Nowozelandzki kierowca McLaughlin wygrywa pierwszy wyścig doubleheadera IndyCar Series

biegowelove.pl 2 miesięcy temu

Scott McLaughlin powiedział, iż nie czuł się kierowcą IndyCar, dopóki nie odniósł zwycięstwa na owalnym torze.

Osiągnął ten cel wczoraj wieczorem.

McLaughlin kontynuował wczoraj wieczorem swój szybki weekendowy występ na torze Iowa Speedway, wygrywając pierwszy wyścig doubleheadera IndyCar Series i po raz pierwszy wygrywając na torze owalnym.

McLaughlin prowadził 164 z 250 okrążeń, prawie pół sekundy przed drugim kierowcą Pato Award na owalnym torze o długości 0,875 mili.

„Właśnie osiągnąłem jeden z największych celów, jakie sobie postawiłem w tym roku” – powiedział McLaughlin.

McLaughlin, który miał swój czwarty pełny sezon w IndyCar, rozpoczął ten weekend z pięcioma zwycięstwami na torze szosowym i ulicznym.

„Czułem się, jakbym był kierowcą samochodu na otwartych kołach, ale kierowca IndyCar to ktoś, kto może wygrać na wszystkich trzech torach wyścigowych” – powiedział McLaughlin. „Na szczęście jestem bardzo dumny, ponieważ wygrałem teraz zarówno wyścig owalny, jak i wyścig wyścig szosowy i wyścig uliczny. Tak, to dla mnie dumny moment”.

McLaughlin miał najmocniejszy samochód przez cały weekend. Zanotował najszybszy czas w piątkowych testach, a wczoraj po południu ustanowił rekord wyścigu na jednym okrążeniu w kwalifikacjach na swoim drugim okrążeniu, aby zająć pierwsze miejsce w dzisiejszym wyścigu. Wystartował spoza pierwszego rzędu tego wyścigu po uzyskaniu drugiego najszybszego pierwszego okrążenie w kwalifikacjach.

Wyjechał najszybciej z boksów, gdy wymagano tego podczas dwóch postojów ostrzegawczych.

Wyścigowy pole position Colton Herta prowadził przez pierwsze 86 okrążeń, ale nieznacznie stracił prowadzenie, gdy McLaughlin wyprzedził go wyjeżdżającego z boksów podczas rundy pit stopów. Hertha próbowała wyprzedzić McLaughlina po ponownym uruchomieniu, ale McLaughlin był w stanie go zatrzymać.

„Mówiłem sobie: «Myślę, iż go wyprzedziłem. Myślałem, iż go wyprzedziłem. Musiałem go nieznacznie wyprzedzić. Nie wiem, co to jest»” – powiedział McLaughlin o objęciu prowadzenia w nadchodzącym meczu z dołu.

McLaughlin miał ponad trzy sekundy przewagi, gdy lider punktacji w serii Alex Palou rozbił się na 177 okrążeniu. Herta, która właśnie zjechała do pit stopu przed wypadkiem Palou, spadła o jedno okrążenie do tyłu, a McLaughlin utrzymał prowadzenie po pit stopie podczas flagi ostrzegawczej.

„W końcu zdałem sobie sprawę, iż z mojego punktu widzenia wykonałem swoje zadanie, ale zwycięstwo przypadło zespołowi” – ​​powiedział McLaughlin. „Dali mi prowadzenie i mogłem przez to pokazać, jak dobry jest samochód kontrolowanie tempa z przodu.”

McLaughlin zapewnił zespołowi Penske ósme zwycięstwo w IndyCar na torze Iowa Speedway. Było to drugie zwycięstwo Penske na torze w tym sezonie – Ryan Blaney wygrał czerwcowy wyścig NASCAR Cup Series.

Scott McLaughlin (w środku) świętuje z Pato O’Wardem (po lewej) i Josefem Newgardenem (po prawej) po zwycięstwie w wyścigu IndyCar. (Źródło: Associated Press)

„Blanney napisała do mnie SMS-a i powiedziała: «Jesteśmy teraz braćmi kukurydzy»” – powiedziała McLaughlin.

Joseph Newgarden, kolega z drużyny McLaughlina, który w zeszłym roku wygrał podwójny wyścig, po starcie z 22. pozycji zajął trzecie miejsce. Scott Dixon był czwarty, a Rinus Vikai piąty.

„Nie możesz zacząć od 22. pozycji. W innych latach wszystko byłoby w porządku, gdybym zaczął od 22. pozycji. Gdybym zaczął tak daleko wstecz, byłby to prawie pocałunek śmierci” – powiedział Newgarden.

Po częściowym odnowieniu toru w maju obawy, iż będzie to tylko jeden tor wyścigowy, potwierdziły się aż do późnej fazy wyścigu. Jedyna zmiana w pierwszej dziesiątce nastąpiła podczas pierwszych 80 okrążeń wyścigu, kiedy Santino Ferrucci, który był wówczas piąty, musiał odsiedzieć karę za zatrzymanie się i ruszanie za zjechanie z toru po ponownym uruchomieniu.

„Skłamałbym, gdybym powiedział, iż nie byłem rozczarowany tym, jak sobie poradziliśmy w wyścigu” – powiedział O’Ward. „Naprawdę trudno było przejechać drugi tor. Mieliśmy bardzo mocny samochód, samochód, który mógł nie mogliśmy ominąć innego samochodu.

„Dziś wieczorem było to po prostu skalkulowane ryzyko” – powiedział Newgarden. „Flirtowałeś z katastrofą. Nie było to nieuniknione, nie było wystarczająco dużo miejsca do wykorzystania. Ryzykowałem samochód za każdym razem, gdy przełączałem się w tryb offline, aby kogoś ominąć. Zrobiłem to kilka razy.” „Ale musiałem to zrobić. Musieliśmy podjąć pewne ryzyko, aby pójść do przodu”.

Ballou zajął dwudzieste trzecie miejsce. Ma 37 punktów przewagi nad Owardem, 43 punkty nad Willem Powerem i 44 punkty nad Dixonem. McLaughlin awansował na piąte miejsce ze stratą 59 punktów.

Idź do oryginalnego materiału