Monte-Carlo: powrót do „ustawień fabrycznych”, kolejna wtopa Neuville’a

rallyandrace.pl 2 miesięcy temu
Zdjęcie: Monte-Carlo


Wygląda na to, iż Rajd Monte-Carlo powrócił do swoich „ustawień fabrycznych”. Ogier i Landais umocnili się na prowadzeniu, wciąż powiększając przewagę nad oponentami. Thierry Neuville zaliczył kolejną wtopę, wypadając na tym samym wirażu, co w południe…

Popołudniowa pętla odbyła się już bez większych, administracyjnych roszad. Stawka 93. edycji Monte-Carlo zmierzyła się ze wszystkimi, trzema sprawdzianami, pokonując oesy „Saint-Maurice / Aubessagne”, „La Breole / Selonnet” i najbardziej wyczekiwaną, typowo zimową próbę „Saint-Leger-les-Melezes / La Batie-Neuve”. Bez żadnego zaskoczenia, na wszystkich odcinkach najszybsze były załogi Toyoty, zaś dwa z nich padły łupem Ogiera.

Sebastien i Vincent wykorzystali małe potknięcie Evansa i Martina – którzy obrócili się na dziesiątym kilometrze OS8. Finalnie drużyna z numerem #17 zakończyła piątkowy etap z wyraźną przewagą blisko trzynastu sekund. Elfyn Evans utrzymał się na drugim miejscu, choć czuje już na plecach oddech fenomenalnego dziś Adriena Fourmaux. Nowy narybek Hyundaia błyszczy na rodzimych oesach, co potwierdza jego wcześniejszy triumf na OS6.


Niestety, nieco gorzej radzą sobie jego koledzy. Neuville i Wydaeghe stracili kolejne dwie minuty, wypadając z trasy… w tym samym miejscu, co na porannej pętli. jeżeli ktokolwiek liczył jeszcze na cud i powrót do czołówki, to cztery minuty „w plecy” zamknęły dyskusję. W obronie mistrzów świata trzeba jednak zauważyć, iż Belgowie podróżowali „na kapciu”.
fot. Yohan Rossel – oficjalny profil Facebook

Zmiana warty w Rally2

Od pierwszego odcinka specjalnego najszybszą drużyną Rally2 byli Nikolay Gryazin oraz Konstantin Aleksandrov. Załoga Skody Fabii RS Rally2 frunęła po francuskich odcinkach, zachowując bezpieczny dystans do ulubieńców miejscowych kibiców – Yohana Rossela i Arnauda Dunanda. Podopieczni PH Sport przejęli pałeczkę liderów na OS9, pędząc po… swoją trzecią, alpejską wiktorię z rzędu. Rosyjsko-kirgiski duet stracił prawie pół minuty.

Przeczytaj również: WRC 93. Rajd Monte-Carlo 2025 – harmonogram, lista zgłoszeń

Na wirtualne „pudło” powrócili Greensmith i Andersson, którzy utyskiwali wcześniej na drobne usterki. W czołowej piątce znajdują się też Eric Camilli i brat Yohana, Leo Rossel. Kategorii WRC3 przewodzą Arthur Pelamourgues i Bastien Pouget w Renault Clio Rally3. Najszybszą „ośką” 93. Rajdu Monte Carlo jest Opel Corsa Rally4… Eliotta Delecoura (na prawym fotelu zasiada jego rodak Romain Roche). Tata – Francois, musi pękać z dumy!

93. Rajd Monte-Carlo 2025 – sobotni harmonogram

– serwis E – 6:58
– OS10 „La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire” – 8:59
– OS11 „Aucelon / Recoubeau-Jansac” – 10:05
– OS12 „La Batie-des-Fonts / Aspremont” – 11:08
– serwis F – 12:33
– OS13 „La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire” – 14:59
– OS14 „Aucelon / Recoubeau-Jansac” – 16:05
– OS15 „La Batie-des-Fonts / Aspremont” – 17:08
– serwis G – 18:33

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Idź do oryginalnego materiału