Lancia wraca do WRC! Debiut nowej konstrukcji już lada moment

rallypl.com 2 godzin temu

Po ponad trzech dekadach przerwy, marka Lancia ogłosiła swój wielki powrót do Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Historyczny komunikat został zaprezentowany podczas finałowej rundy Lancia Trophy 2025 w San Remo.

„Rajd Sanremo był idealnym miejscem na zakończenie niezapomnianego sezonu i rozpoczęcie nowego. Po sukcesie Lancia Trophy i Ypsilon Rally4 HF jesteśmy gotowi na kolejny krok. Z dumą ogłaszamy, iż Lancia powróci do WRC, gdzie marka ta zapisała jedne z najbardziej legendarnych kart w historii rajdów samochodowych. Jest to naturalny powrót najbardziej utytułowanej marki rajdowej w historii, która podchodzi do przyszłości z taką samą pasją i determinacją, które uczyniły ją światową ikoną. Do zobaczenia w styczniu w Monte Carlo na pierwszym rajdzie Mistrzostw Świata 2026”. – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii.

Andre Ferreira / DPPI

Powrót Lancia do mistrzostw nastąpi podczas Rajdu Monte Carlo (22–25 stycznia 2026) – jednej z najbardziej prestiżowych imprez w kalendarzu WRC. Szczegóły dotyczące nowego auta oraz programu sportowego marki zostaną ujawnione niedługo w siedzibie Stellantis Motorsport.

Wraz z premierą nowego modelu Ypsilon Rally2 HF Integrale, Lancia poszerza swoją gamę rajdowych samochodów, dołączając do modeli Rally4 HF i Rally HF Racing. Nowa maszyna zadebiutuje w klasie WRC2, przywracając legendarne logo HF (High Fidelity) na światowe trasy.

Andre Ferreira / DPPI

Powrót włoskiej marki do rajdów ma symboliczne znaczenie – Lancia pozostaje najbardziej utytułowanym producentem w historii WRC, a jej kultowe modele, takie jak Stratos, 037 czy Delta Integrale, na zawsze zmieniły oblicze rajdów.

Spektakularny finał Lancia Trophy 2025 w San Remo

Rajd San Remo był nie tylko miejscem wielkiego ogłoszenia, ale również finałem udanego sezonu Lancia Trophy 2025. Wśród malowniczych tras Ligurii i Riwiery Kwiatów, Ypsilon Rally4 HF po raz kolejny potwierdził swoją niezawodność i szybkość.

Mistrzostwo serii zdobyli Gianandrea Pisani i Nicola Biagi, którzy triumfowali na jedną rundę przed końcem, zapewniając Lancii także tytuł konstruktorów w Campionato Italiano Assoluto Rally 2WD. Ich dominacja, oparta na konsekwencji i determinacji, idealnie odzwierciedla ducha odrodzonej marki.

Drugie zwycięstwo w okresie odniósł Davide Pesavento z Alessandro Michelet, którzy od początku rajdu kontrolowali tempo rywalizacji. Na podium znaleźli się również Edoardo De Antoni i Martina Musiari, a tytuł mistrza juniorów trafił do Gabriela Di Pietro.

Idź do oryginalnego materiału