Kilka dni temu przedstawiciele chińskiego producenta samochodów Chery spotkali się z organizatorami 24h Le Mans i władzami WEC w sprawie przystąpienia do serii w najbliższych latach.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata cieszą się coraz większą popularnością wśród producentów. I mimo, iż w okresie 2026 w kategorii Hypercar WEC nie zobaczymy Porsche, to dojdzie Genesis, a od sezonu 2027 będą tam jeździć również Ford i McLaren.
Ale to nie koniec. Swoją uwagę kibiców motorsportu w Europie chce też zwrócić Chery. W trakcie rozpoczęcia sezonu Asia Le Mans Series na torze Sepang doszło do spotkania przedstawicieli Chery Group z prezydentem ACO – Pierre Fillonem, szefem Le Mans Frederickiem Lequeinem oraz dyrektorem ACO, Thierry Bouvetem. Podpisano w trakcie niego list intencyjny o przystąpieniu Chery do WEC.
“Współpraca na pełną skalę” zakłada wejście Chery do Hypercarów i start w 24h Le Mans w ciągu najbliższych 5 lat.
Wcześniej Chery planuje wejście do Asian Le Mans Series z modelem Exeed. Są też plany rozwoju toru wyścigowego w Wuhu – siedzibie Chery.
Celem współpracy ma być przede wszystkim rozwój technologii, analiza danych oraz wyciągnięcie wniosków z wyścigów długodystansowych, które potem będą wykorzystane przy produkcji aut drogowych.
Chery zostało założone w 1997 roku i jest w tej chwili czwartym największym producentem w Chinach. Swoje samochody sprzedaje też w Rosji, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej. Do Europy Chery ma wejść w ciągu najbliższych 2 lat.

2 godzin temu













