Nie tylko śnieg i lód – jedna z załóg startujących w Monte-Carlo walczyła też z… ogniem. Na szczęście skończyło się na strachu, samochód ocalał, choć nie nadaje się już do dalszej rywalizacji.
Filippo Marchino to czterdziestoczteroletni kierowca ze słonecznych Włoch, który od święta pojawia się na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata. Marchino od lat wierny jest konstrukcjom Skody – podróżował najpierw Fabią R5, w zeszłym roku przesiadł się do ostatniej generacji Rally2 evo. Choć Filippo nie osiągnął żadnego, spektakularnego sukcesu, może pochwalić się kilkoma ciekawymi przygodami (na przykład trzema startami w Rajdzie Monte-Carlo). Tegoroczna, 93. edycja alpejskiego klasyka nie poszła jednak po jego myśli…

Mróz, śnieg, lód… ogień
Po dziewięciu próbach sportowych Marchino pilotowany przez Elię Pietro Ometto zajmował odległą, siedemnastą pozycję w kategorii WRC2. Panowie nie zdążyli jednak nacieszyć się sobotnim etapem – już na pierwszym, porannym sprawdzianie przyszło im stoczyć trudną, nierówną walkę z żywiołem. Fabia Rally2 evo z numerem #48 nagle stanęła w płomieniach.
W pewnym momencie załoga zauważyła dym unoszący się z tylnej części samochodu. Gdy Filippo i Elia zatrzymali się na poboczu, zderzak i klapę Skody trawiły już płomienie. Inne nagrania pokazują, iż w działania załogi wkradł się chaos, który opóźnił proces gaszenia… Na szczęście skończyło się na strachu, ogień został zdławiony, auto wróciło do serwisu. O dalszej jeździe nie ma jednak mowy, Marchino i Ometto wycofali się z dalszej rywalizacji.
Niedziela będzie dla nas!
Ogier i Landais po raz kolejny zwiększyli przewagę nad rywalami, zapas wynosi już ponad dwadzieścia sekund. Postawmy sprawę jasno, tylko kataklizm może sprawić iż ośmiokrotny czempion WRC zaprzepaści szansę na alpejską „la decimę”. Na drugą lokatę wrócili Evans i Martin, jednak Fourmaux i Coria depczą im po plecach. Niedziela zapowiada się przepysznie – trzy zespoły powalczą o francuskie srebro, Tanak nie powiedział jeszcze ostatniego słowa!
Przeczytaj również: WRC 93. Rajd Monte-Carlo 2025 – harmonogram, lista zgłoszeń
Wystarczyły tylko trzy, popołudniowe odcinki, by Yohan Rossel/Arnaud Dunand roztrwonili ogromną, blisko trzydziestosekundową przewagę nad Gryazinem oraz Aleksandrovem. Na OS13 rosyjsko-kirgiska drużyna odrobiła aż czternaście sekund, zapas Francuzów stopniał do ośmiu sekund po OS14, zaś finałowa, sobotnia próba zakończyła się zmianą liderów…
Nic nie pozostało przesądzone, faworytów dzielą dziś raptem cztery sekundy. Wirtualne podium łączonej kategorii Rally2 uzupełniają Gus Greensmith i Jonas Andersson. Pierwszą piątkę zamykają Eric Camilli oraz asfaltowy czempion Francji i młodszy brat Yohana – Leo.
93. Rajd Monte-Carlo 2025 – niedzielny harmonogram
Niedziela, 26.01
– serwis H – 5:48
– OS16 „Avancon / Notre-Dame-du-Laus” – 6:39
– OS17 „Digne-les-Bains / Chaudon-Norante” – 8:32
– OS18 „La Bollene-Vesubie / Peira-Cava” (Power Stage) – 12:15
– ceremonia mety – 16:15
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!