Monte-Carlo: Solberg nie odczarował Alp, perfekcyjny początek Ogiera

rallyandrace.pl 2 miesięcy temu
Zdjęcie: Monte-Carlo


Zgodnie z oczekiwaniami francuskich kibiców, Sebastien Ogier i Vincent Landais objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej 93. Rajdu Monte-Carlo. Spore problemy mieli Solberg i Edmondson, załoga Printsportu straciła szanse na pierwszą wiktorię w Monte.

Po kilku tygodniach zimowej przerwy, powróciliśmy do rywalizacji w Mistrzostwach Świata. Po wczorajszej przystawce na odcinku testowym oraz uroczystej ceremonii startu w sercu Monako, stawka 93. Rajdu Monte-Carlo stanęła na starcie premierowej próby, sprawdzianu „Digne-les-Bains / Chaudon-Norante” (rozgrywanego w ramach OS1 oraz OS17). Przeszło dziewiętnastokilometrowy odcinek wykorzystywany był też podczas ubiegłorocznej edycji.

Bez większego zaskoczenia, na czoło alpejskiej „generalki” wspięli się Sebastien Ogier i Vincent Landais. Duet Gazoo Racing gładko rozprawił się z Evansem/Martinem (prawie cztery sekundy zapasu) oraz Neuville’m/Wydaeghe (blisko cztery i pół sekundy straty). Pozycja startowa miała absolutnie najważniejsze znaczenie, z każdym kolejnym przejazdem trasa stawała się coraz „brudniejsza”, na wielu wirażach obecny był kamienisty „dywan”. Komentatorzy zauważyli, iż niektóre partie trasy pokryły się cienką, błotnistą powłoką.

fot. WRC – oficjalny profil Facebook

Monte-Carlo nie dla Solberga…

Murowanymi faworytami do wiktorii w grupie załóg dysponujących maszynerią Rally2 byli Oliver Solberg i Elliott Edmonson. Niestety, marzenia o wygranej prysły już po pierwszej próbie sportowej… Drużyna Printsportu poinformowała, iż niedogrzane opony zaskoczyły ich na jednym z zakrętów, a tył rajdówki uderzył w skałę, uszkadzając felgę. Zniszczone koło było początkiem problemów, samochód nie prowadził się poprawnie, generując spore straty. Oliver i Elliott zamykają tabelę, ich strata do liderów wyniosła prawie pięć minut… Najlepiej poradzili sobie Gryazin/Aleksandrov, choć Rossel i Dunand siedzą im na ogonie.

Przeczytaj również: WRC 93. Rajd Monte-Carlo 2025 – harmonogram, lista zgłoszeń

Syn rajdowego mistrza świata z 2003 roku nie odczarował Monte-Carlo… w okresie 2020 zajął odległe, szesnaste miejsce w klasie. Debiut rządzi się jednak swoimi prawami, samo przecięcie linii mety traktować można za wielki sukces. Kolejne lata były jednak pasmem niepowodzeń. Występ w 2021 zakończył się wypadkiem. Rok później Szwed nie pojawił się na trasie ze względu na problemy zdrowotne. W 2023 Oliver i Elliott mieli spory apetyt na wiktorię, plany legły jednak w gruzach po pechowym „kapciu” na drugiej próbie. Finalnie Solberg zakończył zawody na szóstym miejscu. Rok temu było jeszcze gorzej – zniszczone ogumienie i przebicie wszystkich zapasów zakończyło się systemem super rally. Tegoroczny występ jest już spisany na straty, odrobienie prawie pięciu minut graniczyć będzie z cudem.

93. Rajd Monte-Carlo 2025 – czwartkowy harmonogram

– ceremonia startu – 14:30
– OS1 „Digne-les-Bains / Chaudon-Norante” – 18:05
– OS2 „Faucon-du-Caire / Breziers” – 19:53
– OS3 „Avancon / Notre-Dame-du-Laus” – 21:06
– serwis A – 22:06

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Idź do oryginalnego materiału