z drużyną Syracuse, gdzie występował w butach Air Jordan XVIII, Anthony podpisał sześcioletni kontrakt z Jordanem, opiewający na kwotę 3,5 miliona dolarów rocznie.
W ramach największej umowy, jaką Jordan zawarł z innym sportowcem, Anthony zwrócił na siebie uwagę młodego człowieka swoją grą pełną wiader i stylem poza boiskiem, niedługo otrzymał swoje pierwsze sygnowane buty, Jordan Melo 1.5 — buty sportowe, które Anthony do dziś uważa za swoje ulubione z jego kolekcji.
„Muszę powiedzieć, iż 1.5. 1.5 było wyjątkowe, ponieważ było znakiem czegoś nowego i świeżego, co nadchodzi do NBA i branży sportowej” – powiedział Anthony podczas występu w Foot Locker QV w Melbourne
„W 2002 roku branża obuwia sportowego wyglądała zupełnie inaczej. Noszono określone rodzaje butów i rozpoznawano je po tym, co miało się na stopach.
„Kiedy dołączyłem do Jordan Brand jako pierwszy sportowiec sygnowany marką, wnieśliśmy do Jordan Brand, do fanów i do świata nową energię.
Czas przywrócić charakterystyczne buty Melo?
Daj nam znać, który jest Twoim ulubionym fot.twitter.com/NcYIec64Wn
— 19:00 w Brooklynie (@7PMinBrooklyn) 11 marca 2024 r.
„Wypuścić pudrowy błękit, Denver Nugget blue 1.5 i ten kolor nigdy nie był sprzedawany nigdzie indziej. Ludzie patrzyli na mnie jak na „co to, do cholery, jest?”
„Ale trafiło i fakt, iż trafiło w to, w jaki sposób trafiło, i to, iż nie była to czarna para, tylko pudrowoniebiesko-biała, sprawiły, iż trudno było je sprzedać w 2004 roku, kiedy je wypuściliśmy, więc powiedziałbym, iż moje Melo 1.5 to tak naprawdę podstawa początku i geneza wszystkiego, co się działo”.
Od momentu dołączenia Melo do ligi, wypuścił 13 autorskich modeli butów sportowych dla firmy Jordan, a marka stworzyła również autorskie modele dla Dwyane’a Wade’a, Chrisa Paula i Russella Westbrooka.
Teraz, w 2024 roku, Jordan Brand ma mocną pozycję w lidze, a gwiazda Dallas Mavericks Luka Doncic, potęga New Orleans Pelicans Zion Williamson i aktualny mistrz Boston Celtics Jayson Tatum w ostatnich latach wypuścili sygnowane logo Jumpman na buty sportowe — Anthony z dumą kładzie podwaliny pod tę grupę sportowców.
„Dobrze jest mieć taki skład, nie sądzę, żeby wiele innych marek miało w tej chwili taki skład” – powiedział Anthony Ten Jugo Mobile.
„Jordan ma w tej chwili mocny skład, jeżeli chodzi o graczy i młodych chłopaków w składzie.
„Dobrze widzieć, iż mają własną linię. Dobrze widzieć Lukę robiącego to, co robi, Jaysona robiącego to, co robi, Ziona robiącego to, co robi. W tej chwili jest dobra energia w marce Jordan”.
Choć Michael Jordan zawsze będzie twarzą marki Jordan, dziedzictwo Carmelo Anthony’ego związane z butami Jumpman pozostaje najbardziej kultowym dziełem tego pokolenia piłkarzy.