W tym roku NBA dość długo pracowała nad przygotowaniem oferty spotkań, która zaciągnie jak największą rzeszę kibiców przed telewizory w pierwszy dzień świąt. Z opublikowanych wyników badań telemetrycznych wynika, iż liga odniosła ogromny sukces, a bożonarodzeniowa oglądalność poszybowała w górę w porównaniu z poprzednimi latami.
NBA od dłuższego czasu popisuje się niemałą kreatywnością, aby zaciągnąć kibiców przed ekrany. W odpowiedzi na słabnącą oglądalność liga zdecydowała się między innymi na zmianę formatu nadchodzącego Meczu Gwiazd, w którym po raz pierwszy w miniturnieju zmierzą się cztery zespoły, w tym trzy wybrane spośród All-Starów. W spotkaniach świątecznych NBA zdecydowała się na połączenie klasyki z młodością, co przyniosło zamierzony efekt.
Według danych dostarczonych przez Nielsen Fast Nationals, tegoroczne spotkania świąteczne były najchętniej oglądanymi od pięciu lat. W samych Stanach Zjednoczonych w każdym z meczów przed ekranami zasiadło średnio 5,25 miliona widzów. Porównując ten rezultat bezpośrednio do poprzedniego roku oglądalność wzrosła o 84%.
CLOSEST #NBAXmas EVER.
Bridges, Wemby duel in Knicks W
Ant comes up CLUTCH for Wolves
Sixers come back in Boston
Reaves wins it for Lakers
KD, Beal power Suns
Today’s average margin of victory was 5 points… the closest EVER for a Christmas Day with 5+ games. pic.twitter.com/ZAi9Lc7ic4
Najchętniej obserwowanym pojedynkiem było starcie Golden State Warriors z Los Angeles Lakers, które zgromadziło w najlepszym momencie 8,32 miliona, a średnio 7,76 miliona widzów. Strzałem w przysłowiową dziesiątkę okazało się dla NBA również pierwsze w karierze spotkanie bożonarodzeniowe dla Victora Wembanyamy oraz Jeremy’ego Sochana. Zwycięstwo New York Knicks z San Antonio Spurs oglądało średnio 4,91 miliona osób, co uczyniło go najchętniej obserwowanym meczem otwarcia w Boże Narodzenie od 13 lat.
Najniższą oglądalność osiągnęło starcie Denver Nuggets z Phoenix Suns, jednak tu również padł rekord. Nigdy w historii ostatniego spotkania w pierwszy dzień świąt nie oglądało średnio ponad 3,8 miliona widzów. W porównaniu z zeszłorocznymi notowaniami w analogicznym czasie antenowym nastąpił wzrost oglądalności o ponad 160%. Dodajmy, iż liga wygenerowała ponad 500 milionów wyświetleń wideo na swoich platformach społecznościowych w samo Boże Narodzenie, co nie udało się nigdy wcześniej.
Imponujące wyniki osiągnięte przez NBA to zasługa rozszerzenia swojej oferty o nowe platformy. Przypomnijmy, iż tegoroczne mecze świąteczne kibice przebywający na terenie Stanów Zjednoczonych oglądać mogli dzięki ABC, ESPN, ESPN2, Disney+, ESPN+ oraz oczywiście usłudze League Pass, a w kolejnych latach liczba dostępnych do oglądania opcji ma jeszcze zostać powiększona.
Czy wiesz, że PROBASKET ma swój kanał na WhatsAppie? Kliknij tutaj i dołącz do obserwowania go, by nie przegapić najnowszych informacji ze świata NBA! A może wolisz korzystać z Google News? Znajdziesz nas też tam, zapraszamy!