Mistrzostwa Europy FIA Karting Arrive & Drive 2026 w Słomczynie

rallyandrace.pl 1 godzina temu
Zdjęcie: Autodrom Słomczyn


Podczas ostatniego w tym roku posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, które odbyło się 10 grudnia w Taszkencie (Uzbekistan), zapadły najważniejsze decyzje dotyczące przyszłości międzynarodowego kartingu. Jedną z najważniejszych było zatwierdzenie kalendarza na sezon 2026, a w nim wydarzenia o szczególnym znaczeniu dla polskiego motorsportu. W dniach 17–19 lipca 2026 roku Autodrom Słomczyn będzie gospodarzem jednej z rund FIA Karting Arrive & Drive.

Decyzja ta jest następstwem udanego debiutu Pucharu Świata FIA Karting Arrive & Drive, który rozegrano w połowie listopada w Malezji. Sukces inauguracyjnej edycji skłonił FIA do istotnego rozszerzenia formuły zawodów. w okresie 2026 zainaugurowane zostaną mistrzostwa kontynentalne – osobno dla Europy oraz Azji i Pacyfiku. Każdy z tych cykli będzie składał się z trzech rund, a najlepsi zawodnicy uzyskają przepustki do Pucharu Świata FIA Karting Arrive & Drive 2026, który zwieńczy sezon.

Europejska część rywalizacji rozpocznie się w dniach 24–26 kwietnia we Francji, na Circuit Anthoine Hubert w Angerville. Kolejnym przystankiem będzie Polska – lipcowa runda na Autodromie Słomczyn, po której stawka przeniesie się do Hiszpanii. Finał europejskich mistrzostw zaplanowano na początek sierpnia na torze Aspar. Równolegle rozegrane zostaną mistrzostwa Azji i Pacyfiku, których rundy odbędą się w Makau, Chinach oraz Indiach. Lokalizacja światowej rundy finałowej nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona.

Podczas posiedzenia w Taszkencie zatwierdzono również nowy format sportowy zawodów Arrive & Drive, którego celem jest zwiększenie widowiskowości oraz zapewnienie kierowcom większej liczby przejazdów. Tradycyjne treningi kwalifikacyjne na czas zostaną zastąpione krótkimi wyścigami sprinterskimi trwającymi od 6 do 8 minut. W każdym sprincie wystartuje 14 zawodników, a ustawienie na starcie zostanie wylosowane – przy czym w drugim biegu kolejność zostanie odwrócona.

Rezultaty sprintów zadecydują o polach startowych do biegów kwalifikacyjnych, które wyłonią składy finałów. Taki układ rywalizacji ma zagwarantować więcej bezpośrednich pojedynków na torze i dać zawodnikom większe pole do zaprezentowania swoich umiejętności w walce koło w koło.

Idź do oryginalnego materiału