Jakie były największe marginesy wygranej w F1 w 2025 roku? Bena McCarthy’ego

1 miesiąc temu
Zdjęcie: F1


Po tym, jak Lando Norris odniósł dominujące zwycięstwo w Grand Prix Meksyku, było to najwygodniejsze zwycięstwo w tym sezonie dla kierowcy, który pokonał wicemistrza Charlesa Leclerca o pół minuty.

Ale jakie inne wyścigi zwyciężyły dotychczas w przeważającej mierze podczas kampanii?

Podążaj za Jugo Mobile na WhatsAppie

Chiny: 9,748 sekundy

Walka Oscara Piastriego o mistrzostwo rozpoczęła się tak naprawdę od Grand Prix Chin, gdzie zdobył pole position i od tego momentu nie oddał kontroli.

Jego kolega z drużyny i zwycięzca wyścigu otwierającego sezon, Lando Norris, w dużej mierze dorównywał mu przez cały czas, aż problem z hamulcami prawie spowodował, iż stracił drugie miejsce na rzecz George’a Russella.

Azerbejdżan: 14,609 sekundy

Jak stanie się tematem tej listy, poziom dominacji obserwowany w Azerbejdżanie polegał na tym, iż kierowca zaczynał od przodu i oddalał się od ścigających, podczas gdy jego rywale mieli trudności z wyprzedzaniem.

Nie umniejsza to tego, co Max Verstappen przygotował podczas weekendu w Baku, ale sprawił, iż każda część jego sukcesu wyglądała na łatwą. Oswajanie porywistych warunków, aby zdobyć pewny pole position, jego najbliższy rywal na mecie Russell. Zaczął jednak z piątego miejsca i stracił czas w korkach, podczas gdy Holender nie miał żadnych problemów.

Bahrajn: 15,499 sekundy

Kolejne dominujące zwycięstwo Piastriego. Australijczyk po raz kolejny spokojnie prowadził, podczas gdy jego kolega z drużyny został osłabiony przez słabe kwalifikacje, karę za naruszenie przepisów na starcie i nieudane próby wyprzedzania.

Na torze, na którym najważniejsze znaczenie ma delikatne zarządzanie tylnymi oponami, co stanowi absolutną siłę McLarena, dopóki wiodący samochód Papaya miał czyste powietrze, wydarzenie było pod jego kontrolą i tak było.

George Russell po raz kolejny stanął na podium, pokonując Norrisa erudycyjną defensywą.

Włochy: 19,207 sekundy

Mistrz świata ponownie był w doskonałej formie na Monzy, co oznaczało weekend, który wydawał się punktem zwrotnym w sezonie, biorąc pod uwagę, iż nowe przednie skrzydło i zmodernizowana podłoga zespołu zaczęły ograniczać przewagę McLarena.

Po najszybszym okrążeniu w historii sportu, kiedy zdobył pole position do wyścigu, Verstappen odzyskał prowadzenie, które utracił w pierwszej szykanie, efektownym ruchem na zewnątrz Norrisa, wchodząc w pierwszy zakręt.

Od tego momentu Red Bull nabrał surowego tempa, a prowadzenie zostało uwydatnione, gdy McLaren zdecydował się na bardziej agresywną strategię, która nie zapewniła im oczekiwanego tempa, a także jego dwa samochody zamieniły się pozycjami po powolnym postoju Brytyjczyka. Pojazd Verstappena był także najszybszym zwycięstwem w historii sportu.

Meksyk: 30,324 sekundy

Dominuje stylem w Meksyku!

Lando Norris zapewnił sobie zwycięstwo z największą jak dotąd przewagą wygranej w 2025 roku #F1 #GP Meksyku pic.twitter.com/oHz82uZqQY

— Formuła 1 (@F1) 27 października 2025 r

Jak pokazano w Bahrajnie, zespół, który potrafi kontrolować temperaturę tylnych opon, zawsze będzie czerpał przyjemność z wyścigu w Meksyku. Chociaż Oscar Piastri nie mógł tego zrobić, ze względu na rozczarowujący występ w weekend Lando Norris zawsze był potężną siłą i po prostu odstraszał przeciwników.

Mimo iż jego najbliższym rywalem pod względem tempa wyścigu był Verstappen, to Charles Leclerc wyprzedził go i zajął drugie miejsce, a jego zużyte średnie opony walczyły do ​​końcowych etapów.

Wiadomości o Formule 1 i powiązane linki

Idź do oryginalnego materiału