Przystępujemy do finału sezonu 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata. O co walczy Robert Kubica? Przeczytajcie wypowiedź tego wyścigu!
Harmonogram
Sezon WEC kończy się 8-godzinnym wyścigiem w Bahrajnie. Od razu warto napisać, iż rywalizacja będzie toczyć się pomiędzy czwartkiem, a sobotą. Oto jej harmonogram:
Czwartek, 31 października:
godz. 10:15 – Pierwszy trening WEC
godz. 15:30 – Drugi trening WEC
Piątek, 1 listopada:
godz. 10:00 – Trzeci trening WEC
godz. 14:00 – Kwalifikacje WEC
Sobota, 2 listopada:
godz. 12:00 – Wyścig WEC
BoP
Przed tą rundą dokonano aktualizacji przeliczników Balance of Performance w WEC. Przeczytacie o tym tutaj.
Gdzie oglądać?
W Polsce transmisję z wyścigu będzie przeprowadzać Eurosport 1, Eleven Sport 2 oraz Polsat Sport 3. Kwalifikacje będą transmitowane w Polsacie Sport 3, Eurosporcie Extra w Maxie oraz w WEC TV. Trzeci trening będzie transmitowany na YouTube.
Lista zgłoszeń
W kategorii Hypercar pojedzie 18 aut. We wszystkich będzie 3 kierowców.
W kategorii LMGT3 pojedzie 18 aut.
O torze
Bahrain International Circuit (zwany też Sakhir) to nowoczesny obiekt położony w samym sercu pustyni Sakhir. Tor został zaprojektowany przez znanego niemieckiego inżyniera Hermanna Tilke. Łączy w sobie wiele cech lokalnej kultury. Tor jest dosyć szeroki i zawiera dużą płaszczyznę stref wyjazdowych.
Koszt budowy całego obiektu wyniósł około 150 milionów dolarów.
Po torze jedzie się po nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Tor liczy 5 412 metrów, a najdłuższa jego prosta to 1205 metrów. Składa się z 15 zakrętów. Różnica poziomów to 17.3m.
WEC ostatni raz jechała w Bahrajnie w 2023 roku. Wyścig wygrała Toyota, zdobywając dublet. Najlepszy czas okrążenia wynosił 1:46.564, a najwyższa prędkość przekroczyła 300 km/h.
Historia występów Kubicy
Jak wiemy, Robert Kubica ma bogatą historię startów w Bahrajnie. Przeczytacie o niej tutaj.
Pogoda
Szans na opady nie ma, będzie bardzo gorąco.
Klasyfikacja
Tak wygląda klasyfikacja WEC w kategorii Hypercar
1 | Lotterer, Estre, Vanthoor | Porsche Penske #6 | Porsche | 150 | = |
2 | Fuoco, Molina, Nielsen | Ferrari AF Corse #50 | Ferrari | 115 | = |
3 | Kobayashi, de Vries | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 113 | = |
4 | Makowiecki, Campbell, Christensen | Porsche Penske #5 | Porsche | 77 | = |
5 | Conway | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 77 | +3 |
6 | Hartley, Hirakawa, Buemi | Toyota Gazoo #8 | Toyota | 70 | -2 |
7 | Ilott, Stevens | Jota #12 | Porsche | 70 | +2 |
8 | Pier Guidi, Giovinazzi, Calado | Ferrari AF Corse #51 | Ferrari | 59 | +2 |
9 | Kubica, Shwartzman, Ye | AF Corse #83 | Ferrari | 51 | +2 |
10 | Nato | Jota #12 | Porsche | 45 | -1 |
11 | Lopez | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 36 | -1 |
12 | Milesi, Habsburg, Chatin | Alpine #35 | Alpine | 27 | = |
13 | Vanthoor, Wittmann, Marciello | BMW M Team WRT #15 | BMW | 24 | +2 |
14 | Button, Rasmusen, Hanson | Jota #38 | Porsche | 19 | +1 |
15 | Vergne, Jensen, Muller | Peugeot #93 | Peugeot | 19 | = |
16 | Vaxiviere, Schumacher, Lapierre | Alpine #36 | Alpine | 18 | -1 |
17 | Tincknell, Andlauer, Jani | Proton #99 | Porsche | 13 | = |
18 | Lynn, Bamber | Cadillac #2 | Cadillac | 13 | = |
19 | Rast, Frijns, van der Linde | BMW M Team WRT #20 | BMW | 10 | -1 |
20 | Duval, di Resta, Vandoorne | Peugeot #94 | Peugeot | 4 | = |
21 | Kvyat, Mortara, Bortolotti | Lamborghini Iron Lynx #63 | Lamborghini | 2 | -1 |
22 | Serravalle, Bennett, Vernay | Isotta Fraschini #11 | Isotta Fraschini | 0 | = |
Klasyfikacja producentów:
1 | Porsche | 39 | 161 |
2 | Toyota | 23 | 151 |
3 | Ferrari | 18 | 134 |
4 | Alpine | 15 | 52 |
5 | BMW | 9 | 49 |
6 | Peugeot | 0 | 34 |
7 | Cadillac | 0 | 30 |
8 | Lamborghini | 2 | 11 |
9 | Isotta Fraschini | 0 | 0 |
Klasyfikacja zespołów prywatnych:
1 | Hertz Jota #12 | 165 |
2 | AF Corse #83 | 122 |
3 | Proton #99 | 116 |
4 | Hertz Jota #38 | 115 |
fot. DPPI – WEC