W ostatnich latach wydatki klubów i zawodników na sprzęt żużlowy rosły w zatrważającym tempie. Na jednym ze spotkań prezesów PGE Ekstraligi w trakcie sezonu poruszono więc kwestię opon. Zaproponowano więc zmianę, która pomogłaby oszczędzić mnóstwo pieniędzy.
Żużel. To on teraz rządzi Stalą? Zaskakujące wieści!
Żużel. Protasiewicz o Sparcie i transferze Zmarzlika „To będzie rok Janowskiego” (WYWIAD)
Teraz już oficjalnie wiemy, iż rozmowy nie poszły na marne. Główna Komisja Sportu Żużlowego 5 listopada opublikowała komunikat, w którym potwierdziła, iż zawodnicy będą mogli korzystać z jednego rodzaju ogumienia.
Żużel. Skandal w Opolu! Słynny motocykl mistrza świata zniszczony!
Nowe opony będą dużo twardsze, a tym samym trwalsze niż obecne. Dowód na to mieliśmy, chociażby w brytyjskiej Premiership, gdzie zawodnicy na oponie tego samego rodzaju byli w stanie przejechać cały mecz. W ostatnich latach w naszej rodzimej lidze dochodziło do sytuacji, w których żużlowcy wymieniali oponę po przerwanym biegu.
Żużel. Pedersen odradzał Apator bratankowi! Dlatego trafił do GKM?!
Te zmiany mają być początkiem szukania oszczędności. Obowiązywać będą m.in. w zawodach ligowych czy Indywidualnych Mistrzostwach Polski. Z pewnością wpłyną na dyspozycję niejednego zawodnika.
Pełna treść komunikatu:
1. Informujemy, iż w okresie żużlowym 2026 we wszystkich rozgrywkach pod egidą PZM i EŻ w Polsce, w miniżużlu (klasa 85-140cc) dopuszczalne będzie używanie wyłącznie tylnych opon wybranych w konkursie:
– DELI TIRE SB-136 3.00-17
2. Informujemy, iż w sezonach żużlowych 2026-2028 we wszystkich rozgrywkach pod egidą PZM i EŻ w Polsce w klasach 500cc, 250cc/500R dopuszczalne będzie używanie wyłącznie tylnych opon wybranych w konkursie:
– opon dętkowych ANLAS, o wymiarze 3.75 x 19″, oznaczonych logotypem identyfikacyjnym według wskazania PZM – oznaczenie indywidualizacyjne opony na rynek polski (odlew fabryczny).
W oponach dętkowych obowiązkowe będzie stosowanie dętki.

1 tydzień temu














