Formuła 1 i PepsiCo ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy partnerskiej. To kolejna w ostatnim czasie wielka firma, która wchodzi do F1.
Wzrost popularności F1 przekłada się na większe zainteresowanie serią sponsorów i firm chcących poprzez współpracę zareklamować się podczas rund i w social mediach Formuły 1.
W ubiegłym roku F1 podpisała wartą miliard dolarów 10-letnią umowę z LVMH, do której należy między innymi marka Louis Vuitton czy Moet. Niedawno ogłoszono też współpracę z Disnayem, która zacznie się od 2026 roku.
Teraz ogłoszono “przełomową” umowę wieloletnią z PepsiCo, które zostanie oficjalnym partnerem sportu aż do 2030 roku. Promowane w ramach niej mają być takie marki jak Gatorade, Doritos czy Sting Energy. PepsiCo będzie tworzyło produkty przeznaczone dla fanów i dystrybułowane nie tylko podczas wyścigów. Będą też promocje, akcje online i unikalny content, przeznaczony dla fanów serii.
Sting Energy zostanie oficjalnym energetykiem serii, a Gatorate oficjalnym partnerem Sprintów w F1. Doritosy będą oficjalną przekąską w Formule 1.
PepsiCo ma również aktywnie zaangażować się w F1 Academy.
Formula 1 and PepsiCo announce a groundbreaking multi-year agreement that sees PepsiCo become an Official Partner of the sport until 2030#F1 pic.twitter.com/pPlbwWYUKN
— Formula 1 (@F1) May 27, 2025