BoP na Spa: Wszystkie wskaźniki mocno osłabiają Ferrari

17 godzin temu



Tak, jak należało się spodziewać, po dwóch świetnych rundach w wykonaniu Ferrari, władze WEC postanowiły znacznie spowolnić auta z Maranello.

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji.

Waga

Dociążone zostały prawie wszystkie ekipy, a najwięcej kilogramów dołożono Ferrari – aż 12. Jedyną ekipą, która będzie jeździła lżejszym autem jest Aston Martin, odchudzony o aż 12 kilogramów. Patrząc jednak na wyniki tegorocznych debiutantów w dwóch pierwszych rundach, nie można się dziwić tej decyzji.

Spa 2025Zmiana vs Imola 2025Spa 2024
Alpine1043+11045
Aston Martin1035-16
BMW1049+71038
Cadillac1042+11030
Ferrari1057+121053
Peugeot103001065
Porsche1055+21037
Toyota1069+41064

Moc poniżej 250 km/h

Ferrari straci również na przeliczniku maksymalnej mocy dostępnej poniżej 250 km/h. Trzem autom z Maranello odjęto aż 19 kW i tylko Toyocie “zdjęto” więcej, ale zaledwie o 1. Znów bardzo dużo zyska Aston Martin, na plusie też Alpine.

ProducentSpa 2025Vs Imola 2025Spa 2024
Alpine520+1513
Aston Martin520+15
BMW503-10510
Cadillac501-9516
Ferrari489-19506
Peugeot520=508
Porsche494-9507
Toyota480-20515

Energia na stint

W zakresie energii na stint, największa zmiana znów w Astonie Martinie – plus 8 mJ. Alpine i Ferrari z największym odjęciem.

ProducentSpa 2025Vw Imola 2025Spa 2024
Alpine902-5913
Aston Martin908+8
BMW9070907
Cadillac906-1909
Ferrari897-3905
Peugeot902-1910
Porsche905+1904
Toyota905-2917

Rywalizacja na torze Spa zaczyna się już jutro. Jej harmonogram znajdziecie tutaj.



Idź do oryginalnego materiału