Żużel. Żużel jest w tyle? Brennan zwraca uwagę

1 dzień temu

Tom Brennan nie gryzie się w język na temat bezpieczeństwa. Brytyjczyk uważa, iż żużel jest daleko w tyle i należałoby to zmienić. Jednym z jego pomysłów jest obowiązek zakładania kamizelki bezpieczeństwa z poduszką powietrzną. Żużlowiec testuje jeden z modeli i jest z niego zadowolony.

Kwestia bezpieczeństwa na żużlowych torach to często temat często wpadający do dyskursu, szczególnie po poważnym wypadku. Tom Brennan w zeszłym sezonie nie uniknął poważnie wyglądających upadków, przedwcześnie kończąc jeden z meczów Poole Pirates. Brytyjczyk nie ukrywa, iż dyscyplina jest daleko w tyle pod względem bezpieczeństwa. Jego zdaniem kamizelki bezpieczeństwa z poduszką powietrzną powinny być obowiązkowe.

OGLĄDAJ POCZYNANIA TOMA BRENNANA W BRITISH SPEEDWAY NETWORK

– Niestety, ale żużel wydaje się być daleko z tyłu w kilku kwestiach, a bezpieczeństwo jest jedną z nich. Kamizelki bezpieczeństwa w Moto GP stały się obowiązkowe, wydaje mi się, od 2016 roku, więc prawie dziesięć lat temu. choćby w motocrossie pracują nad wprowadzeniem kamizelki, ponieważ zawodnicy rzadko kiedy zakładają ochraniacze – podkreśla Brennan na łamach Speedway Star. – Wypracowali identyczny system, który uruchamia się w mgnieniu oka. (…) Niektórych zawodników trapi dodatkowa waga oraz fakt, iż nie możesz założyć ochraniacza na szyję do kamizelki. Myślę, iż jeszcze martwią się o to, co się stanie, kiedy kamizelka nie zadziała.

Zawodnik Abramczyk Polonii Bydgoszcz testuje specjalny model firmy Alpinestar, który posiada czujnik ruchu. Choć kamizelka wymaga ciągłego ładowania, Brytyjczyk czuje się bezpieczniej na torze. Sam model jest bardziej przygotowany pod zawody typu flat-track. Czy specjalna kamizelka powinna być obowiązkowa? Zdaniem Brennana – tak.

– Używam Alpinestars Tech-Air Autonymous Airbag System, który polega w prostocie na wykrywaniu ruchu. Jest całkowicie zasilana przez baterię, więc muszę ją ładować. Aktywuje się w momencie upadku, coś na zasadzie poduszki powietrznej w samochodzie. Ludzie nie mają zbytnio o tym pojęcia, więc staramy się o tym mówić. Jednak to nie było tworzone z myślą o żużlu. Używają tego na flat-tracku . Jeżdżą naprawdę gwałtownie i kamizelka uratowała wiele żyć – zapewnia. – To oczywiste, iż trzeba to wprowadzić jako obowiązek. Rok temu, w Moto GP, miał miejsce wypadek, gdzie motocykl wylądował na innym zawodniku i wyszedł on bez szwanku. Kwestia wagi to naprawdę inny problem. Myślę, iż Bartosz (Zmarzlik) próbował ten sam system co ja, ale kilka dodatkowych kilogramów było wystarczającym powodem do zrezygnowania.

Żużel. Przedpełski o starcie sezonu w Stali. Niebawem znów pojedzie w Toruniu (WYWIAD)

Żużel. GKM zabiera głos ws. Małkiewicza. Co z jazdą przeciwko Stali?

Jednym z problemów może być waga zawodników. Matej Zagar na łamach Speedway Stara apelował, aby rozpocząć pracę nad limitami wag dla zawodników, a Tai Woffinden opowiadał w British Speedway Podcast o zawodnikach, którzy głodzili się pod jak najmniejszą wagę. o ile miałoby do tego dojść, Brennan chciałby uwzględnić do limitów wagi kamizelkę bezpieczeństwa z poduszką powietrzną.

– Kilku zawodników głośno mówiło o zastanowieniu się o limitach wagi dla zawodników, więc może warto by było zawrzeć w nim kamizelkę bezpieczeństwa? Wiem, iż Alipnestars natychmiast zdecydowaliby się na pracę z żużlowcami na większą skale. o ile to nie stanie się w ciągu roku bądź dwóch lat, żużel znowu będzie o wiele do tyłu – apeluje na sam koniec żużlowiec Ipswich Witches.

Idź do oryginalnego materiału