Nowe zespoły, nowe logo i odważna, nowa era wyścigów baggerów Harley-Davidson!
Harley-Davidson oficjalnie ujawnił nowe informacje dotyczące oczekiwanej serii wyścigów Harley-Davidson Bagger World Cup podczas konferencji prasowej na targach EICMA 2025 w Mediolanie. Zaprezentowano oficjalne logo serii i prototyp motocykla wyścigowego oraz ogłoszono pierwsze potwierdzone zespoły w inauguracyjnym sezonie. Seria, która rozpocznie się w 2026 roku, będzie rozgrywana w trakcie sześciu Grand Prix MotoGP™ i będzie stanowić znaczącą ewolucję w wyścigowym dziedzictwie firmy.
Harley-Davidson Bagger World Cup stanie się pierwszą na świecie globalną serią wyścigową dedykowaną wyłącznie baggerom Harley-Davidson. Zbudowane na platformie rodziny modelowej Grand American Touring, te zmodyfikowane motocykle wyścigowe zapewnią niesamowitą prędkość, zwinność i emocje na torze. Każda maszyna waży około 280 kg, generuje ponad 200 KM i przekracza prędkość 300 km/h na torze, co zapewni emocjonujący format wyścigów, odmienny od wszystkiego, co w tej chwili można znaleźć w kalendarzu MotoGP.
Harley-Davidson zaprezentował również oficjalne logo mistrzostw, będące ewolucją kultowego języka wizualnego logotypu Bar & Shield, łączącego dziedzictwo Harley-Davidson z nowoczesną, globalną tożsamością wyścigową. Nowa identyfikacja wizualna została oficjalnie zaprezentowana na stoisku Harley-Davidson wraz z przygotowanym do wyścigów motocyklem Road Glide w ekskluzywnym malowaniu, specjalnie zaprojektowanym do zawodów przez ekipę Harley-Davidson Factory Racing i ozdobionym oficjalnym logo mistrzostw.







Harley-Davidson potwierdził również pierwsze zespoły, które wystartują w inauguracyjnej rundzie Bagger World Cup: Saddlemen Racing (Stany Zjednoczone), Joe Rascal Racing (Australia) i Cecchini Racing (Włochy). Każdy z nich wnosi do nowych mistrzostw unikalny rodowód, ambicje i globalną renomę.
Saddlemen Racing wchodzi na scenę jako jeden z najbardziej uznanych i innowacyjnych amerykańskich zespołów wyścigowych w klasach motocykli z silnikiem V-twin. Kierowany przez Davida Echerta, zespół bierze udział w wyścigach MotoAmerica King of the Baggers i zdobył tytuł Mission Super Hooligan National Championship w 2024 roku, zyskując reputację dzięki doskonałości technicznej, rozwojowi zawodników i inżynierii zapewniającej zwycięstwa na torze. Mając głębokie korzenie w kulturze wyścigów motocykli z silnikiem w układzie V, Saddlemen wnosi na arenę światową sprawdzone możliwości i ambicje mistrzowskie.
Joe Rascal Racing, kierowany przez Jamesa Tonnę, reprezentuje nowy, śmiały głos Australii w dziedzinie sportów motorowych i międzynarodowych wyścigów. Ekipa, bazująca na handlu detalicznym motocyklami klasy premium i tuningiem pod kątem wyścigowych osiągów, łączy w swojej działalności zmysł komercyjny z pasją do sportu. Z rosnącą obecnością na arenie międzynarodowej i gwałtownie rozwijającą się społecznością, Joe Rascal dołącza do Bagger World Cup, aby promować ten sport w regionie Azji i Pacyfiku oraz udowodnić, iż Australia zasługuje na miejsce na światowej scenie baggerów.
Cecchini Racing wnosi do mistrzostw włoskie dziedzictwo sportów motorowych i dekady doświadczenia w elitarnych europejskich wyścigach. Zespół pod przewodnictwem Fabrizio Cecchiniego spędził ponad 30 lat w padoku MotoGP, wspierając zawodników i zespoły światowej klasy. Cecchini Racing dołącza do rywalizacji ze swą inżynieryjną precyzją, determinacją do osiągania celów i europejskim rodowodem, a wszystko to ukierunkowane na sukces w pierwszych światowych mistrzostwach baggerów.
„Z euforią witamy pierwsze zespoły, które zapewniły sobie miejsce w inauguracyjnym sezonie Harley-Davidson Bagger World Cup” – powiedział Kolja Rebstock, starszy wiceprezes ds. rynków międzynarodowych w Harley-Davidson Motor Company. „Od momentu ogłoszenia serii obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony uznanych i szanowanych organizacji. Zaprojektowaliśmy serię tak, aby obejmowała od sześciu do ośmiu zespołów, co daje łącznie od 12 do 16 zawodników, a dzięki tym trzem pierwszym umowom zapełniliśmy już prawie połowę stawki. To mocny sygnał potwierdzający dynamikę i entuzjazm towarzyszący temu projektowi. gwałtownie działamy, aby te mistrzostwa stały się rzeczywistością i nie możemy się doczekać, aby wyjechać na tory w 2026 roku. Będzie głośno, widowiskowo i inaczej niż cokolwiek, co fani kiedykolwiek widzieli wcześniej.”
Jak już ogłoszono w sierpniu podczas GP Austrii, mistrzostwa obejmą sześć pełnych adrenaliny rund, każda rozgrywana podczas weekendu MotoGP™, po dwa wyścigi na rundę, co daje łącznie 12 wyścigów w sezonie. Ten format przenosi osiągi Harley-Davidson na jedne z najbardziej kultowych torów świata, potęgując emocje zarówno fanów, jak i motocyklistów.
Kalendarz na rok 2026 obejmuje:
- Grand Prix of The Americas – Circuit of the Americas (USA): 27-29 marca
- Grand Prix of Italy – Autodromo Internazionale del Mugello (Włochy): 29-31 maja
- Grand Prix of the Netherlands – TT Circuit Assen (Niderlandy): 26-28 czerwca
- Grand Prix of the United Kingdom – Silverstone Circuit (UK): 7-9 sierpnia
- Grand Prix of Aragon – MotorLand Aragón (Hiszpania): 28-30 sierpnia
- Grand Prix of Austria – Red Bull Ring (Austria): 18-20 września – runda finałowa
Dzięki Bagger World Cup firma Harley-Davidson na nowo definiuje możliwości motocykli, wprowadzając na tory wyścigowe na całym świecie niespotykane dotąd wrażenia, moment obrotowy i zupełnie nowy poziom emocji.

3 godzin temu











![Triumph Street Triple 765 RX 2026 jako edycja sportowa oraz limitowana wersja Moto2 na 2026 [NOWOŚĆ, opis, zdjęcia, dane]](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2025/11/street-triple-765-rx-i-moto2-na-2026.jpg)


