
Jari-Matti Latvala zaliczył doskonały początek sezonu Historycznych Rajdowych Mistrzostw Europy, wygrywając wspólnie z Janni Hussi wszystkie 13 odcinków specjalnych Rajdu Costa Brava.
Latvala i Hussi, startujący Toyotą Celicą ST185, utrzymywali bezpieczną przewagę, ostatecznie finiszując z przewagą 3 minut i 52 sekund nad najbliższymi rywalami. Oprócz triumfu w klasyfikacji generalnej EHRC, załoga zwyciężyła również w FIA Kategorii 4.
Najbliżsi rywale Latvali to triumfator 24 godzin Le Mans Romain Dumas oraz jego pilot Mathieu Tyran, którzy ukończyli rajd na drugim miejscu w Porsche 911 Carrera RS. Francuska załoga, choć nie była w stanie dorównać tempem fińskiemu duetowi, zwyciężyła w FIA Kategorii 2. Wartym podkreślenia jest fakt, iż ich Porsche 911 Carrera RS to samochód znacznie starszy niż nowocześniejsza Toyota Celica Latvali – oba auta dzieli niemal dwie dekady różnicy technologicznej, co czyni wynik Dumasa i Tyrana jeszcze bardziej imponującym.
Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zajęli Pascal Perroud i Loïc Dumont w BMW M3, tracąc 54 sekundy do Dumasa i Tyrana oraz zdobywając drugie miejsce w FIA Kategorii 4.
Brytyjski mistrz historycznych rajdów, Seb Perez, wspierany przez Bowena Dale’a w Lancii Stratos HF, zakończył rywalizację na czwartej pozycji. Perez rozpoczął rajd bardzo obiecująco, osiągając drugi czas na pierwszym odcinku specjalnym. Niestety, problemy z przekładnią uniemożliwiły mu dalszą walkę o podium i zmusiły do odrabiania strat na kolejnych oesach. Pomimo trudności Brytyjczyk zdołał wywalczyć czwarte miejsce.
W rajdzie wzięła udział jedna polska załoga. Maciej Lubiak i Grzegorz Dachowski w Porsche Carrera RS 3.0 zajęli 15. miejsce w klasyfikacji generalnej EHRC i piąte w FIA Kategorii 2.
Pozostali zwycięzcy kategorii
W Kategorii 1 zwycięstwo odnieśli Włosi Antonio Parisi i Giuseppe D’Angelo w Porsche 911S, zostawiając w tyle rodaków – Carlo Fiorito i Nicolo Ventoso – o 9 minut i 18 sekund.
W Kategorii 2 triumfowali Romain Dumas i Mathieu Tyran, pokonując duet Seb Perez/Bowen Dale w Lancii o zaledwie 57 sekund.
Hiszpanie Jesus Manuel Ferreiro Pérez i Javier Anido Vázquez zwyciężyli w Kategorii 3, prowadzeni swoim Fordem Escort RS1800 do mety z przewagą 3 minut i 23 sekund nad załogą Gregory i Caron McCormack.
W Kategorii 4, zgodnie z oczekiwaniami, najlepsi okazali się Latvala i Hussi, a drugie miejsce zajęli Pascal Perroud i Loïc Dumont.

Nowa kategoria P2
Tegoroczny Rajd Costa Brava zapisał się w historii jako pierwsza runda EHRC, w której mogły startować samochody kategorii Pre-2000 (P2). Wprowadzone na sezon 2025 nowe przepisy pozwalają na start samochodów homologowanych w latach 1993-2000. Chociaż auta te nie są jeszcze uprawnione do zdobywania punktów w klasyfikacji generalnej EHRC, to ich obecność stanowi istotny krok w ewolucji historycznych rajdów.
Wśród wyróżniających się uczestników tej nowej klasy byli Kris Rosenberger (Subaru Impreza 555), Patrick Canavese (Renault Clio Maxi Kit Car) oraz Fernando Dameto (Mitsubishi Carisma GT).